Kat plast steeds ín bed
Kat plast steeds ín bed
Hoi! Heel goor, maar mijn kat (poes van 1,5 jaar) plast steeds in bed als ze de kans krijgt. Als de deken dicht zijn gaat ze vrijwel altijd netjes naar de kattenbak. Maar in heb een zoontje en die wil graag in z'n slaapkamer spelen. Maar dan plast de kat weer op zijn bed. Ik heb de matrashoes al vaker in de was gedaan. Maar dit is te ranzig voor woorden.... iemand tips? Vind t zielig om n kattenbak op de slaapkamer van mn zoontje(2) te zetten....
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Kat plast steeds ín bed
Oei lastig probleem. Zoiets wordt gauw een gewoonte.
Weet je zeker dat de poes gezond is?
Als ze op de bak plast, zijn het dan normale plassen? Niet veel en vaak kleine pasjes? Bij twijfel zou je haar urine na kunnen laten kijken. Is poes gesteriliseerd?
Als poes medisch in orde is zou je kunnen denken aan een extra kattenbak, eentje zonder deksel. En overdag het bed van je zoontje afdekken met een stuk zeil of zo.
Succes!
Weet je zeker dat de poes gezond is?
Als ze op de bak plast, zijn het dan normale plassen? Niet veel en vaak kleine pasjes? Bij twijfel zou je haar urine na kunnen laten kijken. Is poes gesteriliseerd?
Als poes medisch in orde is zou je kunnen denken aan een extra kattenbak, eentje zonder deksel. En overdag het bed van je zoontje afdekken met een stuk zeil of zo.
Succes!
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Kleine pasjes mz kleine plasjes.
Met die extra kattenbak bedoel ik niet dat die in je zoontje zijn kamer zou moeten. Maar gewoon op een voor jou handige plek.
Met die extra kattenbak bedoel ik niet dat die in je zoontje zijn kamer zou moeten. Maar gewoon op een voor jou handige plek.
Ze is medisch volledig in orde, vorige week naar de dierenarts geweest. Ik heb 2 grote kattenbakken. (Heb 3 katten, ze willen t allerliefst alle 3 op dezelfde, maar vond dat zelf niet zo handig. Dus vandaar een 2e) t is volgensmij sinds dat ik nieuw kattengrit heb. Ik gebruikte altijd 4 voudig hygiëne van de AH. Maar die is uit de schappen gehaald (weet niet waarom) nu heb ik andere kattengrit, die is grover. En sinds dien is 1 van de katten wat meer onzindelijk....
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Maar dan nog zou ik een extra dus 3de kattenbak adviseren, b.v. een speciebak, dus vrij hoog en open van boven.
En misschien ander soort fijner grit proberen.
Ja, mee eens. Wij hebben het met een van de katten van onze zoon gehad, toen hij hier nog woonde met katten en al.castratenkoor schreef: 24 aug 2024 13:27 Maar dan nog zou ik een extra dus 3de kattenbak adviseren, b.v. een speciebak, dus vrij hoog en open van boven.
Ik ben altijd uitgegaan van aantal katten plus één = aantal kattenbakken. En inderdaad, andere kattenbakvulling heeft hier ook geholpen.
Overigens had de kat waarover ik het heb toch stiekem blaasgruis, al was al drie keer geconstateerd dat dat níet zo was, maar dat bleek later pas.
Nog een paar mogelijkheden: ander wasmiddel. En misschien, duur grapje, dingen laten stomen ipv zelf wassen.
Het is een zoektochtje, maar een keer kom je er vast wel achter.
Er iets op sprayen waar katten niet van houden misschien?
Succes!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika