Ik heb me speciaal aangemeld voor dit probleem.
Wij hebben 2 raskatten, een Maine Coon kater van 15.5 jaar oud, en een Heilige Birmaan van 8.5 jaar, poes.
Sinds de afgelopen zomer gaan ze allebei langzaam naar beneden qua gewicht. Ze hebben allebei een halve kilo verloren. Ik ben met allebei de katten naar de dierenarts geweest. Die heeft ze onderzocht. Middels bekijken en voelen en ook met een uitgebreide bloedtest. De oude kater is ruim een jaar nu aan de schildkliermedicatie en dat ging goed. Ik verwachtte ook wel een beetje dat die medicatie aangepast moest worden, maar de waardes waren goed. Er is niks uit de bloedtesten gekomen, bij allebei niet. De buikjes voelden ook ontspannen. Tanden waren goed (beetje tandsteen). Ze eten allebei en komen ook op het voer af als ik ze roep. Toch hebben ze nu allebei ondergewicht, maar de dierenarts kan het niet verklaren. Ik geef ze nu zelfs maar kittenvoer (meer calorie) en ik geef Kattovit opbouwkuur. En er komt gewoon niks bij. Sterker nog, de ouder kater valt alleen maar af. Ze zijn lief, speels ook, actief en ogen niet ziek, hebben beide ook een mooie vacht. Maar ja, wel van die ingevallen heupjes al.
Ik weet niet meer goed wat ik moet doen. Zie ik iets over het hoofd, in ontvlooi en ontworm ze. Heeft iemand tips of een idee? Als het alleen de kater was, dan zou ik nog denken aan ouderdom, maar ze duikelen allebei omlaag. Ik maak me zo'n zorgen.
Beide katten vallen af, onverklaarbaar
-
- Kitten
Re: Beide katten vallen af, onverklaarbaar
Wat naar om te horen. Is er al een echo van de buikjes gemaakt?
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
-
- Kitten
Nee dat niet, omdat de dierenarts vond dat het ontspannen aanvoelde
Als ze blijven afvallen zou ik toch een beetje gaan drammen geloof ik, vooral omdat ze allebei afvallen.
Het zal wel tegen alle regels zijn - ik ben hier niet de meest deskundige - maar volgens mij is kittenvoer wel een goed idee. Heb je al meer soorten voer geprobeerd?
Het moet naar zijn om te zien en mee te maken, sterkte!
Het zal wel tegen alle regels zijn - ik ben hier niet de meest deskundige - maar volgens mij is kittenvoer wel een goed idee. Heb je al meer soorten voer geprobeerd?
Het moet naar zijn om te zien en mee te maken, sterkte!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
-
- Kitten
Ik heb nu weer het oude voer besteld waar ze het vroeger goed op deden. Dat was Royal Canin. Vanwege de prijsstijgingen was ik overgestapt op Hills. Nu maar kijken of ze het daar ook weer goed op gaan doen. Ik gaf ze nu indd kittenvoer.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Als de oude kater zonder roesje een echo kan ondergaan zou ik dat bij hem zeker doen.
Mijn schildklierkat bleek na 2,5 jaar Thiafeline een levertumor te hebben.
Mijn schildklierkat bleek na 2,5 jaar Thiafeline een levertumor te hebben.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25