Eigen kattenren maken
Re: Eigen kattenren maken
Niet alleen Kensi & Kareltje genieten met volle teugen, wij ook!
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
-
- Huiskat
Bedankt! Ik kom nu alleen langzaam bij het probleem dat ik wel klaar begin te raken...
Ik heb gisteren nog een jute zak gekocht, die wil ik in het huisje tegen de zijkant vastmaken (aan de kant waar de schutting zit), zodat ze daar misschien lekker hun nagels in kunnen zetten.
Wilde ook nog een trappetje maken naar het verdiepinkje in het huisje, maar aangezien Kareltje de weg nu al al te goed kan vinden, ga ik dat achterwege laten.
Wel wil ik de tunnel nog wat aanpassen. Heb langere planken gekocht, dus kan hem nu netter afwerken en wil hem dan ook steviger maken, zodat je er wel op kan zitten.
Jullie misschien nog ideeën? Er ligt sowieso genoeg gevallen blad, dus daar wil ik een emmer van leeg kiepen, Kareltje wordt er helemaal wild van.
Ik heb gisteren nog een jute zak gekocht, die wil ik in het huisje tegen de zijkant vastmaken (aan de kant waar de schutting zit), zodat ze daar misschien lekker hun nagels in kunnen zetten.
Wilde ook nog een trappetje maken naar het verdiepinkje in het huisje, maar aangezien Kareltje de weg nu al al te goed kan vinden, ga ik dat achterwege laten.
Wel wil ik de tunnel nog wat aanpassen. Heb langere planken gekocht, dus kan hem nu netter afwerken en wil hem dan ook steviger maken, zodat je er wel op kan zitten.
Jullie misschien nog ideeën? Er ligt sowieso genoeg gevallen blad, dus daar wil ik een emmer van leeg kiepen, Kareltje wordt er helemaal wild van.
Bijna klaar???
Welnee! We houden je wel aan het werk
Je kan nog zonwering maken en/of een wegschuifbaar afdekzeil voor als het regent.
En wat dacht van speelgoed voor de bengels?
Aangezien jij alles zelf maakt: haal een boomstam uit het bos en maak een heerlijke krabpaal met een hangmatje.
Welnee! We houden je wel aan het werk

Je kan nog zonwering maken en/of een wegschuifbaar afdekzeil voor als het regent.
En wat dacht van speelgoed voor de bengels?
Aangezien jij alles zelf maakt: haal een boomstam uit het bos en maak een heerlijke krabpaal met een hangmatje.
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Daar zat ik ook net aan te denken 
Nog iets om die leuke uitkijk af te dekken als het wat slechter weer is.
Want daaronder waar het wel afgedekt is hebben ze natuurlijk geen uitkijk op de vijver;)

Nog iets om die leuke uitkijk af te dekken als het wat slechter weer is.
Want daaronder waar het wel afgedekt is hebben ze natuurlijk geen uitkijk op de vijver;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
-
- Huiskat
Haha ja met jouw ideeën Asse-Poes wordt de ren straks nog meer waard dan mijn eigen huis 
Zon hebben ze helaas amper, alleen 's ochtends staat de zon op de achterkant van het huis, maar hij staat nu al niet hoog genoeg meer om de ren in de zon te zetten, dus dat wordt schaduw tot volgend voorjaar. Ik heb nog wel aan een schuin golfplaten dak zitten denken, maar ik ben een beetje bang voor de herrie die hiervan komt.
Een boom is inderdaad nog een idee. Voor onder het plateau met kunstgras buiten zag ik dat voor me, dus als ik ergens op Facebook een berichtje langs ziet komen dan ga ik daar zeker mee aan de slag.
En stiekem zit ik er nog wel aan te denken om via de sluis bij de achterdeur nog een tunneltje te maken naar de kleine vijver, maar daar twijfel ik nog over. Staat nu ook al zo'n partij hout in de achtertuin haha.

Zon hebben ze helaas amper, alleen 's ochtends staat de zon op de achterkant van het huis, maar hij staat nu al niet hoog genoeg meer om de ren in de zon te zetten, dus dat wordt schaduw tot volgend voorjaar. Ik heb nog wel aan een schuin golfplaten dak zitten denken, maar ik ben een beetje bang voor de herrie die hiervan komt.
Een boom is inderdaad nog een idee. Voor onder het plateau met kunstgras buiten zag ik dat voor me, dus als ik ergens op Facebook een berichtje langs ziet komen dan ga ik daar zeker mee aan de slag.
En stiekem zit ik er nog wel aan te denken om via de sluis bij de achterdeur nog een tunneltje te maken naar de kleine vijver, maar daar twijfel ik nog over. Staat nu ook al zo'n partij hout in de achtertuin haha.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Zon heeft ook een risico - huidkanker. Ik heb dat een keer meegemaakt. Ik heb 3/4 van mijn ren van 10 meter afgedekt met scheepszeil.
Vooral Clarie ging in de brandende zon liggen. Dat kan nu niet meer.
Ik wil dat rusico niet meer. Vooral witte katten lopen risico.
Vooral Clarie ging in de brandende zon liggen. Dat kan nu niet meer.
Ik wil dat rusico niet meer. Vooral witte katten lopen risico.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
En vergeet niet een keukentje, een zoldertje en een keldertje. Als je het doet, dan ook maar meteen goed.
(Sorry, beetje melig)
(Sorry, beetje melig)
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
-
- Huiskat
Haha die keuken hebben ze niet nodig vrees ik, daar gebruiken ze mij maar al te graag voor!
Dit weekend niet heel veel gedaan aan de kattenren, maar wel gesnoeid in de tuin en hiervan wat snoeiafval in de ren gegooid. Kareltje ging er gelijk op af en moest overal aan snuffelen en het zal jullie niks verbazen dat er ondertussen al het nodige vanuit de bak in de ren ligt.
Ook had ik nog een borderrand gekocht, maar wist eigenlijk niet zo goed waar ik die moest plaatsen, dus heb ik hem maar gebruikt als extra bruggetje. Stabiel is die zeker, maar doordat die hangt, gaat die zeker goed heen en weer als Kareltje erop staat, maar op deze manier toch weer wat extra stimulatie voor hem.

Dit weekend niet heel veel gedaan aan de kattenren, maar wel gesnoeid in de tuin en hiervan wat snoeiafval in de ren gegooid. Kareltje ging er gelijk op af en moest overal aan snuffelen en het zal jullie niks verbazen dat er ondertussen al het nodige vanuit de bak in de ren ligt.
Ook had ik nog een borderrand gekocht, maar wist eigenlijk niet zo goed waar ik die moest plaatsen, dus heb ik hem maar gebruikt als extra bruggetje. Stabiel is die zeker, maar doordat die hangt, gaat die zeker goed heen en weer als Kareltje erop staat, maar op deze manier toch weer wat extra stimulatie voor hem.

- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Zo blijft er altijd wat te onderzoeken.
Die hangbrug is gáááf!
Het zal mij niet verbazen als K & K straks helemaal niet meer naar binnen willen
Buitenspelen is té leuk.
Het zal mij niet verbazen als K & K straks helemaal niet meer naar binnen willen

Buitenspelen is té leuk.
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Wat geniaal bedacht om van die borderrand een mooie hangbrug te maken!
-
- Huiskat
Ja ik was eerst bang dat het een beetje vol zou worden, maar de deur kan nog steeds volledig open. Wel is Kareltje een bangerik, dus heeft die er nog niet over durven lopen. Maar met zijn karakter zal dat vanzelf wel komen!
Van de week alleen maandag werken en de rest van de week ben ik vrij, dan gaan we maar eens werk maken om het tunneltje een upgrade te geven, zodat die netter afgewerkt is en het tunneltje ook als een bankje gebruikt kan worden. Toch wel lekker, aangezien in de zomer ik ook graag in de schaduw in deze hoek zat, alleen nu wordt het lastig mijn hoekbank in de kattenren neer te zetten haha.
Van de week alleen maandag werken en de rest van de week ben ik vrij, dan gaan we maar eens werk maken om het tunneltje een upgrade te geven, zodat die netter afgewerkt is en het tunneltje ook als een bankje gebruikt kan worden. Toch wel lekker, aangezien in de zomer ik ook graag in de schaduw in deze hoek zat, alleen nu wordt het lastig mijn hoekbank in de kattenren neer te zetten haha.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Lekker veel vrije tijd dus van de week om alles mooier af te maken.
Kareltje - zo'n leuke naam - gaat het vast wel redden bij jou. Ik ben bijna jaloers op wat je voor jouw poezels hebt gebouwd.
Geniet van je vrije tijd en laat ons meegenieten!
Geniet van je vrije tijd en laat ons meegenieten!
The catter the better!
-
- Huiskat
Ga ik zeker doen. Ik ga jullie voortaan wel op de hoogte houden in mijn fotoalbum topic, anders spam ik de boel overal onder met mijn verhalen en foto's.
Een kleine teaser... de kattenren is al wat meer in de kerstsferen gehuld!
Een kleine teaser... de kattenren is al wat meer in de kerstsferen gehuld!