Blaasjes op pootjes

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Melanievw95
Kitten

Blaasjes op pootjes

Bericht door Melanievw95 »

Beste,

Iemand dit herkent mijn maincoon heeft hier sinds zijn 4 maand last van . Nu komt het af en toe terug door is wel ernstiger geweest met volledig kapotte zooltjes . Nu na 10 dagen 1 blaasjes terug . Beestje sukkeltje ook sinds dien Met niesziekte . Neemt sinds vorige week puur l-lysine. Pootje is hier wel ingesmeerd met balsem . 25/11 afspraak bij dermatoloog
Bloedonderzoek was goed
Afbeelding
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Re: Blaasjes op pootjes

Bericht door Asse-Poes »

Ik heb zelf geen ervaring hiermee, maar volgens mij is het pododermatitis.
Daar moet je toch mee naar de dierenarts, want dit is erg pijnlijk.
Waarschijnlijk krijg je doxycycline mee (antibiotica).

Als je meer wilt weten hierover, zoek rechtsboven op podedermatitis. Er is het nodige over geschreven hier op het forum.
Sterkte met je poes!
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Melanievw95
Kitten

Bericht door Melanievw95 »

We hebben 25/11 een afspraak bij de dermatoloog hiervoor. Momenteel heeft hij hier geen pijn in .
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

goed dat je naar de dermatoloog gaat. lijkt me ook pijnlijk.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Stef71
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Bericht door Stef71 »

De blaasjes herken ik niet maar de ruwe/kapotte voetzooltjes wel, mijn katertje heeft hier last van. Of eigenlijk heeft hij daar niet direct last van maar meer van dat vrouwtje wat er dan weer zonodig poten boter op moet smeren :lol: Hij had dat al toen ik hem ophaalde bij de opvang, daar werd geadviseerd om iets van poten balsem te halen en na wat google werk kwam ik dus op 'poten boter' uit, dat is speciaal voor honden en katten met ruwe voetbedjes. Hij heeft er verder echt geen last van en al zeker geen pijn, pootmassage zonder boter vind ie juist heel fijn maar blijkbaar houd ie niet van vette pootjes. Ik wil toch ook nog even aan mijn eigen da vragen wat die er van vind
... Denk dat ik zelf last heb van de zoomies ...
Plaats reactie