Ik weet nog goed dat mijn allerliefste Asse-Poes 5 jaar geleden overleed. En het enige wat mij hielp om uit het diepe dal te kruipen, was kijken op internet naar een andere kat. Dat gaf mij afleiding en mijn hoofd kon ik zo vast rijp maken voor een nieuwe kattenliefde.
Dat heeft mij geholpen om over het alles overheersende verdriet heen te komen.
En er kwam 2 maanden later een nieuwe kat en dat bleek een topkat te zijn. Zó heel anders dan Asse-Poes, zo ongelooflijk lief en zachtaardig, zó speciaal. Clea werd mijn soulmate. En Clea overleed afgelopen juni.
En weer stortte mijn wereld in.
Sinds 1 maand is Pucc nu bij ons. Een hele leuke kat met grappige trekjes en een heel ander karakter.
Ze lijkt in niets op Asse-Poes of op Clea.
Maar af en toe roep ik haar met de verkeerde naam... het is nog wennen..
Pucc en ik hebben nog een lange weg te gaan. Ik moet in haar gaan investeren, haar leren kennen, haar begrijpen.
Dat gaat nog heel veel tijd kosten. En die tijd heb ik.
Het moeilijke in jouw situatie is dat je een kindje krijgt. En dat kindje zal heel veel tijd en aandacht nodig hebben.
Daar past een nieuwe kattenliefde dan (nog) niet zo heel goed bij.
Daarnaast heb je nu nog een senior poes in huis en of zij wel op een kitten zit te wachten, is ook nog maar de vraag.
Over een look-a-like:
Ik had/heb voor mezelf 1 voorwaarde: Het moest sowieso weer een Siamees worden, maar in een andere kleur.
Onwillekeurig ga je tóch vergelijken en de nieuwe kat zal de vergelijking nooit kunnen doorstaan. Bij een look-a-like maak je het jezelf onnodig extra moeilijk.
Dat is triest voor de kat en ook voor jou, want jouw verdriet en het gemis van jouw kater Dirk wordt daardoor alleen maar erger.
Ik kan je eigenlijk geen advies geven.