Nierfaalkatten: info bloedonderzoek/medicatie e.d.

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Pisces2202
Lynx
Lynx

Re: Nierfaalkatten: info bloedonderzoek/medicatie e.d.

Bericht door Pisces2202 »

Ik ga eens kijken. Schesir hebben ze heel veel hier bij ons aan de overkant. Vind alleen 1,90 voor een blikje echt wel prijzig. Kattovit had ik ooit die blikjes drinken. Moest hij niet. Ooit gingen RC renal zakjes er nog in, nu ook niet meer. Heb 2 dozen die nog in de kast stonden vorige week weggegooid.

Ik heb liever ook dat hij nog met smaak eet door de Porus One, dan dat ik hem niet gaan dwingen. Waarschijnlijk overlijden ze hier toch aan, dus waarom het leven nog minder leuk maken? Ik heb ook nog potten Dr. Ann's kidney staan, maar daar zit dan weer net een luchtje aan waardoor Stitch zijn natvoer niet eet, en het in water oplossen en in een spuitje, zelfde laken een pak.
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Ja ik denk er net zo over als jij.

Het is allemaal duur, schesir is inderdaad ook veel duurder geworden, ik ben voor Lizzy en Luna heel erg beperkt in wat ik kan geven dus vaak moet ik wel de hoofdprijs betalen.
Ik heb het voor nood altijd in huis (schesir)
Katten met nierproblemen zijn sowieso kieskeuriger.

Porusone is ook niet goedkoop, maar ja Lizzy verdraagt de ipa en dr ann etc allemaal niet dus dat houdt sowieso op hier.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Pisces2202
Lynx
Lynx

Ik snap ook niet dat ze nierdieet niet gewoon smakelijker kunnen maken. Het schijnt gewoon nergens naar te smaken. Je zou er juist meer smaak aan moeten geven omdat ze zo kieskeurig zijn. Maar ok roeien met de riemen die je hebt.
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Ja ik begrijp dat ook niet goed.
Wat hier soms ook helpt is er kattensnoepjes door heen verkruimelen.
Ik geef dan die gevriesdroogde snoepjes, maar je zou het ook met andere snoepjes kunnen doen.

Maar Oscar die eerder helemaal niet kieskeurig was qua brok vond alleen de rc special en select lekker en qua natvoer wilde hij helemaal niks maar dat was ook al zo voor zijn nierprobleem.
Groetjes, Denise
Pisces2202
Lynx
Lynx

Ja dat verkruimelen deed ik al, of wat vitaminepasta, maar dat heeft hij weer snel door. In ieder geval zit er voor stitch nu 200gr natvoer in, als hij nu nog wat brokjes gaat eten, ben ik weer blij.
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

ja, daar zou ik ook blij van worden ;-)
Groetjes, Denise
crazycatladyP
Panter
Panter

Bericht door crazycatladyP »

200g natvoer, daar zou ik ook blij van worden!
Ik was bij Jera blij als ze 1 zakje kattovit per dag at.
Dat was de enige die ze acceptabel vond, maar dan moest ik de kip/eend/kalkoen wel blijven afwisselen.

En als ze echt niet wilde eten gaf ik ook "slecht" natvoer.
Ik had altijd cosma achter de hand, dat at ze altijd, vergelijkbaar met de schesir.
Soms deed ik ook half/half en trapte ze daarin, maar ook niet altijd.

Wel fijn dat de waardes zo goed waren, hopelijk geen aanvallen meer!
Mara, personeel van: Moira (6-2023) Bibi en Sami (5-2024)
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
Pisces2202
Lynx
Lynx

Stitch had vannacht weer een epileptische aanval. We wisten wat we konden verwachten dus het was minder paniekerig als de 1e keer. Vandaag bij de dierenarts geweest, maar we gaan voor nu geen medicatie starten tegen epilepsie. Ik heb namelijk heel sterk het vermoeden dat de aanvallen getriggert worden door de mirataz zalf, omdat hij nu 2x en aanval heeft gehad op de dag, dat ik hem een druppel zalf in zijn oor heb gesmeerd, en 1x heb gegeven zonder aanval uit te lokken. Mijn dierenarts had dat nog niet gehoord, en ik heb er maar 2 ervaringen van kunnen vinden zonder medische onderbouwing, maar mijn dierenarts wil daar toch eens naar kijken. Die houdt er wel van om in zulke casussen de tanden te zetten. Dus nu krijgt stitch geen mirataz meer als hij zijn nierbrokjes laat staan. Ik gaf hem de zalf als hij dagen zijn brokjes niet aanraakt, dus 1x in de 3 weken ofzo kreeg hij zalf in zijn oor. Nu eet hij inmiddels een bakje brokjes en 2 blikjes natvoer :roll: ja zolang hij honger heeft mag hij van mij eten :lol: hij ziet er gewoon puik uit, en is compleet stabiel met zijn waardes. Gewoon heel jammer van die toevallen.
Plaats reactie