Van de dierenarts zakjes natvoer Renal (Royal Canin) en droogvoer KJ 2 (Virbac) meegekregen. Omdat ze zich niet ziek gedraagt en nog relatief jong is en bouwstoffen nodig heeft, adviseerde de dierenarts KJ 2 i.p.v. KJ 3
Onze kat is 8 jaar, heel actief (buiten) en altijd heel netjes op gewicht (3kg).
Voor haar gewicht is de dagdosering:
Zakjes natvoer 2 stuks per dag.
OF
Droogvoer 30 gram.
Ze kreeg voorheen Riverwood Outdoor brokjes. Alleen als ze erom vroeg ietsje meer dan de dagdosering. En de nodige 'treats', catisfactions of gedroogde vleessnoepjes van de dierenwinkel.
Nu ze over moet op het nierdieet, ben ik bang om teveel te geven omdat ik niet wil dat haar lijf onnodig belast wordt.
Echter, alleen al de volledige dagdosering brokjes stopt ze zo ongeveer in een holle kies zo weinig lijkt het...
Nu proberen we de laatste dagen een beetje een balans te vinden. Maar het lijkt maar niet genoeg. Ze heeft in één ochtend al een half zakje Renal natvoer en 30gram brokjes weggewerkt. En blijft vragen.
Nu weet ik ook dat ze dit als 'aandacht' kan doen, maar ze eet eigenlijk nóóit haar bakje meteen leeg. We zijn gewend dat ze dit in etappes doet en soms zelfs haar Riverwood brokjes liet staan omdat (zoals wij dan zeiden) er 'al aan had gelikt' en nieuwe wilde

Daarom twijfelen we of ze wel genoeg binnenkrijgt nu. Maar ik wil haar ook niet teveel geven en zodoende het dieet teniet doen. Iemand een idee/ervaring/advies?