Sinds kort hebben wij een kitten geadopteerd. Hij werd gevonden door een reddingsorganisatie en met de papfles opgegroeid in een opvanggezin.
We hebben 1 andere kat, in het opvanggezin waren andere katten, honden,.....
Onze kitten gaat soms wel, soms niet goed op de bak. Er zijn drie bakken in totaal.
Ik heb al geëxperimenteerd met de bak kraakproper houden, en telkens ik hoorde dat 1 van beide erop zat, proper maken. Of gewoon 1 x in de dag, zodat de geur wat bleef hangen.
Het lijkt alsof hij de ene keer de bakken vlot vindt,en zijn ding doet. De andere keer, wordt het de vloer tussen de bakken.
Ze staan hier in de gang, op telkens wel een meter van elkaar, het is hier rustig, geen drukte of gedoe en ze kunnen er vlot bij.
Mocht het niet de helft van de keren goed gaan, zou ik nog verder experimenteren, maar nu gaat het de helft van de keren wel goed, en dat maakt het verwarrend.
Want met de beste wil van de wereld, ik zie geen verschil tussen wanneer het wel goed gaat en wanneer niet....
Kan het ook zijn omdat hij nog jong is? 13 weekjes nu.
Hij vertoonde het gedrag ook in het opvanggezin, maar daar waren veel meer katten, de opvangmama dacht dat het daaraan lag.
Hoe pak ik dit het best verder aan?
Iemand die dit ook heeft gehad met een kitten?
De tips die ik lees zijn vooral voor katten die simpelweg niet gaan, maar over kittens die soms wel, soms niet lijken te weten wat ze moeten doen, vind ik minder