Slecht nieuws over Mirtazapine

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Pisces2202
Lynx
Lynx

Re: Slecht nieuws over Mirtazapine

Bericht door Pisces2202 »

Ik weet dat dit een oud topic is, maar even mijn ervaring met Mirataz delen. 13 oktober kreeg onze nierpatiënt (stadium 2) Stitch en epileptische aanval. Hij had die dag wel een druppeltje zalf in zijn oor gehad. Er waren geen aanwijzingen wat het getriggert zou hebben. Zijn nier waarden waren namelijk verbeterd. Dus onbekend. Ik geef Stitch eens in de 3 weken een druppeltje zalf via mijn duim in zijn oorschelp, als hij zijn nierbrokjes weer weigert. Dit geeft hem altijd weer dat zetje. Van de week had hij weer zijn brokjes laten staan (natvoer blijft hij wel eten, maar hij krijgt dan goed compleet natvoer icm porus one) dus heb ik gister weer een druppeltje zalf gesmeerd.

Vannacht toen mijn man thuis kwam van het werk, kreeg Stitch weer een aanval. Gelukkig duurde het maar kort, en wisten we nu wat weer konden verwachten. Vanmorgen naar de dierenarts geweest, en aangegeven dat het nu 2x is gebeurd met mirataz op de dag, en 1x zonder aanval. Ik heb mijn theorie an mijn dierenarts voorgelegd dat het dus zou kunnen, dat de aanvallen getriggert worden door de mirataz. Mijn dierenarts had dat nog niet gehoord, maar ze vindt zulke casussen interessant en wil daar dan onderzoek naar doen. Ik heb maar 2 ervaring gelezen over mirataz en aanvallen, maar dat is zonder medische onderbouwing. Ook zouden epileptische aanvallen vaker voorkomen bij katten met nier- of leverfalen, maar dan zijn ze al bijna an het eind, en stitch zit gelukkig nog in stadium 2 met normale sdma maar wel met iets verhoogde ureum en crea.

Nu gaan we dus trial and error experimentje doen, om de mirataz niet te gebruiken, en kijken of de aanvallen dan wegblijven.

Ik heb sterk het gevoel dat het toch wel eens de mirataz kan wezen. We zullen zien.
Plaats reactie