Harig vriendje van slag
- Nymphadora
- Huiskat
Harig vriendje van slag
Goeiemorgen,
Een harig vriendje heeft hulp nodig. Een Ragdoll van 3 a 4 jaar oud heeft een Maine Coon huisgenootje. Sinds Maine Coon een nestje heeft, nu 2 weken oud, is de Ragdoll zijn padje volledig kwijt. Hij blaast, mauwt bozig en wil het liefst de hele dag buiten zijn. Dat leek hem te helpen, maar hij heeft nu zoveel verwondingen opgelopen (wondjes, zooltje gewond, nageltje stuk) dat hij tijdelijk even binnen moet blijven.
Wat kunnen wij voor hem doen om hem te helpen ontspannen? Feliway is al geprobeerd, knuffelen doet hij graag, spelen totaal niet.
Dank je wel alvast!
Een harig vriendje heeft hulp nodig. Een Ragdoll van 3 a 4 jaar oud heeft een Maine Coon huisgenootje. Sinds Maine Coon een nestje heeft, nu 2 weken oud, is de Ragdoll zijn padje volledig kwijt. Hij blaast, mauwt bozig en wil het liefst de hele dag buiten zijn. Dat leek hem te helpen, maar hij heeft nu zoveel verwondingen opgelopen (wondjes, zooltje gewond, nageltje stuk) dat hij tijdelijk even binnen moet blijven.
Wat kunnen wij voor hem doen om hem te helpen ontspannen? Feliway is al geprobeerd, knuffelen doet hij graag, spelen totaal niet.
Dank je wel alvast!
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Harig vriendje van slag
Ik kan maar 1 ding bedenken - de katten voorlopig scheiden. Dan heeft iedereen rust.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
- Nymphadora
- Huiskat
Ze zijn een groot deel van de dag gescheiden, zeg 95% van de dag, maar ook dat geeft geen rust voor Ragdoll. Hij blijft ook als hij alleen is grommen en niet willen spelen
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je met die 5% de stress en de risico's handhaaft. Gewoon scheiden en rust in de tent. Dat zou mijn keuze zijn.
Hoe zijn ze als ze samen zijn? Is er dan veel ruzie en gedoe? Heb je iets van een introductieprogrammaatje geprobeerd?
Niet iedereen hier is daar een voorstander van, maar het kán helpen.
Niet iedereen hier is daar een voorstander van, maar het kán helpen.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Zolang er een nest kittens is moet je dat helemaal niet doen - introductie.
Rust voor iedereen is nu van belang.
Rust voor iedereen is nu van belang.
Ik ben het wel eens met Dinie wat deze situatie betreft, herintroduceren zou ik pas doen als de moeder niet teveel hormonen meer heeft en de kittens er niet meer zijn.
Waar komen die wonden vandaan? is dat door de moederpoes of van buiten?
Waar komen die wonden vandaan? is dat door de moederpoes of van buiten?
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
- Nymphadora
- Huiskat
De wonden zijn van buiten. Binnen gromt hij vooral en wil hij moederpoes niet in de buurt hebben. De kittens zijn nog te klein om rond te wandelen, maar hij is in de buurt geweest van het nest en ook dat werd grommen en blazen. Sindsdien komt hij er ook niet meer.
Het herintroduceren zou een optie kunnen zijn inderdaad als de kleintjes hun eigen gouden nestje hebben gevonden.
Hij heeft een matatabi stokje gekregen en dat lijkt hem wat rust en afleiding te geven. Onlangs ook een rustgevende spray geprobeerd en dat lijkt hem wat relaxter te maken. Moederpoes was nieuwsgierig naar het stokje en ze mocht relatief dichtbij komen, zonder dat ie er last van leek te hebben. Het is een uitdagende zoektocht naar de juiste oplossing voor deze twee, maar het gaat vast en zeker goed komen!
Het herintroduceren zou een optie kunnen zijn inderdaad als de kleintjes hun eigen gouden nestje hebben gevonden.
Hij heeft een matatabi stokje gekregen en dat lijkt hem wat rust en afleiding te geven. Onlangs ook een rustgevende spray geprobeerd en dat lijkt hem wat relaxter te maken. Moederpoes was nieuwsgierig naar het stokje en ze mocht relatief dichtbij komen, zonder dat ie er last van leek te hebben. Het is een uitdagende zoektocht naar de juiste oplossing voor deze twee, maar het gaat vast en zeker goed komen!
Kun je de namen van jouw katten even vermelden? Dat praat een stuk makkelijker.
Ik snap ondertussen niet meer hoeveel katten er in huis wonen en wie wie is, want in maart had je het over een 12 jarige HTK en een Maine Coon/Bengaal kater van 1 jaar en nu heb je het over een Ragdoll kater van 3-4 jaar en een Maine Coone poes met kittens.
Ik snap ondertussen niet meer hoeveel katten er in huis wonen en wie wie is, want in maart had je het over een 12 jarige HTK en een Maine Coon/Bengaal kater van 1 jaar en nu heb je het over een Ragdoll kater van 3-4 jaar en een Maine Coone poes met kittens.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
- Nymphadora
- Huiskat
De katten uit dit verhaal zijn niet van mezelf, ze zijn van familielid en samen kwamen we wel tot enige mogelijkheden, maar hadden hoop op meer mogelijkheden, dus vandaar dat ik het hier even neergezet heb. Het kan inderdaad iets verwarring geven, maar hoop dat het zo opgehelderd is.
Mijn vuilnisbakkie en maine coontje doen het samen geweldig goed tegenwoordig. Heb er veel tijd en energie in gestoken en nu kom ik ze soms zelfs vlak bij elkaar slapend tegen. Het is een heerlijk stel samen
Mijn vuilnisbakkie en maine coontje doen het samen geweldig goed tegenwoordig. Heb er veel tijd en energie in gestoken en nu kom ik ze soms zelfs vlak bij elkaar slapend tegen. Het is een heerlijk stel samen
Excuses, ik heb weer half zitten lezen. Nee, als er kittens zijn - en je vertelt het toch heus duidelijk - heeft (her)introductie geen zin. Ik doe het hier sowieso niet zo snel goed, laten we het maar houden op mijn slaapgebrek. Sterkte voor je familielid!
Dit is geen sneer hoor, naar wie dan ook. Gewoon niet goed gelezen.
Dit is geen sneer hoor, naar wie dan ook. Gewoon niet goed gelezen.
The catter the better!