14 keer diarree in 48 uur
Re: 14 keer diarree in 48 uur
Hij heeft net weer diarree gehad. Eerste van vandaag. Ook weer een brei(door de iso-gel) anders wat het 100% waterig. Heeft iemand ervaring met de zelftest van Giardia voor honden en katten? Is het te vertrouwen? Dan bestel ik even een kit..
Diarree schema tot nu toe:
24 Juli:
02:28
03:02
06:20
23:11
23:31
25 Juli:
04:29
09:15
12:08
14:28
17:17
19:55
23:05
26 Juli:
00:50
01:44
03:31
04:56
08:45
10:03
14:19
20:38
23:13
27 Juli:
01:14
10:09
17:16
22:33
28 Juli (vandaag update 14:19)
13:44
24 Juli:
02:28
03:02
06:20
23:11
23:31
25 Juli:
04:29
09:15
12:08
14:28
17:17
19:55
23:05
26 Juli:
00:50
01:44
03:31
04:56
08:45
10:03
14:19
20:38
23:13
27 Juli:
01:14
10:09
17:16
22:33
28 Juli (vandaag update 14:19)
13:44
- Juliette0203
- Huiskat
Het is soms een hele zoektocht inderdaad.. Tegelijkertijd is er vaak toch best wat beschikbaar als je goed zoekt. Haarballenpasta heb je ook weer heel veel soorten van. Ik heb ook wel eens gezocht, maar er zou vast eentje zonder kip moeten zijn?coby1aug schreef: 28 jul 2024 14:13 Zal dat ook even proberen! Wat het zo lastig maakt is mijn kat heeft last van zijn gebit (krijgt daar dental brokjes voor van RC) en van haarballen die hij niet kan uitspugen (krijgt daar anti haarbal brokken van RC EN lax-a-past EN haarbal kuren) en allemaal bevat natuurlijk kip. Dus als ik hiermee stop krijgt hij weer last van zijn gebit en haarballenhet is echt het een of het ander soms weet ik het zelf ook niet meer haha
Meer last van haaruitval en haarballen kan overigens ook weer reactie op de kip zijn. Bij ons werd dat minder zodra de kip volledig geëlimineerd was. (Bijna nooit meer haarpasta nodig.)
Heel veel succes! Hopelijk gaat het snel beter!
Groet Juliette
En pootjes van;
Mina (♀, 2022)& Gandalf (♂, 2023)
En pootjes van;
Mina (♀, 2022)& Gandalf (♂, 2023)
Ik gebruik deze daar zit geen kip in en mijn allergische katten doen het daar ook goed op,
Dat is geen 100% garantie dat het voor jou kat ook zo is, je weet ook nog niet zeker of de kip wel de oorzaak is, ik hoop dat ze op giardia en andere parasieten gaan testen
misschien kun je dan wel vast beginnen 3 dagen ontlasting te verzamelen, dan kunnen ze het deze week nog na kijken:
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... t=434616.3
In de lax A past zit ook geen kip.
Alleen die haarbalpasta's maken de ontlasting vaak wel weer zachter.
Het is een hele zoektocht want waar doe je dan goed aan?
Vooral overleggen en goed samenwerken met je dierenarts.
Dat is geen 100% garantie dat het voor jou kat ook zo is, je weet ook nog niet zeker of de kip wel de oorzaak is, ik hoop dat ze op giardia en andere parasieten gaan testen
misschien kun je dan wel vast beginnen 3 dagen ontlasting te verzamelen, dan kunnen ze het deze week nog na kijken:
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... t=434616.3
In de lax A past zit ook geen kip.
Alleen die haarbalpasta's maken de ontlasting vaak wel weer zachter.
Het is een hele zoektocht want waar doe je dan goed aan?
Vooral overleggen en goed samenwerken met je dierenarts.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Ja als je ontlasting inlevert moet je dat van 3 dagen verzamelen
Het is nu wel van belang dat je geen kip meer geeft
Onze Joep ( ook allergisch en laatst besmet met giardia) is bijna weer hersteld door strikt hypoallergeen dieet, probiotica ( hypoallergeen) en diatomeeenaarde
Dat laatste bind ook haren mee dus dan zou je al geen haarbalpasta meer hoeven te geven
Daarnaast doodt diatomeeenaarde ook andere parasieten in de darm, waaronder giardia waardoor deze zich ook niet meer kan verspreiden door de ontlasting
Pluto hier met het gingivitus stomatitis complex is ook gebaat bij dental brokken Maar hij staat nu weer op nierdieet
Daarom poets ik zijn tandjes om de dag
Misschien kan dat bij jouw kat ook?
Onze Joep ( ook allergisch en laatst besmet met giardia) is bijna weer hersteld door strikt hypoallergeen dieet, probiotica ( hypoallergeen) en diatomeeenaarde
Dat laatste bind ook haren mee dus dan zou je al geen haarbalpasta meer hoeven te geven
Daarnaast doodt diatomeeenaarde ook andere parasieten in de darm, waaronder giardia waardoor deze zich ook niet meer kan verspreiden door de ontlasting
Pluto hier met het gingivitus stomatitis complex is ook gebaat bij dental brokken Maar hij staat nu weer op nierdieet
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
Hoe verliep het bij Joep? Wat waren zijn symptomen? En is Gardia echt zo lastig weg te krijgen? Lees echt nare dingen online mensen die maanden bezig zijn, schoonmaken, reinigen etc. Ik zal even kijken naar de diatomeenaarde. Ik heb wel eens z’n tandjes proberen te poetsen maar dit vind hij zo naar dat hij angstig in een hoekje gaat zitten, de DA zei toen dat ik het maar met brokjes moest proberen omdat de band met je kat zo echt kan verslechteren..Anne schreef: 28 jul 2024 16:13 Ja als je ontlasting inlevert moet je dat van 3 dagen verzamelen
Ik heb bij medpets een sneltest besteld en voor de zekerheid panacur dan kan ik er morgen gelijk zelf achterkomen of het Giardia is of niet, natuurlijk als het morgen negatief is test ik de volgende 2 dagen ook de ontlasting omdat ik heb gelezen dat het niet altijd uitscheid in te ontlasting
Joep had vroeger als kitten al diarree, zo erg dat het eruit druppelde
De da adviseerde rc hypoallergenic en hij kreeg goede ontlasting
Een paar jaar later kreeg hij blaasgruis dus toen moest hij over naar urinary voer én Godzijdank geen diarree
In januari kreeg de hele groep hier diarree vanwege stress tgv een andere routine
Er was echter 1 die diarree bleef houden en het duurde weken voordat ik erachter kwam dat dat Joep was
( meerdere katten en kattenbakken en niet 100% aanwezig om te zien wie op welke bak gaat)
Dus ik veronderstelde dat hij niet meer tegen de urinary kon en heb hem toen over gezet op trovet rabbit hypoallergenic, hij kon zo met Hobbel mee eten in de keuken
Echter de diarree ging niet over, dus na een tijd dacht ik dat hij een " strenger" hypoallergeen dieet nodig had en kocht ik virbac hpm hypoallergeen op basis van insectenmeel. Toen begon de ellende, hij kreeg spuitdiarree , begon windjes te laten en poepte hij overal en nergens, hij haalde de kattenbak niet eens meer, het lag ook op de bank
Dus toen maar eens richting da die gelijk een ontlasting test wilde, hem dexamethason voorschreef en rc hypoallergenic
Bij toeval ontdekte de da een eosinofiel granuloom in zijn keeltje
De da stond versteld dat een oudere kat giardia kon krijgen
Na 3 dagen ontlasting verzamelen kwam dat dus uit de test
Gelukkig hadden de anderen hier geen symptomen
De da raadde inderdaad pancur aan en gaf mij poets instructies
Net als jij las ik ook horrorscenarios van mensen die na een half jaar intensief poetsen nog steeds met giardia zaten
Ik las hier op het forum iets over diatomeeenaarde en dat had ik al in huis
Ik ben daar gelijk mee gestart, ik heb bewust niet voor panacur en dat andere
gekozen omdat ik daar geen vertrouwen in had
Ondertussen ( een maand verder) staat Joep nog steeds op een hypoallergeen dieet, krijgt pro biotica en zijn frequente diarree ( 15 x PD!!) Is overgegaan naar 1 a 2 maal daags weer bijna vaste ontlasting
Plus hij doet het weer op de bak
De anderen krijgen uit voorzorg ook elke dag diatomeeenaarde, hond ook en ik zelf ook
En dat blijf ik doen want de giardia zit ook in onze tuin, daar heeft Joep ook veel gediarreerd
Ik hoop dat het geen giardia is bij jou, er is nog 1 ander parasiet die ook voor diarree kan zorgen
En inderdaad tandjes poetsen is niet leuk, maar hoe vaker je het doet hoe makkelijker het wordt
Een paar jaar later kreeg hij blaasgruis dus toen moest hij over naar urinary voer én Godzijdank geen diarree
In januari kreeg de hele groep hier diarree vanwege stress tgv een andere routine
Er was echter 1 die diarree bleef houden en het duurde weken voordat ik erachter kwam dat dat Joep was
( meerdere katten en kattenbakken en niet 100% aanwezig om te zien wie op welke bak gaat)
Dus ik veronderstelde dat hij niet meer tegen de urinary kon en heb hem toen over gezet op trovet rabbit hypoallergenic, hij kon zo met Hobbel mee eten in de keuken
Echter de diarree ging niet over, dus na een tijd dacht ik dat hij een " strenger" hypoallergeen dieet nodig had en kocht ik virbac hpm hypoallergeen op basis van insectenmeel. Toen begon de ellende, hij kreeg spuitdiarree , begon windjes te laten en poepte hij overal en nergens, hij haalde de kattenbak niet eens meer, het lag ook op de bank

Dus toen maar eens richting da die gelijk een ontlasting test wilde, hem dexamethason voorschreef en rc hypoallergenic
Net als jij las ik ook horrorscenarios van mensen die na een half jaar intensief poetsen nog steeds met giardia zaten
Ondertussen ( een maand verder) staat Joep nog steeds op een hypoallergeen dieet, krijgt pro biotica en zijn frequente diarree ( 15 x PD!!) Is overgegaan naar 1 a 2 maal daags weer bijna vaste ontlasting

Plus hij doet het weer op de bak

De anderen krijgen uit voorzorg ook elke dag diatomeeenaarde, hond ook en ik zelf ook
En dat blijf ik doen want de giardia zit ook in onze tuin, daar heeft Joep ook veel gediarreerd

Ik hoop dat het geen giardia is bij jou, er is nog 1 ander parasiet die ook voor diarree kan zorgen
En inderdaad tandjes poetsen is niet leuk, maar hoe vaker je het doet hoe makkelijker het wordt
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy
Denk je dat hij het misschien al als kitten heeft gehad? Ik las dat het oplaait bij stress periodes en dan weer naar boven komt in een ergere vorm steeds weer. En heb je hem weer getest of het nog in zijn systeem zit? Je kan dat tegenwoordig dus ook gewoon thuis testen met een zelftest. Gelukkig dat het is overgegaan! Hoop dat het zo blijftAnne schreef: 28 jul 2024 18:38 Joep had vroeger als kitten al diarree, zo erg dat het eruit druppelde
Echter de diarree ging niet over, dus na een tijd dacht ik dat hij een " strenger" hypoallergeen dieet nodig had en kocht ik virbac hpm hypoallergeen op basis van insectenmeel. Toen begon de ellende, hij kreeg spuitdiarree , begon windjes te laten en poepte hij overal en nergens, hij haalde de kattenbak niet eens meer, het lag ook op de bank![]()
Ondertussen ( een maand verder) staat Joep nog steeds op een hypoallergeen dieet, krijgt pro biotica en zijn frequente diarree ( 15 x PD!!) Is overgegaan naar 1 a 2 maal daags weer bijna vaste ontlasting![]()
Plus hij doet het weer op de bak![]()
En dat blijf ik doen want de giardia zit ook in onze tuin, daar heeft Joep ook veel gediarreerd![]()
Dank je
Nee ik denk niet dat hij het als kitten heeft gehad
Dan was het niet over gegaan met enkel alleen hypoallergeen voer
Onze da gaat er vanuit dat gezonde katten de parasiet met zich mee kunnen dragen maar er geen last van ondervinden omdat ze genoeg weerstand er tegen hebben
Totdat de weerstand daalt, in stress periodes en dan zijn ze er vatbaar voor
En nee op advies vd dierenarts pas na 2 maanden testen, aangezien zo'n test ook dode giardia als "positief" meet
Hij zei ook dat als de ontlasting weer droog is de giardia overwonnen is en dan hoef je niet meer te testen
Ik hoop dat het bij jou negatief is

Nee ik denk niet dat hij het als kitten heeft gehad
Dan was het niet over gegaan met enkel alleen hypoallergeen voer
Onze da gaat er vanuit dat gezonde katten de parasiet met zich mee kunnen dragen maar er geen last van ondervinden omdat ze genoeg weerstand er tegen hebben
Totdat de weerstand daalt, in stress periodes en dan zijn ze er vatbaar voor
En nee op advies vd dierenarts pas na 2 maanden testen, aangezien zo'n test ook dode giardia als "positief" meet
Hij zei ook dat als de ontlasting weer droog is de giardia overwonnen is en dan hoef je niet meer te testen
Ik hoop dat het bij jou negatief is
en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy
Hoe gaat het bij jou?
en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy
Hoi! Update:
Zondag op maandag had Coby nog 2 keer gebraakt en 2 keer flinke diarree gehad. Toen tegen de DA assistente gezegd dat ik eerst zelf zou testen op giardia en daarna verder zou kijken of de echo nog nodig was. Zij gaf aan dat ze de test niet kende en niet wist of ik met een zelftest nog medicatie zou kunnen krijgen. Ook gaf ze aan dat ik het kon inleveren en voor €50 zijn ontlasting zou kunnen testen op Giardia met zekerheid. Vond ik ook prima. Alleen het probleem was omdat zijn diarree zo erg rook kon ik het niet in de koelkast bewaren. Dus mijn plan was indien hij buiten de openingstijden van de DA poept dan doe ik de zelftest, is het tijdens de openingstijden van de DA dan lever ik het in. Nu had coby dus ontlasting in de nacht van maandag op dinsdag, dit was deels vast en deels diarree. Heb dit gelijk getest en de test was negatief!
Verder heeft hij dus nog dinsdag op woensdag nacht ontlasting gehad en dit was helemaal hard! Gelukkig, hij moet volgende week sowieso zijn jaarlijkse vaccinatie halen dus dan geef ik het ook door aan de DA. Vind het heel gek dat de DA niet op de hoogte is van de zelftest.. maar goed! Het gaat stukken beter met hem hij speelt ook weer en purrt weer! Ben heel blij!
Heb nog de ontwormingstablet erbij besteld dat werkt tegen o.a. Giardia. Mocht het toch terugkomen
Ik heb wat aantekeningen :
Mijn da wilde voor een ontlastingtest ontlasting van 3 opeenvolgende dagen
Omdat giardia niet elke keer wordt uitgescheiden
Dwz dat het negatief kan zijn bij 1 x testen terwijl er toch een besmetting is
Dit hoefde niet in de koelkast bewaard te worden
Maar ondertussen is er dus een verbetering opgetreden
En heeft het wellicht niks met giardia te maken
Wat ontzettend goed nieuws!
Ik hoop dat deze stijgende lijn zich doorzet
Fijn dat je het nog even liet weten
Mijn da wilde voor een ontlastingtest ontlasting van 3 opeenvolgende dagen
Omdat giardia niet elke keer wordt uitgescheiden
Dwz dat het negatief kan zijn bij 1 x testen terwijl er toch een besmetting is
Dit hoefde niet in de koelkast bewaard te worden
Maar ondertussen is er dus een verbetering opgetreden

En heeft het wellicht niks met giardia te maken
Wat ontzettend goed nieuws!
Ik hoop dat deze stijgende lijn zich doorzet

Fijn dat je het nog even liet weten
en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy