Nierfaalkatten: info bloedonderzoek/medicatie e.d.
Re: Nierfaalkatten: info bloedonderzoek/medicatie e.d.
Ik ken ook iemand in Arnhem, heeft 3 katten 

Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Graag gedaan. Hopelijk heb ik 'm niet te hard gezet. Maar zonder gekheid, sterkte hoor!Pisces2202 schreef: 29 jul 2024 18:33 Heb alles over voor mijn harige kinderen (ook nog 2 corgis) ik zeg altijd dat mijn man tot op het bot open mag liggen, die breng ik wel naar de EH, maar met mijn dieren ga ik echt slecht als daar wat mee is.
Wij zitten trouwens in Arnhem.
Bedankt voor de klopper!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
- Pisces2202
- Lynx
Nou ondanks onderhuids vocht en een spuit Cerenia heeft Stitch nagenoeg amper gegeten in de nacht en vanmorgen. Hij wil wel maar niks lijkt hem te bekoren. Heb er 4 spuitjes nierdieet in gekregen met Dr. Ann's, maar ondanks dat het mousse is krijg ik het toch heel slecht egaal. Hij ligt nu in zijn ton. En heb een schoteltje slecht voer neergezet, waar hij een beetje aan begon te likken. Ga zo nog een blikje kip halen, en als dat ook niet erin gaat, dan wacht ik tot vanmiddag bij de dierenarts.
Met deze stress kan ik slecht omgaan. Ik kan dan helemaal niks, alleen voor me uitstaren, piekeren en malen. Ik werk vanuit huis en ben eigen baas dus ik heb maar vervroegd vakantie genomen. Ik ben er letterlijk ziek van.
Met deze stress kan ik slecht omgaan. Ik kan dan helemaal niks, alleen voor me uitstaren, piekeren en malen. Ik werk vanuit huis en ben eigen baas dus ik heb maar vervroegd vakantie genomen. Ik ben er letterlijk ziek van.
Je verdriet is letterlijk te voelen in je berichtje.
Ik weet niet meer wat ik moet zeggen, behalve voor de zoveelste keer sterkte. Maar dat meen ik ook voor de zoveelste keer.
Ik weet niet meer wat ik moet zeggen, behalve voor de zoveelste keer sterkte. Maar dat meen ik ook voor de zoveelste keer.
The catter the better!
- crazycatladyP
- Panter
Zo herkenbaar, die knoop in je maag en nergens anders meer aan toekomen.
Ik noem het altijd mijn zombie-modus.
Heel veel sterkte vandaag en vanmiddag bij de dierenarts!
Ik noem het altijd mijn zombie-modus.
Heel veel sterkte vandaag en vanmiddag bij de dierenarts!
Mara, personeel van: Moira (6-2023) Bibi en Sami (5-2024)
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
- Pisces2202
- Lynx
Hij eet weer
senior brokken en kip zit erin, nu echt even een paar uur wachten, want met dit weer eten neerzetten vind ik echt goor, en wil hem ook niet overvoeren. Weet trouwens ook echt niet hoeveel een kat moet eten per dag. 2 blikjes natvoer redt hij echt niet

Lastig wanneer het eten zo wisselend gaat. Maar al het eten dat er in gaat is beter dan niets
Hoeveel er gegeten moet worden is afhankelijk van de verbranding van de kat en de voedingswaarde van het eten. Optimaal is dat in balans.

Hoeveel er gegeten moet worden is afhankelijk van de verbranding van de kat en de voedingswaarde van het eten. Optimaal is dat in balans.
- Pisces2202
- Lynx
Vandaag laatste keer vocht gehad, en een halve cerenia. Hij eet uit zichzelf, maar ik denk dat ik de afgelopen dagen zoveel smaakjes en geurtjes heb neergezet, dat ik zelf ook niet meer weet waar hij nu echt voor gaat. Er staan in ieder geval de hele dag brokjes paraat, en ik biedt 2x per dag extra natvoer aan. Van de DA moet ik hem voor de rest van de dag met rust laten, want mijn stress helpt natuurlijk ook niet als ik elke 5 minuten achter hem aanloop met eten
Hij ziet er weer goed uit, en volgens mij is hij echt weer aan het aankomen. Nu moet hij het zelf weer doen, en dat vind ik toch wel weer erg spannend, zeker met het weekend weer in zicht, maar gelukkig zijn ze voor normaal tarief op zaterdagochtend ook open.
Fingers crossed!

Hij ziet er weer goed uit, en volgens mij is hij echt weer aan het aankomen. Nu moet hij het zelf weer doen, en dat vind ik toch wel weer erg spannend, zeker met het weekend weer in zicht, maar gelukkig zijn ze voor normaal tarief op zaterdagochtend ook open.
Fingers crossed!
- crazycatladyP
- Panter
Fijn nieuws!
We duimen mee dat hij het zelf oppakt
We duimen mee dat hij het zelf oppakt
Mara, personeel van: Moira (6-2023) Bibi en Sami (5-2024)
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Dat klinkt positief. Hopelijk zet het door en blijft hij eten.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
blijft toch steeds spannend. wij duimen mee
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Met onze Jimmy gaat het toch niet zo goed.
Ik geef hem 4x daags 15ml natvoer met een spuitje, 120ml per dag dus
Daarbij at en dronk hij zelfs nog wat brokjes en water maar dat doet hij nu bijna niet meer.
Hij is heel erg mager geworden en uitgedroogd.
Ik geef hem nu ook extra water via een spuitje.
Verder hing er ook een klontje bloed uit zijn bek dus ik ga morgen met hem langs de dierenarts.
We merken dat hij nu echt alleen nog maar wilt liggen en slapen en zien hem steeds verder achteruit gaan.
Op een gegeven moment moeten we denk ik toch een hele moeilijke knoop doorhakken.
Vreselijk om überhaupt over zo een keuze na te moeten gaan denken.
We doen zo ons best maar ergens moeten we ook beseffen dat hij nooit meer beter word.
Het blijft ontzettend moeilijk....
Ik geef hem 4x daags 15ml natvoer met een spuitje, 120ml per dag dus
Daarbij at en dronk hij zelfs nog wat brokjes en water maar dat doet hij nu bijna niet meer.
Hij is heel erg mager geworden en uitgedroogd.
Ik geef hem nu ook extra water via een spuitje.
Verder hing er ook een klontje bloed uit zijn bek dus ik ga morgen met hem langs de dierenarts.
We merken dat hij nu echt alleen nog maar wilt liggen en slapen en zien hem steeds verder achteruit gaan.
Op een gegeven moment moeten we denk ik toch een hele moeilijke knoop doorhakken.
Vreselijk om überhaupt over zo een keuze na te moeten gaan denken.
We doen zo ons best maar ergens moeten we ook beseffen dat hij nooit meer beter word.
Het blijft ontzettend moeilijk....
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Sterkte vandaag!
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
Sterkte.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Geen goed nieuws.
Uitgedroogd, 1.5kg afgevallen in totaal, wondjes/zweren in zijn bekkie en een sterke ammoniak lucht uit zijn bek.
Hij verkeert momenteel in het laatste stadium (4) van zijn cnf.
Er kan niets meer voor hem gedaan worden
Heeft nog wel een Onderhuids infuus gehad en medicijnen tegen de misselijkheid.
Eerlijk gezegd is zijn kwaliteit van leven op dit moment nog minimaal.
Er zit niets anders op dan hem te laten inslapen en ik denk dat we er ook niet heel lang meer mee moeten wachten.
Het blijft een ongelooflijke *** situatie en ben nu al kapot van verdriet maar dit is zo geen doen meer.

Uitgedroogd, 1.5kg afgevallen in totaal, wondjes/zweren in zijn bekkie en een sterke ammoniak lucht uit zijn bek.
Hij verkeert momenteel in het laatste stadium (4) van zijn cnf.
Er kan niets meer voor hem gedaan worden
Heeft nog wel een Onderhuids infuus gehad en medicijnen tegen de misselijkheid.
Eerlijk gezegd is zijn kwaliteit van leven op dit moment nog minimaal.
Er zit niets anders op dan hem te laten inslapen en ik denk dat we er ook niet heel lang meer mee moeten wachten.
Het blijft een ongelooflijke *** situatie en ben nu al kapot van verdriet maar dit is zo geen doen meer.