Tweede kat "aanschaffen"
Re: Tweede kat "aanschaffen"
Ach, is er ook weer eens onder de keuken gestoffert 

... Denk dat ik zelf last heb van de zoomies ...
-
- Huiskat
Uhm ja, volgens mij hebben jullie tips geholpen een keuze te maken...
Meet Kareltje!

Een katertje van acht maanden en zoals op de foto te zien volledig het tegenovergestelde van Kensi. Meneer ging thuis gelijk op onderzoek uit en zodra het luikje open ging, wist die niet hoe snel die naar buiten moest! Jammer genoeg snapt ook deze meneer niet hoe het luikje werkt, dus ik ga denk ik maar het magneetje eruit halen, want ik ben bang dat die gewoon te sterk is, waardoor ze denken dat het luikje gesloten zit.
Kennismaken ging goed. Kensi nog steeds veilig onder de bank, maar af en toe gaat Kareltje even neuzen met haar. Hij wilde spelen, maar dat wil Kensi nog niet en kreeg die een lieve corrigerende tik, maar daar is het bij gebleven.
Ook Kareltje komt uit het asiel, dus zo heeft er weer iemand zijn eigen huisje weten te vinden vandaag!
Meet Kareltje!

Een katertje van acht maanden en zoals op de foto te zien volledig het tegenovergestelde van Kensi. Meneer ging thuis gelijk op onderzoek uit en zodra het luikje open ging, wist die niet hoe snel die naar buiten moest! Jammer genoeg snapt ook deze meneer niet hoe het luikje werkt, dus ik ga denk ik maar het magneetje eruit halen, want ik ben bang dat die gewoon te sterk is, waardoor ze denken dat het luikje gesloten zit.
Kennismaken ging goed. Kensi nog steeds veilig onder de bank, maar af en toe gaat Kareltje even neuzen met haar. Hij wilde spelen, maar dat wil Kensi nog niet en kreeg die een lieve corrigerende tik, maar daar is het bij gebleven.
Ook Kareltje komt uit het asiel, dus zo heeft er weer iemand zijn eigen huisje weten te vinden vandaag!
Welkom op het forum Kareltje!
Wat een leukerd, vooral dat zwarte sikje is zo schattig.
Ik hoop dat Kensi en hij vriendjes voor het leven worden.
Wat een leukerd, vooral dat zwarte sikje is zo schattig.
Ik hoop dat Kensi en hij vriendjes voor het leven worden.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Welkom Kareltje - wat een leukerd. Grappig getekend. Hopelijk snel samen vriendjes.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
-
- Huiskat
Het gaat tot nu toe in ieder geval boven verwachting. Waar Kensi echt heel schuw was, is Kareltje echt een bom vol energie, dus zoals verwacht moet Kensi daar ook wel aan wennen. Vooral vannacht. Kareltje moest meteen mee naar bed, maar als Kensi bovenkwam, wist die niet hoe snel die met Kensi wilde spelen. Maar ja, die is daar nog niet klaar voor, dus op wat teleurstelling voor Kareltje na en een slapeloze nacht voor mij, is er vannacht weinig toenadering geweest. Maar ook vandaag weer is Kensi er uit zichzelf meerdere keren uit geweest. Het is echt leuk om te zien hoe ze op haar manier toch wel toenadering zoekt en nieuwsgierig is. Kareltje jaagt haar ook niet meer zo op, dus ze begint een beetje te wennen aan haar nieuwe vriendje.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Fijn om te horen!
Wat een fijne update!
Mbt het kattenluikje: mijn Bellow heeft er 2 jaar over gedaan voordat hij er doorheen durfde. Hij zag wel dat zijn vriendin er doorheen ging, maar dat geklapper van dat luikje vond hij blijkbaar doodeng.
Inmiddels hebben we nu Pucc erbij, maar ook zij vindt het luikje een ramp. Ik duw haar er wel doorheen, maar zelf doet ze het niet. Ik ga het nu met snoepjes proberen.
In een ander topic las ik dat iemand het klepje met tape een tijdlang vastgezet had, tot haar kat er aan gewend was.
Dat zou een idee kunnen zijn voor jouw katten. (Wel koud met de winter op komst)
Mbt het kattenluikje: mijn Bellow heeft er 2 jaar over gedaan voordat hij er doorheen durfde. Hij zag wel dat zijn vriendin er doorheen ging, maar dat geklapper van dat luikje vond hij blijkbaar doodeng.
Inmiddels hebben we nu Pucc erbij, maar ook zij vindt het luikje een ramp. Ik duw haar er wel doorheen, maar zelf doet ze het niet. Ik ga het nu met snoepjes proberen.
In een ander topic las ik dat iemand het klepje met tape een tijdlang vastgezet had, tot haar kat er aan gewend was.
Dat zou een idee kunnen zijn voor jouw katten. (Wel koud met de winter op komst)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Wat een leukerd, welkom Kareltje 

Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Hallo Kareltje, wat ben jij een leukie! En zo te lezen ben je goed terecht gekomen. Beetje lief voor Kensi hè? 

The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
-
- Huiskat
Ik denk eerder dat het magneetje wat erin zit te zwaar is, waardoor ze denken dat die gesloten is. Gisteren kwam die namelijk met een vaart aangerend en ging die er wel door naar buiten. Ik heb hem nu gewoon opengezet en met een stokje ertussen zorg ik ervoor dat die niet dicht kan. Inderdaad een beetje koud, maar gelukkig vriest het nog niet. Van de week maar eens kijken of ik het magneetje eruit kan slopen en hopen dat die dan niet op de wind gaat staan "klapperen"Asse-Poes schreef: 10 nov 2024 20:47 Wat een fijne update!
-
- Huiskat
Kensi weet niet wat ze meemaakt en ik ook niet

wat een leukerd die kareltje. gaat helemaal goedkomen tussen die 2
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Mooi duo en geweldig buitenverblijf!
-
- Huiskat
Thanks! Vandaag weer bezig om wat upgrades te doen! Dit weekend kunnen ze ook buiten schuilen voor de wind als hun huisje eindelijk dicht is en de extra verdieping erin zit. Onderin komt de kattenbak te staan, boven een zachte mat om op te liggen.
Wel nog een vraag m.b.t. hun gedrag in de avond. Overdag hoor ik ze niet/doen ze niet raar tegen elkaar, maar 's avonds jagen ze elkaar nog geregeld op. Is dit erg? Soms blaast Kensi en zwaait met een pootje, maar tot aanvallen van elkaar komt het nooit (meestal jaagt de een de ander weg). Is dit spelen of elkaar even uitproberen?
Wel nog een vraag m.b.t. hun gedrag in de avond. Overdag hoor ik ze niet/doen ze niet raar tegen elkaar, maar 's avonds jagen ze elkaar nog geregeld op. Is dit erg? Soms blaast Kensi en zwaait met een pootje, maar tot aanvallen van elkaar komt het nooit (meestal jaagt de een de ander weg). Is dit spelen of elkaar even uitproberen?
Dat is, zoals Rik het zo treffend zegt, kattencommunicatie.
Kensi maakt duidelijk aan Kareltje waar haar grenzen liggen.
Wees trouwens niet verbaasd als over een tijdje blijkt dat Kareltje de Keizer is geworden en boven Kensi staat.
Katertjes hebben de neiging om de baas in huis te worden, hoewel er ook zat dominante poezen zijn.
Kensi maakt duidelijk aan Kareltje waar haar grenzen liggen.
Wees trouwens niet verbaasd als over een tijdje blijkt dat Kareltje de Keizer is geworden en boven Kensi staat.
Katertjes hebben de neiging om de baas in huis te worden, hoewel er ook zat dominante poezen zijn.
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)