Baby- en kerstboom training nu al nodig, tips aub

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
mellinda
Huiskat
Huiskat

Baby- en kerstboom training nu al nodig, tips aub

Bericht door mellinda »

Babytraining: Onverwachte gezinsuitbreiding volgend jaar (hadden zelfs kinderwens voor 8m oude kittens stopgezet maar soit, we houden veel v zowel katjes als ons eerste kindje...).

Wat doen we nu al:
- iedere dag geluiden tv en gsm lachende huilende droevige boze spelende baby's afspelen
- babygeluiden nabootsen zelf
Reactie katten:
1 eerst nieuwsgierig soms irriteert het haar maar ze negeert het compleet of komt soms nieuwsgierig aan de speakers snuffelen
2de kitten: enorm geïrriteerd en wat angstig en zeer onzeker en nerveus...
We belonen ze nadien met complimentjes, aaitjes, knuffels, snoepjes en speeltjes

Hoe 2de kitten helpen?!

Kerstboom training:
Hele huis was al catproof maar SORRY, VOOR 1X MOET DE KAT ZICH MAAR EENS AAN ONS AANPASSEN... Er komt dit jaar een semi grote nepkerstboom met enkel lichtsnoer. Geen versiering sneeuw slinger ballen of wat dan ook voor hun veiligheid.
Mislukken de trainingen gaan we het ze niet kwalijk nemen.

Nu al mini 50cm exemplaar zelfde als grote kerstboom met hoge takdichtheid naar living als trainingsboom v zolder gehaald.
Expres model met hoge takdichtheid en op 1e zicht geen plaats om in te kruipen.
Kan gewicht zowel mini als grote boom geen enkele kitten aan qua takken...

Mini boom met gedoofd lichtsnoer in keuken.
Katten eraan verschillende x geknabbeld...
Neen gezegd en ze opgepakt paar m vanaf telkens. Ze enkele min later bij goed gedrag telkens speelgoed gegeven en compliment en aai.
Toch bleven ze terugkeren en knagen.
Dus: hulpmiddelen...

Werkte wel:
2 Citronella training sprays 2 merken door elkaar gelijktijdig gebruiken.
Weet echter niet kan spray kwaad voor baby in buik???

Gedeeltelijk:
Plastic stompe anti kat mat tiles errond (ben hier geen fan v maar partner heeft deze recent aangeschaft voor rond onze kookplaat uit noodzaak...)
- afleiden met speelgoed
- zelf boom hele dag desinteresse tonen
- booby trap air spuitbus met sensor
- corrigeren en katten negeren
- neen en katten paar m verder zetten

Niet:
Citroenschil ( spelen ze mee hihi)
Aluminiumfolie nihil resultaat

Jullie tips?
Wat werkte bij jullie?

Later gaan we grote boom fixeren voor hun veiligheid dat het niet kan omvallen

Ander baby problematiek dringend aan te pakken!!!

Ze springen op m'n buik, zit nog maar net in 2e trimester maar springen vanop metershoge kasteel of salontafel wanneer ik in zetel moet uitrusten omdat ze in 1x door willen rennen en springen

niet gezond voor kindje in buik en we willen niet dat ze later op wieg of baby springen.

Wil de katten overdag nog veel aandacht blijven geven dus moeder en kind gaan overdag in de living na de bevalling volg j ook een extra wiegje staan hebben aan de zetel voor de baby wnr ze gaan rusten...

Reactie nu op buik springen:
- auw!!! Spontaan want doet echt pijn en 1x is mijn baby zelfs gedraaid in buik als reactie op de pijn verdorie...
- kordaat neen zeggen en ze even op de grond zetten tot ze kalmer zijn. Dan belonen met aaitje en gebaren dat ze zowel in zetel "kalm" mogen springen op benen, schoot en naast ons.
- foei zeggen stout en prijzen wnr goed gedrag
Ze kijken soms wel alsof ze het beseffen
- we spelen min 2u per dag met ze en ze hebben talloze speelgoedjes, voerballen, klimmogelijkheden, krabpalen

Hoe reageren? Ze mogen echt niet op of in wieg of tijdens voeding op baby komen...
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Baby- en kerstboom training nu al nodig, tips aub

Bericht door castratenkoor »

"""maar SORRY, VOOR 1X MOET DE KAT ZICH MAAR EENS AAN ONS AANPASSEN... """

Zo werkt dat niet voor katten, aanpassen komt niet in hun woordenboek voor. Wat ik zelf doe is een catproof metalen kerstboompje goed ergens aan vast maken. En daar alleen onbreekbare ballen in hangen.

De hele poos als politie-agent de kerstboom beschermen, dat gaat voor beide partijen niet feestelijk worden.

Afbeelding
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
mellinda
Huiskat
Huiskat

Bericht door mellinda »

We zijn ook niet van plan om agent te spelen.

We denken ook omdat ze met 2 zijn dat ze samen dubbel zo veel kattenkwaad uithalen.
Soms wel mooi om te zien hoe de ene de andere opstookt en ze signalen geven: ik ga het niet doen doe jij het - nee jij - okee ik doe het en ene observeert en de ander probeert waar de ene faalt.

Maar luisteren moeten ze toch eens beginnen doen ivm het buikspringen en de baby onderweg!

Als het niet dit j is voor de boom dan volgend. We hebben met opzet onbreekbare ballen die we aan plafond gaan hangen als alternatief, maar we willen de kerststal op z'n minst kunnen zetten, dus we overwegen een grote plexiglas display maar zo hoog verkopen ze niet helaas.

Volg zomer zal ik eens die boomkooi timmeren met houten skelet en doorzichtig kattengaas ipv kippengaas.

Over een maand dan een oplossing diy project, ik zal zelf een budget klimkerstboomhuisje voor hen maken met kunstgras aan buitenkant en klimhuisje. 250 euro uitgeven aan een katkerstboomhuisje dat enkel geschikt is voor kerstmis is er nu een beetje over met een baby onderweg...

Hoe pak ik het buikspringen aan en dat ik met de baby in de living bij de katjes wil uitrusten? Ik had al gedacht aan een soort muggennet over het wiegje of een regencover of gordijntjes maar daar zakken ze wrs gwn door?

Hoe leer ik ze het buikspringen af?
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

Jeetje, ik ben stomverbaasd... en krijg heel even het gevoel dat ik een té makkelijke moeder ben geweest.
Meteen na de geboorte liet ik de katten wel kennismaken met de baby.
Mijn kinderen zijn opgegroeid met katten, maar ik heb alleen in het begin de deur van de babykamer dichtgehouden, zodat er geen kat in de wieg kon kruipen.
In de box lagen kind + kat wel samen, maar dan was ik er ook bij.

Een kat die van grote hoogte op mijn buik (al dan niet zwanger) sprong, heb ik ook nog nooit meegemaakt...
Jouw stoel verplaatsen zodat hij niet in de buurt van hun kasteel staat, lijkt me dan de beste en makkelijkste oplossing.

Ook met de kerstboom heb ik geen maatregelen genomen, maar er is ook nog nooit een kat ingeklommen. En ik heb al heel wat katten gehad.
Aan de onderste 2 rijen hangen onbreekbare ballen en daarboven hangen gewoon normale ballen.

Kortom ik kan je echt geen tips geven, maar ik bewonder je creativiteit in het zoeken naar oplossingen.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
mellinda
Huiskat
Huiskat

Bericht door mellinda »

Ze gaan later veel van elkaar kunnen leren.

wil niet dat er 1 de dupe wordt vd ander.

Ook willen we ons meisje respect voor huisdieren gaan bijbrengen en kan ze lekker fijn met deze katjes extra tlc aan geven later.

Voor de katjes kan eens ze opgroeid later de extra liefde ook geen kwaad omdat ze niet liever dan aandacht en aaitjes willen. Akkoord eerste j gaat pittig worden maar toch!

De foto v uw kerstboompje Castratenkoor is een leuk idee voor op het tv meubel. Op de bovenste gedeelte kunnen ze niet op.

Ik veronderstel dat ze nog rustiger gaan worden eens ze 1j zijn. Maar zonder toezicht mogen ze nooit alleen met de baby in toekomst uiteraard. En zolang we huren kunnen we ze geen extra speelkamer geven helaas. De baby gaat s nachts in ander wiegje bij ons of hun oude speelkamer dan liggen. Hetzelfde wnr we zien dat de katten teveel stress krijgen vd kleine.

Eens het kindje groter is plannen we een verhuis naar een huisje met 4 slaapkamers maar nog enkele j sparen hiervoor.

Het is enkel nu het knagen aan de boom wat ons stoort, de kookplaat en het buikpringen. Ene heeft een mentale stoornis. Ze heeft geen voer of vitamine tekorten. Toch blijft ze aan veel dingen knagen die voor mens en dier niet eetbaar zijn, maar is aan het beteren met leeftijd. Ook laten uitzoeken het was niet stress gerelateerd...
We willen enkel niet dat ze zich pijndoet en verwijderen alles altijd wat gevaarlijk voor de katten kan zijn maar je kan niet alles in hant hebben...

Ooit een commentaar op internet gelezen n kat ooit lage voltage verlichting doorgeknaagd en ze heeft het nooit meer gedaan, maar is n no go hier! Liever brandwonden voorkomen ocharme...

Asse-Poes, ik ben zeker dat u een goede moeder EN kattenmoeder bent. Altijd horen zeggen dat kat en baby uitdagend zijn
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Wat betreft de kerstboom en hoe het hier ging: twee kittens begin december (al een paar jaar geleden) en toch een boom neergezet. Weet je wat ik zo leuk vond? Ze werden ook kerstversiering. We konden ze eruit plukken en nee zeggen maar het hielp niets. Boom weggedaan en overal lampjes en lichtjes opgehangen, net zo leuk. Nu de katten groter zijn hebben we nog steeds die boom niet; er zijn zo veel alternatieven. Buikspringen ken ik niet, maar daar ben ik dan ook te oud voor maar ook toen ik daar niet te oud voor was: geen ervaring mee. Succes ermee!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

bij kat nr 1 werd de kerstboom gefixeerd aan de muur met een touwtje omdat ze graag boven in de kerstboom lag. ballen werden extra goed vastgemaakt omdat ze het leuk vond er tegen te meppen. geknaagd werd er nooit aan de kabels gelukkig. de katten die erna kwamen is er nooit een probleem geweest. gijs vond het ook altijd leuk om bovenin de boom te gaan liggen maar die is altijd zo slim geweest om tegen het binnenste te kruipen zodat de boom niet omviel. we maakten hem voor de zekerheid wel altijd vast aan de muur (dikke schroef in de muur).
het enigste wat nu nog bij ons gebeurd (inmiddels klein boompje en het blijft netjes staan) is dat ze beide het leuk vinden om in het kerststalletje te liggen bovenop de beeldjes. ach ja, er gaat niets kapot, ze vallen hooguit om.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Miloe
Poema
Poema

Bericht door Miloe »

Het is juist leuk je kat in de kerstboom. Stukje humor en gezelligheid. Vorig jaar ging mijn kat er zelfs in dutten :lol:

Afbeelding
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Ik lees in je bericht vooral een hele lading stress en dat vind ik enorm jammer.

Katten en baby. Hier was het eerste twee dagen thuis met baby dikke stress bij onze katten. Elk geluidje (ieder zuchtje of kreuntje) gingen de oren overeind en waren ze alert. Hielp niet mee dat eerste kraamhulp licht allergisch was voor katten. Na die twee dagen andere kraamhulp en de knop bij de katten was om. Baby kon zelfs huilen en ze gaven geen krimp.
Inmiddels is ze 10 maanden en laat ik haar gerust alleen in de box met de katten in de kamer. Katten lopen wel weg wanneer ze te enthousiast wordt en als ze bovenop haar zouden gaan liggen kan ze zich er wel onderuit worstelen.

Wanneer de baby niet in bedje in de woonkamer lag hadden we er een kleed overheen liggen tegen de kattenharen.

Kerstboom hebben we al paar jaar niet meer. Geen logische plek in huis er voor dus geen idee hoe onze huidige katten er op zouden reageren (zijn nu net twee jaar). Wel bijvoorbeeld kerstversiering aan de lampen gehangen en een holletje in de vorm van kerstboom gekocht.

Wat betreft op de buik springen is de baby beschermd door een lading vruchtwater. Als je het wilt voorkomen moet je zorgen dat de stoel niet in de route van de katten ligt.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie