14 keer diarree in 48 uur

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Synemios
Tijger
Tijger

Re: 14 keer diarree in 48 uur

Bericht door Synemios »

Dat klinkt voorzichtig positief.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Dat klinkt al beter!!
Ik las op de vorige pagina dat je hem natvoer met oa pompoen gaf
Dat werkt laxerend :lol:
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

oh dat wist ik ook niet, goede voor mezelf om te onthouden, nou ja de pompoen, niet het kattenvoer :lol:
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
coby1aug
Huiskat
Huiskat

Bericht door coby1aug »

Anne schreef: 26 jul 2024 21:04 Dat klinkt al beter!!
Ik las op de vorige pagina dat je hem natvoer met oa pompoen gaf
Dat werkt laxerend :lol:
Ja de Almo Complete Tuna & Pumpkin. Krijgt hij al bijna zijn hele leven! Een van de weinige complete natvoer voeding van Almo zonder kip wat hij lust. Overigens zijn de pompoen stukjes zo weinig en zo klein dat ik betwijfel of de hoeveelheid ervan enig laxerend effect heeft 😀 Maarja je weet maar nooit natuurlijk. Hij heeft net weer diarree gehad. Dit had meer vloeibare pudding textuur, denk dat deze diarree remmer wel zijn ding gaat doen. Ga hem zelf ook wat extra psyllium geven en forti flora!
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

Geef je hem nog steeds 3 van die Liquid Snack staafjes per dag? En krijgt hij dit al een langere periode?

Een tijdje geleden was er hier iemand met een kat die daar diarree van kreeg. Toen ze stopte met die Liquid Snack werd de diarree minder.
https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... 08#p771408

Ik kan me niet voorstellen dat dit nu de enige oorzaak bij jouw kat is, maar teveel liquid snack is sowieso niet goed.
Op het doosje staat maximaal 2 per dag, maar dat kan dus bij sommige katten ook al teveel zijn.

De Cosma Jelly Snack is een betere optie, als de diarree mede door het vetgehalte veroorzaakt is.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
coby1aug
Huiskat
Huiskat

Bericht door coby1aug »

Asse-Poes schreef: 27 jul 2024 03:25 Geef je hem nog steeds 3 van die Liquid Snack staafjes per dag? En krijgt hij dit al een langere periode?

Een tijdje geleden was er hier iemand met een kat die daar diarree van kreeg. Toen ze stopte met die Liquid Snack werd de diarree minder.
https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... 08#p771408

Ik kan me niet voorstellen dat dit nu de enige oorzaak bij jouw kat is, maar teveel liquid snack is sowieso niet goed.
Op het doosje staat maximaal 2 per dag, maar dat kan dus bij sommige katten ook al teveel zijn.

De Cosma Jelly Snack is een betere optie, als de diarree mede door het vetgehalte veroorzaakt is.
Nee! De liquid snack was puur om zijn medicatie toe te dienen of eetlust op te wekken deze paar dagen. Voorheen kreeg hij max 3/4x in de week over zijn dental brokjes. Bedankt voor de tip!
coby1aug
Huiskat
Huiskat

Bericht door coby1aug »

Een update van 27 Juli:
Meneer heeft diarree gehad om: 01:14, 10:19, 17:16 en 22:30. Die van 17:16 was deels waterig en 1 stukje stevigere ontlasting (nog steeds diarree wel) en om 22:30 was het weer waterig. Frequentie van diarree wordt wel minder, maar ik vond hem vandaag heel sip inactief. We zullen zien hoe het vandaag loopt. Hij heeft net om 04:30 toch een half blikje tonijn pompoen met forti flora op. De hypoallergene blikjes gaan er bij hem echt niet in, dus ik hou me voor nu even vast aan het dieet wat bij hem nooit voor problemen heeft gezorgd..
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Heeft de da al een ontlastingtest gedaan om parasieten uit te sluiten?
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

coby1aug
Huiskat
Huiskat

Bericht door coby1aug »

Anne schreef: 28 jul 2024 12:48 Heeft de da al een ontlastingtest gedaan om parasieten uit te sluiten?
Nee, alleen symptoombestrijding..
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Dan kan het bijv ook giardia zijn
Als niks helpt na een paar dagen moet ze dit wel gaan uitsluiten
en kipjes Kayla en Lucy

coby1aug
Huiskat
Huiskat

Bericht door coby1aug »

Anne schreef: 28 jul 2024 13:12 Dan kan het bijv ook giardia zijn
Als niks helpt na een paar dagen moet ze dit wel gaan uitsluiten
Zat er net over te lezen en denk ook dat dit heel waarschijnlijk is, ik las dat het soms weggaat en dan weer erger terugkomt. Zoals vorige maand met diarree en deze maand met veel meer diarree. Ikzelf heb deze week ook een buikgriepje gehad, zag dat giardia ook van mens op dier en andersom kan worden overgedragen. Zal dit maandag even aankaarten of ik zijn ontlasting kan inleveren en de echo even kan uitstellen totdat we daar resultaat van hebben. Wel gek de DA Giardia niet benoemd had
Juliette0203
Huiskat
Huiskat

Bericht door Juliette0203 »

Wellicht ten overvloedde; maar als ik het goed lees geef je wel nog de FortiFlora? Is dat de FortiFlora van Purina?
Vinden ze hier thuis ook erg lekker, vooral als eetlust minder is. Maar onze poes, die ook sterk allergisch voor kip is, krijgt daar toch altijd dunnere ontlasting/ diarree van.
Ik ben zelf niet zeker of de FortiFlora wel volledig hypoallergeen is. Bij ingrediënten staat: Vlees en dierlijke bijproducten. Volgens onze dierenarts kun je bij dergelijke benamingen er vanuit gaan dat de kans groot is dat er kip in zit (is namelijk lekker goedkoop ingrediënt).
Maar of dit inderdaad het geval is bij de FortiFlora weet iemand anders misschien beter dan ik. 😊
Groet Juliette
En pootjes van;
Mina (♀, 2022)& Gandalf (♂, 2023)
coby1aug
Huiskat
Huiskat

Bericht door coby1aug »

Juliette0203 schreef: 28 jul 2024 13:53 Wellicht ten overvloedde; maar als ik het goed lees geef je wel nog de FortiFlora? Is dat de FortiFlora van Purina?
Vinden ze hier thuis ook erg lekker, vooral als eetlust minder is. Maar onze poes, die ook sterk allergisch voor kip is, krijgt daar toch altijd dunnere ontlasting/ diarree van.
Ik ben zelf niet zeker of de FortiFlora wel volledig hypoallergeen is. Bij ingrediënten staat: Vlees en dierlijke bijproducten. Volgens onze dierenarts kun je bij dergelijke benamingen er vanuit gaan dat de kans groot is dat er kip in zit (is namelijk lekker goedkoop ingrediënt).
Maar of dit inderdaad het geval is bij de FortiFlora weet iemand anders misschien beter dan ik. 😊
Ja klopt, ik geef hem nu elke dag een zakje forti flora en psyllium of iso-gel. Denk dat je echt niet eronderuit komt inderdaad overal zit wel kip in, begin eerlijk gezegd te vermoeden dat het misschien inderdaad een parasiet is..
Juliette0203
Huiskat
Huiskat

Bericht door Juliette0203 »

coby1aug schreef: 28 jul 2024 13:56 Ja klopt, ik geef hem nu elke dag een zakje forti flora en psyllium of iso-gel. Denk dat je echt niet eronderuit komt inderdaad overal zit wel kip in, begin eerlijk gezegd te vermoeden dat het misschien inderdaad een parasiet is..
Inderdaad überhaupt appart dat een parasiet niet is uitgesloten door de da. Giardia bijvoorbeeld kan soms wel moeilijk te vinden zijn in de ontlasting, wij hebben ook wel eens medicatie meegekregen voor de zekerheid.

Die van ons krijgen nu anallergenic van RC, daar zit nagenoeg niks in wat een reactie kan opwekken. In het begin gaat het met moeite binnen, maar zodra de darmen tot rust komen en ze zich beter voelen eten ze het graag op. (Ik heb ook vaker gedacht; verdorie hoe krijg ik dit nou naar binnen zonder eetlust...)
Er zijn ook andere goedkopere merken zonder kip; Riverwood, Trovet. Maar het is inderdaad heel veel etiketten lezen.. 😄
Groet Juliette
En pootjes van;
Mina (♀, 2022)& Gandalf (♂, 2023)
coby1aug
Huiskat
Huiskat

Bericht door coby1aug »

Juliette0203 schreef: 28 jul 2024 14:07 Inderdaad überhaupt appart dat een parasiet niet is uitgesloten door de da. Giardia bijvoorbeeld kan soms wel moeilijk te vinden zijn in de ontlasting, wij hebben ook wel eens medicatie meegekregen voor de zekerheid.

Die van ons krijgen nu anallergenic van RC, daar zit nagenoeg niks in wat een reactie kan opwekken. In het begin gaat het met moeite binnen, maar zodra de darmen tot rust komen en ze zich beter voelen eten ze het graag op. (Ik heb ook vaker gedacht; verdorie hoe krijg ik dit nou naar binnen zonder eetlust...)
Er zijn ook andere goedkopere merken zonder kip; Riverwood, Trovet. Maar het is inderdaad heel veel etiketten lezen.. 😄
Zal dat ook even proberen! Wat het zo lastig maakt is mijn kat heeft last van zijn gebit (krijgt daar dental brokjes voor van RC) en van haarballen die hij niet kan uitspugen (krijgt daar anti haarbal brokken van RC EN lax-a-past EN haarbal kuren) en allemaal bevat natuurlijk kip. Dus als ik hiermee stop krijgt hij weer last van zijn gebit en haarballen 😫 het is echt het een of het ander soms weet ik het zelf ook niet meer haha
Plaats reactie