Kent iemand het merk Mera kattenvoer?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Wes56
Huiskat
Huiskat

Kent iemand het merk Mera kattenvoer?

Bericht door Wes56 »

Beste,
Kent iemand het merk Mera? En heeft er ervaring mee?
https://www.mera-petfood.be/nl/producte ... finest-fit
Binnenkort halen we een asielkitten op. Deze komt (als alles goed gaat) bij onze Sphynx poes.
Onze Sphynx doet het al jaren relatief goed op Royal canin sterilised. Alhoewel de laatste tijd haar stoelgang niet altijd super is. Volgens ik lees zou de samenstelling soms veranderen van RC. Dus mogelijks is dit hier aan te wijten. Tijdje terug een ander merk (natural greatness) via de dierenarts geprobeerd. Helaas lustte ze dit echt niet. Dus terug naar Royal canin ondanks deze zo duur geworden is.
Voor ons kitten heb ik een klein zakje kittenbrokken gekocht van het bovenstaande Mera merk.
Is nog relatief betaalbaar en we denken er ook aan om voor onze sphynx dit merk te proberen. Ze hebben er ook een sterilised variant in het gamma. Echter kan ik zeer weinig infomatie of ervaringen terugvinden op internet.

Toevallig hier iemand op het forum?
Anne
Tijger
Tijger

Re: Kent iemand het merk Mera kattenvoer?

Bericht door Anne »

Ik ken het merk zelf niet
Altijd vervelend als ze zachte ontlasting krijgen

Het klopt dat rc een stuk duurder is geworden
Normaliter gaf ik kittens hier het kittenvoer van rc, ook omdat ze dat in het asiel aten
Maar nu zijn ze in het asiel vanwege de prijsstijging van rc overgegaan op het merk Prins en hier eten de tweeling kittens dat nu ook
( de kitten variant)

Zelf zou ik een nieuw kitten zeker de eerste 14 dagen het merk eten geven wat de kitten gewend is te krijgen
Stress vd verhuizing kan op de gevoelige darmen slaan en als je dan ook gelijk ander merk kittenvoer geeft is het vragen om diarree
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Wes56
Huiskat
Huiskat

Bericht door Wes56 »

Intussen geef ik al een weekje ons nieuw kitten deze brokjes. Ze doet het er goed op denk ik. Ze ruiken ook best lekker.
Maar gezien deze niet gemakkelijk te vinden zijn denk ik toch niet verder te gaan met deze.
Ook zeer weinig info over te vinden.
Ik hoor ook goede ervaringen met purina maar dan de pro plan variant in dit merk. Ze hebben ook een sterilised variant.
Mogelijks dat ik deze eens ga proberen voor onze sphynx.
Het kitten gaat het nog even met de kittenbrokken van Mera moeten doen.
Wes56
Huiskat
Huiskat

Bericht door Wes56 »

Alhoewel ik nu zie dat pro plan ook niet tarwe vrij is. Op zich hoeft dit niet voor mij maar moest het er zonder zijn dan is dit mooi meegenomen. Het blijft voor ons nog kiezen tussen Mera finest fit of purina pro plan. Op Duitse forums zie ik daar dan wel weer veel positieve ervaringen met Mera. Vooral Meradog dan. Echter hier lijkt dit niet zo bekent te zijn.
Wes56
Huiskat
Huiskat

Bericht door Wes56 »

Op aanraden hier op het forum ben ik bezig met ons kitten nutrivet inne kitten brokken aan het geven.
Dit ben ik deze week al beetje bij beetje aan het mengen samen met het mera kittenvoer. Vandaag viel me op dat ze meer winden begint te laten en de kattenbak stonk ook behoorlijk na een boodschap. Lichte eierlucht zou ik zo zeggen.
De drollen zijn ook iets zachter geworden.
Pffff ik hou het nog even aan en hopelijk komt het niet door de nutrivet brokken.
Toen we enkel mera kitten gaven viel de geur echt goed mee hoor. Drolletjes waren ook mooi hard.
Indien het zo blijft keer ik mogelijks toch terug naar enkel mera.
Intussen heb ik wat verder zitten lezen op Duitse fora en daar zie ik toch wel goede reviews over dit merk.
Zelf ken ik er niet zo veel van maar hier op de website lijkt het wel goed voer te zijn. Je hebt Mera en Mera finest fit:
https://www.mera-petfood.com/en/cats/ca ... mera-cats/
En toevallig zit hier nu een winkel in de buurt die dit verkoopt.
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

Verandering van voer en/of merk kan inderdaad voor andere ontlasting zorgen.
Het kittenmaagje en de kittendarmpjes moeten er nog aan wennen.
Soms gaat dat wennen heel snel, soms duurt het een paar weken.

En baasjes kunnen wel van alles bedenken qua voer, maar als de kat het niet wil eten, houdt het snel op.
Ook als je ziet dat de kat het niet goed doet op een bepaald merk, dan kan je beter terug naar het merk waar ze het wel goed op doet.

Probeer wel meer dan 1 merk uit.
Het gebeurt regelmatig dat een fabrikant opeens de samenstelling wijzigt en de kat het daarna niet meer wil eten. Dan is het toch wel erg fijn, als je een ander merk achter de hand hebt.
Of fabrikanten die opeens niet meer kunnen leveren. Dan heb je echt een probleem.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Wes56
Huiskat
Huiskat

Bericht door Wes56 »

Ok ik ga er nog enkele weken me door.
Mijn zakje van Mera is bijna op. Ik ga hoogstwaarschijnlijk een klein zakje bijhalen om langer te kunnen mengen met die Nutrivet.
We zien dan wel of de ontlasting beter komt. Indien niet ga ik terug volledig Mera finest fit kitten geven.
Dit voer is hopelijk toch wel beter dan Royal Canin kwa samenstelling. De prijs zit althans ook beter.
Wes56
Huiskat
Huiskat

Bericht door Wes56 »

Iemand een idee waarom er meestal tot 7 jaar staat bij nutrivet?
Wil dit zeggen dat je dit maar kan voeren tot 7 jaar?
Bijvoorbeeld:
https://nutrivet.nl/kattenvoeding/inne- ... lte-poulet
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Waarschijnlijk houden ze volgende schema aan:
0-1 jaar kitten
1-7 jaar volwassen
7+ senior

Je kan het echter prima geven ook boven de 7 jaar ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Wes56
Huiskat
Huiskat

Bericht door Wes56 »

Zou kunnen maar ik kan enkel maar kitten,adult en sterilised vinden bij dit merk.
Daarom ik dit raar vind.
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

Ja je hebt gelijk, het is ook raar.
Misschien houdt de fabrikant de optie open om nog met een senior variant te komen.
De sterilized variant is ook nieuw.

Alles voor de marketing he 😀
en † Clea ♀ (2013-2024)
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

Correctie: Nutrivet Sterilized is geen nieuwe variant.
Ik was in de war met een ander merk.

Voor de rest blijft het nog wel voornamelijk een marketing truc. (Behalve bij de kitten varianten, die hebben echt andere samenstellingen)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Plaats reactie