Lapjes kat wat meer nukkig / intoleranter dan een 'normale' kat?
Lapjes kat wat meer nukkig / intoleranter dan een 'normale' kat?
Ha luitjes,
Ik heb gelezen dat een lapjeskat wat vinniger/intoleranter zijn dan een 'normale korthaar', klopt dat?
Als ik zo naar mijn thuis situatie kijk dan zou ik zweren dat het waar is. Mijn lapjeskat is een schat van een beest maar ze kan nog wel eens fel reageren naar mijn andere kat (amerikaanse korthaar).
Ik heb gelezen dat een lapjeskat wat vinniger/intoleranter zijn dan een 'normale korthaar', klopt dat?
Als ik zo naar mijn thuis situatie kijk dan zou ik zweren dat het waar is. Mijn lapjeskat is een schat van een beest maar ze kan nog wel eens fel reageren naar mijn andere kat (amerikaanse korthaar).
Re: Lapjes kat wat meer nukkig / intoleranter dan een 'normale' kat?
Nou dan ken jij mijn cypertje nog niet
Ik heb 2 lapjes met totaal verschillende karakters en het zijn zusjes.
Ik herken het niet maar ik heb het vaker gelezen.
Dat felle reageren doen alle katten wel eens.

Ik heb 2 lapjes met totaal verschillende karakters en het zijn zusjes.
Ik herken het niet maar ik heb het vaker gelezen.
Dat felle reageren doen alle katten wel eens.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Groetjes, Denise
Het lapje dat ik heb gehad was een schatje en liet alles toe en heel zachtaardig. Daarna een cypers/wit poesje die juist enorm fel was, zeker richting andere katten.
Denk dat het dus vooral karakter is en niet zozeer kleur
Denk dat het dus vooral karakter is en niet zozeer kleur

1 van ons toekomstige kitten is ook een lapjespoes
Dus ik ben benieuwd
Dus ik ben benieuwd

grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
mijn eerste was een lapje. enorm schat van een beestje. enorm bang, flink mishandeld. solokat. nu heb ik een cypertje en een rooie kater. volgens onze komende kattenoppas is guusje echter geen echte cyper maar een lapje omdat ze ook wat wit en rood heeft. dan zou het kloppen want het kan een echte heks zijn hahahaha ik weet niet of zulke verhalen kloppen, misschien willen we het ook zien. guusje kan een heks zijn maar ook de allerliefste poes die er is. voor geen miljoen krijg je haar. en ze moet ook blijven hoe ze is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Even een citaat:' In 2015 verscheen een onderzoek dat meende aan te tonen dat bepaalde kleuren katten agressiever zouden zijn, maar bij kritisch lezen blijft er van die conclusie niets over. '
Bron:https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl ... an-de-kat/
Het zijn stuk voor stuk karaktertjes en wat misschien voor een groot deel geldt geldt niet voor allemaal, mijn huidige Tortie zou volgens vachtkleur ook nukkig moeten zijn maar ik heb nog nooit zo'n zachtaardig vriendelijk verlegen katje gehad
Bron:https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl ... an-de-kat/
Het zijn stuk voor stuk karaktertjes en wat misschien voor een groot deel geldt geldt niet voor allemaal, mijn huidige Tortie zou volgens vachtkleur ook nukkig moeten zijn maar ik heb nog nooit zo'n zachtaardig vriendelijk verlegen katje gehad
... Denk dat ik zelf last heb van de zoomies ...
Het gaat in elk geval niet op voor de poezen van mijn zoon. Hij heeft twee lapjes en hoewel de een wat levendiger is dan de ander, zachtaardiger kun je ze niet hebben. Maar net als bij mensen zullen karakters verschillen.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Mijn moeder had een lapje en dat was echt een lieve poes, maar kon soms zomaar fel uithalen.
Schildpadkatten heten ook wel Torties en vanwege hun aparte karakter is er zelfs een speciaal woord voor gemaakt "tortitude".
Dat zal dan toch niet voor niets zijn?
"Cypertude" bestaat namelijk niet om een cypertje te omschrijven
Schildpadkatten heten ook wel Torties en vanwege hun aparte karakter is er zelfs een speciaal woord voor gemaakt "tortitude".
Dat zal dan toch niet voor niets zijn?
"Cypertude" bestaat namelijk niet om een cypertje te omschrijven

Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Cyprexsion?
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
hahaha mina
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Misschien cyperattitudeAsse-Poes schreef: 22 jul 2024 14:42
"Cypertude" bestaat namelijk niet om een cypertje te omschrijven![]()

Ik moest aan onze Bella* denken, zij was een schildpadoes en de matriarch
vd groep
Zeer lieve bijzondere poes die we dagelijks missen
Volgens het gastgezin is de lapjespoes wat pinniger dan haar broertje
We zullen het zien

grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy
Mijn zus had een torti en door die kat ben ik zelf aan katten begonnen, die was zo super lief.
Indy is een cypertje dat is een echt heksje af en toe
Luna is een lapje en dat is echt de liefste kat die ik ooit gehad heb, en Lizzy tja die is gewoon Lizzy, ik vind haar er net tussenin zitten ook een lapje en zusje van Luna.
Indy is een cypertje dat is een echt heksje af en toe

Luna is een lapje en dat is echt de liefste kat die ik ooit gehad heb, en Lizzy tja die is gewoon Lizzy, ik vind haar er net tussenin zitten ook een lapje en zusje van Luna.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise