Even benieuwd of ik hier ervaringsdeskundigen kan vinden voor tips voor mijn lieve Punkie.
Ik zal proberen in het kort te vertellen wat het probleem is.
- in 2016 klachten geleidelijk steeds meer klachten als niezen, neusuitvloeiing, reversed sneezing en hoesten
- in 2020 onderzoeken gehad in ziekenhuis en diagnose astma/chronische bronchitis
- gebruikt nu 2x per dag 1 putje salbutamol en 1 putje flixotide
Dit is al die tijd goed gegaan met weinig tot geen klachten. Nu is haar maatje van 16 jaar (Punkie is ook 16) een jaar geleden ziek geworden en 5 weken geleden overleden

Ik geef nu Salvia complex en antisepticum in de trant van baat t niet schaadt t niet. Maar dit zal de infectie niet wegnemen.
Dierenarts kan niet veel anders dan alleen zeggen weer antibiotica en dan afwachten. Ik neig er naar om dit maar te doen want het gaat niet over. Ze is niet ziek, eet goed, wel merk ik dat zij haar maatje erg mist door veel te schreeuwen in de nacht. Het is een Siamees dus veel slaap ik ook niet. Maar dat is nu even niet van belang.
Zijn er meer mensen die een terugkerende meer eenzijdige neusuitvloeiing hebben gehad met hun kat en ook de diagnose astma/bronchitis en die wellicht tips voor mij hebben? Baby Otrivin ook al geprobeerd.
Uiteraard kan zij voor duizenden euro's naar een ziekenhuis en onderzocht worden. Hier al meer info over ingewonnen en wordt mij afgeraden omdat daar alleen een diagnose uitkomt en er een grote kans is dat er niets aan gedaan kan worden.
Dus wie weet is hier iemand die hier ervaring mee heeft gehad. Niet geschoten altijd mis