Hallo
Onze kittens zijn nu ruim vier maanden oud. Ik wil ze langzaam laten wennen aan buiten en aan de weg voor ons huis. Op internet zag ik al een tuigje. Wat zou de beste tijd om dit te doen? Ik heb wel eens gehoord dat ze wel een half jaar moeten zijn als ze alleen buiten komen omdat ze dan de weg terug kunnen vinden.
Alvast dank voor het lezen!
Wanneer kittens naar buiten?
Re: Wanneer kittens naar buiten?
Ik heb mijn kat pas na haar eerste jaar aan het buitenleven laten wennen, gesteriliseerd en al
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Ze zijn allemaal gecastreerd. Ze hebben ontzettend veel interesse in de buitenwereld (gaan in het raam waar een hor voor zit zitten, kijken heel vaak naar buiten en zien vogels en eekhoorntjes). Ze zijn toen ze nog niet hier waren wel af en toe met de moeder (en de eigenaar) naar buiten geweest. Ik ben bang dat als er per ongeluk eentje ontsnapt dat hij/zij dan geen angst kent. Ze vinden alles nog superleuk namelijk!
Vooral de weg voor ons huis vind ik eng. Ik wil ze graag laten wennen aan de auto's.
Vooral de weg voor ons huis vind ik eng. Ik wil ze graag laten wennen aan de auto's.
Kittens zijn net kleine kinderen, die zien inderdaad geen gevaar.
Ik weet niet wat voor weg jij voor je huis hebt maar wanneer een kat aan het spelen of jagen is zal die echt geen oog hebben voor auto's. Zo ben ik mijn eerste poes verloren. Zij was toen 3 jaar en zij en een andere poes zaten achter elkaar aan en staken rennend de weg over waardoor ze is doodgereden (en de andere kat had geluk en was niet geraakt).
Wanneer je de tuin catproof af kan sluiten kunnen ze wel veilig naar buiten zonder het gevaar van aanrijdingen of vergiftiging.
Ik weet niet wat voor weg jij voor je huis hebt maar wanneer een kat aan het spelen of jagen is zal die echt geen oog hebben voor auto's. Zo ben ik mijn eerste poes verloren. Zij was toen 3 jaar en zij en een andere poes zaten achter elkaar aan en staken rennend de weg over waardoor ze is doodgereden (en de andere kat had geluk en was niet geraakt).
Wanneer je de tuin catproof af kan sluiten kunnen ze wel veilig naar buiten zonder het gevaar van aanrijdingen of vergiftiging.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Persoonlijk zou ik ze niet loslaten. Eerder zou ik de tuin catproof omheinen of een kattenren bouwen.
Je kunt een kat niet leren uit te kijken bij het oversteken.
En zo zijn er nog vele gevaren in de grote boze buitenwereld. Zoals vergif, kattenhaters, bontverzamelaars, verdrinking enz.enz.
Dat katten graag voor het raam zitten, wil nog niet zeggen dat ze snakken om blootgesteld te worden aan alle gevaren.
Tuurlijk is vrijheid leuk voor ze. Maar als ze binnen het jaar plat op straat liggen, dan kun je je afvragen of dat de vrijheid waard was.
Zelf heb ik een ren van 10 meter, waar ze zelf in en uit kunnen via een kattenluik.
Je kunt een kat niet leren uit te kijken bij het oversteken.
En zo zijn er nog vele gevaren in de grote boze buitenwereld. Zoals vergif, kattenhaters, bontverzamelaars, verdrinking enz.enz.
Dat katten graag voor het raam zitten, wil nog niet zeggen dat ze snakken om blootgesteld te worden aan alle gevaren.
Tuurlijk is vrijheid leuk voor ze. Maar als ze binnen het jaar plat op straat liggen, dan kun je je afvragen of dat de vrijheid waard was.
Zelf heb ik een ren van 10 meter, waar ze zelf in en uit kunnen via een kattenluik.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Niet alleen dat... je hebt ook zeker de automobilisten niet in de hand. Zelfs als een kat voorzichtig is en goed uitkijkt kan die nog platgereden worden door een onoplettende automobilist als de kat denkt nog even snel voor een auto over te steken (ik kom het hier in de wijk regelmatig tegen).castratenkoor schreef: 27 aug 2024 16:36 Je kunt een kat niet leren uit te kijken bij het oversteken.
Helemaal eens met iedereen hier. Ik ben heel erg blij met mijn afgesloten tuin (en de katten ook
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)