Extreem sabbelen, het "varken" uithangen, plots switch v spelen naar pure EVIL
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Extreem sabbelen, het "varken" uithangen, plots switch v spelen naar pure EVIL
Je hebt van die speciale dingen om in de gleuf van de kiep te doen.
Losse dingen kun je beter van de kast halen als ze daar op springen, zodat ze niet ermee van de kast rollen.
Losse dingen kun je beter van de kast halen als ze daar op springen, zodat ze niet ermee van de kast rollen.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Extreem sabbelen, het "varken" uithangen, plots switch v spelen naar pure EVIL
- crazycatladyP
- Panter
Het probleem met kiepramen is niet dat ze eruit kunnen, maar dat ze naar beneden glijden en klem komen te zitten, dus die beveiliging is een goed idee als je de ramen open wil doen.
Als ze nou blijven springen van die hoge kast, dan is het misschien een idee om langs de andere kant ook een "afstapje" te maken als dat mogelijk is.
Katten vinden het niet fijn om op een hoge plek "opgesloten" te zitten, als er bijvoorbeeld aan de andere kant de ander naar boven komt, dus dan zoeken ze een uitweg, hoe hoog ook.
Als ze nou blijven springen van die hoge kast, dan is het misschien een idee om langs de andere kant ook een "afstapje" te maken als dat mogelijk is.
Katten vinden het niet fijn om op een hoge plek "opgesloten" te zitten, als er bijvoorbeeld aan de andere kant de ander naar boven komt, dus dan zoeken ze een uitweg, hoe hoog ook.
Mara, personeel van: Moira (6-2023) Bibi en Sami (5-2024)
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
Ja, laatst ook op Bondi Vets (dierenkliniek under down) gezien dat een kitten vast zat tussen de spijlen van een design eettafel (waar de spijlen dus spits naar elkaar lopen bij de grond). Kitten heeft het maar net overleefd (maar dat scheelde niet veel).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Jakkiebakkie, zo zie je dat je ook met hulpmiddelen om iets te voorkomen nog enge dingen kunt beleven.
Ben ik even blij dat wij geen kiepramen hebben - en dat vind ik ook jammer en zo ister altijd wat!

Ben ik even blij dat wij geen kiepramen hebben - en dat vind ik ook jammer en zo ister altijd wat!

The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik heb kiepramen met hanenkam aan de zijkant, zo kan ik ze vast zetten op 2 cm aan de bovenkant, geheel veilig met katten. Ik ben er heel blij mee.
Hanenkam?
Bedoel je dit?
https://shop.wenko.nl/wonen/accessoires ... r4QAvD_BwE
Kan een kat dan niet alsnog klem komen te zitten boven die hanenkam?
Ik las ook dat sommige mensen een opgerolde handdoek aan de zijkanten stoppen, maar ik weet niet of dat echt voldoende is.
Ook geen idee of een net genoeg bescherming biedt..
Kiepramen en katten...ik vind dat een doodenge combinatie en ben blij dat ik dat soort ramen niet heb.
Als ik ze wel zou hebben, zou ik de kiepstand never nooit niet gebruiken!
Bedoel je dit?
https://shop.wenko.nl/wonen/accessoires ... r4QAvD_BwE
Kan een kat dan niet alsnog klem komen te zitten boven die hanenkam?
Ik las ook dat sommige mensen een opgerolde handdoek aan de zijkanten stoppen, maar ik weet niet of dat echt voldoende is.
Ook geen idee of een net genoeg bescherming biedt..
Kiepramen en katten...ik vind dat een doodenge combinatie en ben blij dat ik dat soort ramen niet heb.
Als ik ze wel zou hebben, zou ik de kiepstand never nooit niet gebruiken!
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Nee, hanekam is zoiets zoals Dinie al liet zien met een plaatje. (Aan elke kant een soort rekje op het kozijn schroeven.)
Twee opgerolde handdoeken (aan elke kant een) is inderdaad in noodgevallen een goede optie. Maar je moet er wel op letten dat de kat er niet mee gaat spelen en juist die handdoek gebruikt (het uiteinde) om door het raam te glippen

Grtz, Rik
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:

Een hanenkam is een klein metalen dingetje. Bovenste foto is kozijn en onderste het raam. Zit ongeveer 10 cm vanaf de bovenkant. Beter dan dit krijg ik het niet op de foto.
Dat haak je in elkaar, kan op twee standen, beide heel klein kiertje, kan geen kat tussen. Ik ben er heel blij mee.
Zolang je er geen beveiliging op hebt zou ik de kiepramen niet open doen als je er niet constant bij bent. Het is echt levensgevaarlijk voor katten. Ze komen meestal met hun nek vast te zitten en beschadigen dan hun nekwervels.

Dit vind ik op internet. Daarmee kun je het ook op heel kleine kier zetten.
Het systeem wat wij hebben vind ik nergens. Onze ramen en deuren komen uit Duitsland.
De naam hanenkam zo staat het op onze nota. Op internet kom ik heel andere dingen tegen als hanenkam voor ramen.
Maar dan kan het raam niet ver open.
Dan is zo'n scheef rooster volgens mij veel fijner want dan kun je hem in de maximale kiep zetten (zonder dat er een kat tussen kan komen).
Dan is zo'n scheef rooster volgens mij veel fijner want dan kun je hem in de maximale kiep zetten (zonder dat er een kat tussen kan komen).
Grtz, Rik
Ik weet het niet... ik las bij reviews van Zooplus dat katten via dat rooster naar boven kunnen klimmen en dan heb je dus ook nog een rooster voor de bovenkant nodig.
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... nt=21717.0
Dat is 3 roosters per raam!
Dan lijkt mij een raamuitzetter toch handiger en veiliger.
Oke, kleine kier is minder frisse lucht, maar wel super veilig.

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... nt=21717.0
Dat is 3 roosters per raam!
Dan lijkt mij een raamuitzetter toch handiger en veiliger.
Oke, kleine kier is minder frisse lucht, maar wel super veilig.

Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ja wel hoor. Mijn ramen kunnen ook op grote kiep en zijwaarts helemaal open. Zit hor van metaal. Als je het klemmetje niet vastzet kan het raam gewoon alle kanten op.Rik schreef: 20 jul 2024 22:59 Maar dan kan het raam niet ver open.
Als ik er bij zit zet ik hem ook wel op grote kiepstand.
Dikke merci allen. Zal me roosters aanschaffen.
Het gaat echt heel goed met ze dankzij jullie tips en hallelujah ze LUISTEREN nu zelfs 50 procent vd tijd en goed gedrag 88 procent!
Oogjes altijd enorm breed v happy door jullie tips en spinnen bijna constant hele dag.
Alleen gisteren: minder leuk en gevaarlijk voor mij: ze waren zot aan het spelen met elkaar en een vlieg aan het najagen, springt er eentje maar verkeerde inschatting en zet de nagels volop in m'n schedel bij landing

3e x op week tijd. chance net geen bloed maar wel paracetamol moeten nemen door stekende hoofdpijn schedel.
Nu voel ik me schuldig omdat ik laat op de avond in slaap was en zo verschoot dat ik gegild heb v verschieten toen ik wakker schoot en lage toon "nee, foei!" heb gegromd wnr ze de nagels in m'n hoofd zetten en aant klimmen waren.
Ze hadden beiden een schrik v me toen ik gillend wakkerschoot maar dat was echt maar een gil zoals ik altijd doe als ik plots door iets onverwacht uit m'n slaap wordt gehaald.
Ze wel getroost nadien en paar min later waren ze volop weer blij aan t spelen en speelde ik mee...
Kan ik ze ietwat duidelijk maken dat mijn hoofd absoluut geen terrein is om als klimrek te gebruiken?
Nu kan ik er best om lachen en heerlijk dat ze 2 energetische gezonde kittens zijn die lekker spelen samen en rennen. Alle spuitjes hebben ze ook goed doorstaan zonder veel nevenwerkingen nu zijn ze een jaarte gerust
Het gaat echt heel goed met ze dankzij jullie tips en hallelujah ze LUISTEREN nu zelfs 50 procent vd tijd en goed gedrag 88 procent!
Oogjes altijd enorm breed v happy door jullie tips en spinnen bijna constant hele dag.
Alleen gisteren: minder leuk en gevaarlijk voor mij: ze waren zot aan het spelen met elkaar en een vlieg aan het najagen, springt er eentje maar verkeerde inschatting en zet de nagels volop in m'n schedel bij landing
Nu voel ik me schuldig omdat ik laat op de avond in slaap was en zo verschoot dat ik gegild heb v verschieten toen ik wakker schoot en lage toon "nee, foei!" heb gegromd wnr ze de nagels in m'n hoofd zetten en aant klimmen waren.
Ze hadden beiden een schrik v me toen ik gillend wakkerschoot maar dat was echt maar een gil zoals ik altijd doe als ik plots door iets onverwacht uit m'n slaap wordt gehaald.
Ze wel getroost nadien en paar min later waren ze volop weer blij aan t spelen en speelde ik mee...
Kan ik ze ietwat duidelijk maken dat mijn hoofd absoluut geen terrein is om als klimrek te gebruiken?
Nu kan ik er best om lachen en heerlijk dat ze 2 energetische gezonde kittens zijn die lekker spelen samen en rennen. Alle spuitjes hebben ze ook goed doorstaan zonder veel nevenwerkingen nu zijn ze een jaarte gerust
Wat fijn om te lezen dat het nu zo goed gaat
Ik weet niet in wat voor situaties ze op je hoofd belanden. Misschien dat je daar naar kan kijken zodat je die situaties kan voorkomen? Wanneer je op race route zit zou je mogelijk plek kunnen zoeken die niet op race route zit bijvoorbeeld.

Ik weet niet in wat voor situaties ze op je hoofd belanden. Misschien dat je daar naar kan kijken zodat je die situaties kan voorkomen? Wanneer je op race route zit zou je mogelijk plek kunnen zoeken die niet op race route zit bijvoorbeeld.
In principe kun je ze leren dat je lichaam geen speelgoed is. Door het ook niet als speelgoed te gebruiken. Bijvoorbeeld niet met je handen spelen. Tegen een vlieg ben ik ook niet opgewassen haha gaan ze hier ook als een dolle achtergaan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie