Sarah diarree door voedselallergie, verdraagt niks meer, adviezen gevraagd

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Sarah diarree door voedselallergie, verdraagt niks meer, adviezen gevraagd

Bericht door patiani-guusje »

Mijn lieve senior Sarah wordt in januari 17. Ze is al jaren regelmatig aan de diarree. Allerlei onderzoeken gedaan, conclusie was dat het ws aan het voer lag. Dus heb ik haar op vers vlees gezet. Paard en konijn ging jaren goed, ze had weer stevige ontlasting. Het afgelopen half jaar verdraagt ze dit niet meer. Ik heb van alles geprobeerd, hert, eend, struisvogel uit blik, voer op basis van insecten, hypoallergeen voer van Hills, toch maar weer eens vis. Verse zalm gaat t best, nog steeds diarree maar ze voelt zich niet ziek. Bij al het andere voer zie ik dat ze zich echt niet lekker voelt. Bloed is uiteraard onderzocht zo’n 2 maanden geleden, alles was in orde, mooie waarden voor een kat van haar leeftijd. Mijn vraag is nu heeft iemand hier ervaring mee? Wat te doen? Alleen zalm geven lijkt me te eenzijdig en miss ook te zout? Of een diëtist voor dieren inschakelen? Ik hoop dat iemand hier dit herkend en mee kan denken, ik loop echt vast nu en wil voor Sarah dat ze zich zo goed mogelijk voelt in de laatste fase van haar leven.
Afbeelding
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
Anne
Tijger
Tijger

Re: Sarah diarree door voedselallergie, verdraagt niks meer, adviezen gevraagd

Bericht door Anne »

Zijn parasieten uitgesloten?
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Heb je Hill's I/D al geprobeerd? Mijn Maks doet het er goed op. Hij verdraagt ook weinig. Hij is 14.

Zou sonde-voeding misschien een idee zijn? Dat is heel licht verteerbaar. Een paar maal per dag in haar bekje met een spuitje?
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Ja dat is uitgesloten. Het gaat echt om een voedselallergie. En ze verdraagt steeds minder . Weet t inmiddels echt niet meer 🥲 Dankje voor t meedenken!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

castratenkoor schreef: 13 okt 2024 07:55 Heb je Hill's I/D al geprobeerd? Mijn Maks doet het er goed op. Hij verdraagt ook weinig. Hij is 14.

Zou sonde-voeding misschien een idee zijn? Dat is heel licht verteerbaar. Een paar maal per dag in haar bekje met een spuitje?
Ja dat was t eerste wat probeerde jaren terug. Ik zal morgen eens overleggen met de dierenarts over die sondevoeding. Al vrees ik dat het een drama wordt het erin te krijgen, hop dat ze het zelf op eet.
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

ach jee, wat een zorgen hoop dat je iets vind. sterkte. wat een mooi meisje
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Lief, dankjewel. Ik geef sinds gister die sonde voeding waar castratenkoor het over had. Ze slobbert t zelf op. Gisteravond heel sloom leek doodziek. Heb idee misselijk en buikpijn, Nu komt ze haar mandje uit en weer actief. Hopen dat we een oplossing vinden. Ga overleggen met de dierenarts zo.
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Ik geef Luna die ook niets verdraagt de A2 van virbac ( hypoallergeen), maar die heeft alleen brokjes.
Wel is dit voer ook geschikt bij maag/darmproblemen/IBD/pancreatitis.

https://www.virbac.nl/Veterinary-HPM/Ka ... on-Protein

Dus ik geef haar er nu zalm natvoer bij van concept for life:

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... =1718713.1

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... t=744164.3

Concept for life heeft ook hypoallergene brokjes met zalm, maar omdat Luna het goed doet op haar huidige brok heb ik die niet uitgeprobeerd.

Ben benieuwd wat de dierenarts zegt, sterkte.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Synemios schreef: 14 okt 2024 14:59 Ik geef Luna die ook niets verdraagt de A2 van virbac ( hypoallergeen), maar die heeft alleen brokjes.
Wel is dit voer ook geschikt bij maag/darmproblemen/IBD/pancreatitis.

https://www.virbac.nl/Veterinary-HPM/Ka ... on-Protein

Dus ik geef haar er nu zalm natvoer bij van concept for life:

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... =1718713.1

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... t=744164.3

Concept for life heeft ook hypoallergene brokjes met zalm, maar omdat Luna het goed doet op haar huidige brok heb ik die niet uitgeprobeerd.

Ben benieuwd wat de dierenarts zegt, sterkte.
Dankjewel voor het meedenken! Ik heb echt v alles geprobeerd. Vers vlees deed ze het heel lang heel goed op, droogvoer en natvoer niet.
De dierenarts waar ik meeste vertrouwen in heb was vandaag dicht. Ga morgen bellen om te overleggen. Tot nu toe gaat het met die sonde voeding goed, als tussen oplossing. Ze voelt zich duidelijk veel beter, is veel actiever. Maar ja dat zal ze ook niet rest v haar leven kunnen eten lijkt mij. Benieuwd wat de d arts zegt hierover. Ik hou jullie op de hoogte, dank v meedenken!
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Fijn dat ze zich nu beter voelt op de sonde-voeding.

Alleen Vers vlees voeren is hier een probleem omdat Luna op zoveel dingen reageert dat we niet genoeg kunnen variëren en dan loop je kans op tekorten.
Wij hebben hetzelfde probleem met dat ze na verloop van tijd toch weer reageert op veel diersoorten.
Dus ik vind het fijn dat je ons op de hoogte wilt houden.

In ieder geval hoop ik op een goede oplossing, sterkte voor jou en Sarah.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

ik denk dat het best kan hoor die sondevoeding. zit toch alles in wat ze nodig heeft. maar overleg zeker maar met je DA. succes
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Goedemorgen,
@castratenkoor gaf de ultieme tip!! Sarah doet het heel goed op die sondevoeding, met als resultaat vanmorgen een prachtige drol 🎉🎉🎉 Hoe blij kun je zijn met een drol, nou heel blij kan ik zeggen 😁😂🥳 De dierenarts gaat bekijken wat de volgende stap kan worden wb uitproberen van ander voer. Tot die tijd hiermee doorgaan want ze doet het hier dus heel goed op. Zie mijn oude blije kat weer 😊 Dank voor meedenken allemaal, ik hou jullie op de hoogte!
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Wat een fijn bericht! Blij dat ik mee kon denken!
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

joepie een mooie drol. dinie je bent onmisbaar, maar dat wisten we al. wat wil je ook met zo'n schare aan katten hahaha
crazycatladyP
Panter
Panter

Bericht door crazycatladyP »

Wat een geweldig nieuws!
Ik had hier niet veel toe te voegen, want niet veel ervaring met allergieën, maar fijn dat je het deelt! :-)
Mara, personeel van: Moira (6-2023) Bibi en Sami (5-2024)
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
Plaats reactie