Kitten sleept drol uit kattenbak
-
- Kitten
Kitten sleept drol uit kattenbak
Mijn kat heeft een flinke drol uit de kattenbak gehaald en daarna over de vloer gesleept. Ik heb alleen het resultaat en de sporen gezien, en niet het gebeuren zelf, maar er zat grit op, dus ze is wel eerst in de kattenbak geweest. Dit is de eerste keer. Nog nooit eerder gebeurd. Ze is bijna 1 jaar oud.
Ik ruim de kattenbak dagelijks op, en 2-wekelijks wordt het grind helemaal verschoond, en 1x per maand wordt de bak schoongespoten.
Ze krijgt vezels, en eerst ook een wormenkuur, maar met de vezels heb ik haar eigenlijk niet meer zien sleetje rijden.
Waar kan het aan liggen en wat moet ik doen?
Edit: als ik googel, dan lees ik dat ik haar niet genoeg aandacht geef en dat ze verveeld is. Is dat de enige mogelijke reden?
Ik ruim de kattenbak dagelijks op, en 2-wekelijks wordt het grind helemaal verschoond, en 1x per maand wordt de bak schoongespoten.
Ze krijgt vezels, en eerst ook een wormenkuur, maar met de vezels heb ik haar eigenlijk niet meer zien sleetje rijden.
Waar kan het aan liggen en wat moet ik doen?
Edit: als ik googel, dan lees ik dat ik haar niet genoeg aandacht geef en dat ze verveeld is. Is dat de enige mogelijke reden?
Re: Kitten sleept drol uit kattenbak
Dat gebeurt hier ook wel eens.
Kat gaat op de bak en poept, maar de poep blijft hangen aan zijn bips. Als het een flinke drol waas, is er al een deel in aanraking met het grit gekomen.
Soms valt het er dan 2 meter verderop alsnog af, omdat hij over de vloer is gaan sleetje rlijden.
Soms moet ik even helpen en dan zie ik dat er een lange haar (van mij!) aan de poep vastzit. dan trek ik met een wc papiertje de poep met dat haar eruit.
en kklaaaaarrrrr.
Kat gaat op de bak en poept, maar de poep blijft hangen aan zijn bips. Als het een flinke drol waas, is er al een deel in aanraking met het grit gekomen.
Soms valt het er dan 2 meter verderop alsnog af, omdat hij over de vloer is gaan sleetje rlijden.
Soms moet ik even helpen en dan zie ik dat er een lange haar (van mij!) aan de poep vastzit. dan trek ik met een wc papiertje de poep met dat haar eruit.
en kklaaaaarrrrr.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Hier ook al gebeurd dat Filou rondliep met een drolletje dat vast kleefde in de haren van z'n achterste. Gelukkig gezien vooraleer hij erop ging zitten. 
Als het vaker voorkomt kan je een sanitaire trim laten doen. Dan worden de haren in de zone korter gezet, zodat er minder snel ontlasting in blijft hangen.

Als het vaker voorkomt kan je een sanitaire trim laten doen. Dan worden de haren in de zone korter gezet, zodat er minder snel ontlasting in blijft hangen.
Met mijn vorige katten ook wel es gebeurd. Vind het er wel grappig uitzien. Zoals Marina al zegt, met een wcpapiertje eraf halen. Niks aan de hand. Ik zou me er niet druk om maken. Gebeurt bij alle katten wel eens.
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
-
- Kitten
Ok, maarre... ik heb het over een drol van 12-15 cm. Het is niet aannemelijk dat het een restant is dat is blijven kleven.
-
- Kitten
@Asse-Poes: is het eventueel een teken dat de kattenbak te klein is? Medium size.
Hier sleepte Joep als kitten zijn drolletjes uit de kattenbak om ermee te spelen
Dat ging vanzelf weer over

Dat ging vanzelf weer over
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes