Sarah diarree door voedselallergie, verdraagt niks meer, adviezen gevraagd

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Ollie1
Kitten

Re: Sarah diarree door voedselallergie, verdraagt niks meer, adviezen gevraagd

Bericht door Ollie1 »

Goedemorgen,
Specific Weight Reduction FRD/FRW
Probeer dit is. Ik heb een kat (12 jaar) die vanaf kitten al last heeft van zacht ontlasting tot echt wel waterige ontlasting.
Tig bezoekjes aan de dierenarts, verandering van voer ( vers/droog/nat). Niks hielp echt. Dit heb ik doorgekregen van een andere dierenarts dan de mijne ( oude stempel, no nonsense mentaliteit ). Beetje sceptisch maar toch maar besteld en verrek ontlasting is een stuk beter. Het enige is dat hij het niet altijd wil eten dus soms doe ik er een gevriesdroogd stukje kip (cosma snacks) over verkruimelen :). Dan wordt het met smaak gegeten. Oja, de natvoer variant wil hij echt niet.
Je kunt altijd een poging wagen, succes!
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Bericht door patiani-guusje »

Dankjewel v jouw reactie. Ik heb het gegoogled en dit voer is om af te vallen.. mijn kat moet juist aankomen.
De zoektocht gaat nog even door hier. ..

Ollie1 schreef: 13 nov 2024 10:57 Goedemorgen,
Specific Weight Reduction FRD/FRW
Probeer dit is. Ik heb een kat (12 jaar) die vanaf kitten al last heeft van zacht ontlasting tot echt wel waterige ontlasting.
Tig bezoekjes aan de dierenarts, verandering van voer ( vers/droog/nat). Niks hielp echt. Dit heb ik doorgekregen van een andere dierenarts dan de mijne ( oude stempel, no nonsense mentaliteit ). Beetje sceptisch maar toch maar besteld en verrek ontlasting is een stuk beter. Het enige is dat hij het niet altijd wil eten dus soms doe ik er een gevriesdroogd stukje kip (cosma snacks) over verkruimelen :). Dan wordt het met smaak gegeten. Oja, de natvoer variant wil hij echt niet.
Je kunt altijd een poging wagen, succes!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Dankjewel, het blijft op en neer gaan. Om moedeloos van te worden. Fijn dat je meeduimt kunnen we goed gebruiken hier 🐱
nellebel schreef: 13 nov 2024 08:49 he wat vervelend dat die diarree terug blijft komen. duimpjes blijven hier ook draaien. hopelijk bij jullie mooie drolletjes.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
Ollie1
Kitten

Bericht door Ollie1 »

SPECIFIC FRD WEIGHT REDUCTION

Toepassing:

Overgewicht
Diabetes mellitus
Colitis, chronische diarree, verstopping
Hyperlipidemie
Cholestase
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Controle echo van gister was positief! Ontsteking galblaas is verdwenen! Aanvullend bloedonderzoek heeft dit bevestigd. Nierwaarden getest, crea binnen waarden, ureum wel wat verhoogd. Kan ook komen doordat ze afgevallen is. Dan verhoogd ureum ook. Afgelopen week komt ze heeL langzaam weer wat aan. Ontlasting wisselt, nu toch weer vers vlees, paard. Dat eet ze het best en heeft ze beste ontlasting mee. Pred verlaagd naar 3 kwart per dag nu. Ze krijgt eetlust opwekkend oorzalfje, mag dat tot uiterlijk maandag gebruiken. Hopelijk blijft ze wel goed eten daarna. Ureum gaan we proberen te verlagen met een middel waarvan ik de naam kwijt ben. Haal dat vrijdag. Saar lijkt in ieder geval blij, wil graag aandacht en komt wat aan in gewicht. Best veel positiefs. Nu hopen dat die ureum zakt, dat zit me niet lekker. Feit is wel dat ze op leeftijd is en nieren slijten naarmate de leeftijd stijgt. Hoop dat ze nog een tijd zo door nagaan, ze doet het heel goed 😊
Dank voor jullie duimen!
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

Fijne update, het klinkt allemaal best positief!
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Mooie update - Sarah kan vast nog wel een poos mee!
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Goed nieuws, dat horen we graag!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Licht verhoogde ureum blijkt toch echt wel veel hoger dan ik dacht! Heb de bloedwaarden per mail opgevraagd. Ik voeg een afbeelding toe. Het sdma is licht verhoogd, crea netjes binnen de waarden. Maar dat is vaker zo bij oudere dieren of dieren met minder bespiering las ik. Mijn dierenarts had het over een middel dat ureum zou kunnen verlagen. Daar ga ik me nu in verdiepen. En het morgen halen bij dierenarts. Lees er veel positiefs over. Hoop dat het werkt voor Saar 🙏🏻
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Hier de waarden. Uploaden lukte eerder niet..
Afbeelding
Plaats reactie