Nierfaalkatten: info bloedonderzoek/medicatie e.d.
Re: Nierfaalkatten: info bloedonderzoek/medicatie e.d.
Wat vreselijk om te horen. Veel sterkte met de beslissing maar zo te horen heb je die al gemaakt. Hoe moeilijk ook
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- crazycatladyP
- Panter
Heel veel sterkte!!
Mara, personeel van: Moira (6-2023) Bibi en Sami (5-2024)
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
- Pisces2202
- Lynx
Heel veel sterkte!
De afspraak voor het inslapen is gemaakt voor deze vrijdag om 13.15 uur.
Ongelooflijk moeilijke beslissing en hartverscheurend....

Ongelooflijk moeilijke beslissing en hartverscheurend....
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Zulke beslissingen zijn onmenselijk moeilijk. We weten er allemaal van mee te praten. verwen hem nog maar lekker de komende dagen en geniet van elkaar.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
moeilijke beslissing maar wel het beste voor hem als ik het zo lees. sterkte. daar spreekt vooral je liefde voor hem uit. niet langer lijden
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Heel veel sterkte en hopelijk kunnen jullie deze laatste dagen toch ook nog genieten van elkaar.
- Pisces2202
- Lynx
Update Stitch...
Het is weer Stitch. Hij eet (goed!) 2 blikjes en seniorbrokjes, met de porus one. Ligt 's nachts heerlijk op de tuinstoel te slapen. Ligt nu onder de ventilator in de slaapkamer, zijn heupen zijn niet meer zo ingevallen, en zijn vacht is weer zacht. Wel een beetje jammer dat hij nu 5:00 uur heeft uitgekozen om te willen eten, maar dat heb ik er voor over.
Of het zijn nieren waren, of misschien wel een virusje, zullen we niet weten, maar ik teken ervoor als dit voorlopig zo blijft.
Het is weer Stitch. Hij eet (goed!) 2 blikjes en seniorbrokjes, met de porus one. Ligt 's nachts heerlijk op de tuinstoel te slapen. Ligt nu onder de ventilator in de slaapkamer, zijn heupen zijn niet meer zo ingevallen, en zijn vacht is weer zacht. Wel een beetje jammer dat hij nu 5:00 uur heeft uitgekozen om te willen eten, maar dat heb ik er voor over.
Of het zijn nieren waren, of misschien wel een virusje, zullen we niet weten, maar ik teken ervoor als dit voorlopig zo blijft.
Wat fijn dat Stitch weer zichzelf is!
- Pisces2202
- Lynx
Ben ik weer
Ik betrapte stitch vanmorgen op het eten van het kattenbakzand. Heb ik hem nooit zien doen. Nu heb ik gelezen dat bloedarmoede vaker voorkomt bij nierpatiënten, en dat ze daardoor kattenbakkorrels gaan eten. Heb de kattenbak voor nu even weggezet, want hij kan naar buiten. Hij is er volgens mij helemaal niet slecht aan toe. Hij eet goed minstens 2 blikjes per dag (edgard & Cooper) met porus one en vitaminepasta. Zijn seniorbrokjes gaat ook bijna een bakje per dag op. Hij drinkt goed, plast mooie compacte bollen, en van de week had hij weer een muis gevangen. Nu ligt hij in de keuken te wachten tot er weer muizen voorbij komen (nestje achter de planken
)
Ik bel morgen wel met de da, maar zijn er hier mensen die dit herkennen, het eten van grit bij nierpatiëntjes, en wat daar de behandeling voor was?

Ik betrapte stitch vanmorgen op het eten van het kattenbakzand. Heb ik hem nooit zien doen. Nu heb ik gelezen dat bloedarmoede vaker voorkomt bij nierpatiënten, en dat ze daardoor kattenbakkorrels gaan eten. Heb de kattenbak voor nu even weggezet, want hij kan naar buiten. Hij is er volgens mij helemaal niet slecht aan toe. Hij eet goed minstens 2 blikjes per dag (edgard & Cooper) met porus one en vitaminepasta. Zijn seniorbrokjes gaat ook bijna een bakje per dag op. Hij drinkt goed, plast mooie compacte bollen, en van de week had hij weer een muis gevangen. Nu ligt hij in de keuken te wachten tot er weer muizen voorbij komen (nestje achter de planken

Ik bel morgen wel met de da, maar zijn er hier mensen die dit herkennen, het eten van grit bij nierpatiëntjes, en wat daar de behandeling voor was?
Kattenbak korrels eten heb ik hier ook wel eens gezien, maar daar was geen onderliggend probleem voor gevonden Oscar had wel nierfalen, Tommy mankeerde niets, Timmy ook gezond.
Wij zijn toen overgestapt naar ander grit. (grof) en toen was het over.
Fijn om te lezen dat het met stitch weer redelijk goed gaat, het klinkt in ieder geval positief.
Ik ben wel benieuwd wat de dierenarts erover zegt. ( grit eten)
Wij zijn toen overgestapt naar ander grit. (grof) en toen was het over.
Fijn om te lezen dat het met stitch weer redelijk goed gaat, het klinkt in ieder geval positief.
Ik ben wel benieuwd wat de dierenarts erover zegt. ( grit eten)
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Groetjes, Denise
- Pisces2202
- Lynx
De Da heeft gezegd dat ze de link van grit eten en bloedarmoede bij nierpatiëntjes niet echt kan maken. Wel dat bloedarmoede vaker voorkomt bij nierpatiëntjes, omdat epo nog iets in de nieren aangemaakt wordt, en mocht er bloedarmoede uitkomen dan zou hij epo injectie krijgen om het beenmerg aan te sporen rode bloedcellen te maken. Voor nu ziet ze geen reden om met spoed bloed te prikken. Dat stond toch al gepland voor oktober, en dat is het bijna. Op het oog doet hij het prima, en dat vindt mijn dierenarts nu belangrijker dan cijfertjes. Al ben ik stiekem toch bang voor die cijfertjes.
Ja ik begrijp de keuze van de dierenarts heel goed.
Maar ook begrijp ik jou angst voor de cijfertjes al weet ik zelf uit ervaring dat het er uiteindelijk om gaat hoe je kat het doet.
Maar ook begrijp ik jou angst voor de cijfertjes al weet ik zelf uit ervaring dat het er uiteindelijk om gaat hoe je kat het doet.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
- Pisces2202
- Lynx
Vanochtend dus minder. Vannacht wel half bakje brokjes op. Wilde vanochtend zijn mousse met porus one niet eten, wel drinken, en daarna was het braken. Kwamen wel 2 haarballen uit. Wilde wel vitaminepasta en snoepjes, dus niet ziek misselijk denk ik dan. Heb almo tonijn gehaald, en daar heeft hij wel een bordje van gegeten. Dus yay er zit eten in.
Mijn man is 2 dagen weg, dus ik ben alleen met mijn paniek zeg maar. Ik denk dat we in de fase zitten van als hij maar eet, en niet heel belangrijk wat hij eet. Al probeer ik zoveel mogelijk senior voer te geven, want nierdieetvoer krijg ik er toch niet in.
Denk ook dat bloedprikken nu vertekend beeld geeft omdat hij heeft overgegeven?
Mijn man is 2 dagen weg, dus ik ben alleen met mijn paniek zeg maar. Ik denk dat we in de fase zitten van als hij maar eet, en niet heel belangrijk wat hij eet. Al probeer ik zoveel mogelijk senior voer te geven, want nierdieetvoer krijg ik er toch niet in.
Denk ook dat bloedprikken nu vertekend beeld geeft omdat hij heeft overgegeven?
misschien alleen haarballen die dwars zaten. wat betreft het bloed prikken. als het 1 keer braken is valt dat wel mee.