Niesziekte

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
OMH
Cheetah
Cheetah

Re: Niesziekte

Bericht door OMH »

Da's mooi, dat hij de nacht weer is doorgekomen, maar dat je het zo verwoordt zegt wel weer wat.
Als het lukt - en ze willen het bij de DA - zou ik hopen dat ze 'm helemaal willen zien. Zo'n telefonisch consult is mooi natuurlijk, maar de betreffende kat nog eens even goed onderzoeken zou misschien ook geen kwaad kunnen.
Ik heb de wijsheid niet in pacht, maar zo zou ik het doen. Vertel in elk geval het hele verhaal.
Veel sterkte en beterschap!
(Ik heet Olga hoor ;-) )
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
kattenvrouwtje04
Huiskat
Huiskat

Bericht door kattenvrouwtje04 »

Beste Olga,

Hij gaat zienderogen iets vooruit. Is op het moment op en aan het eten. De kleine boef stond voor het kattenluik en wilde/wilt dolgraag naar buiten. Gelukkig heb ik 'm op slot zitten en alle ramen ook dicht, want hij zat al te kijken hoe hij naar buiten kon komen. Uiteraard is het voorlopig nog lang niet ok om hem naar buiten te doen.
Woensdag staat zijn controle afspraak, dan gaan ze hem bekijken. Dat was in eerste instantie voor dat oogje en entingen. Maar lijkt me niet verstandig nu te enten toch?

Mirelle
Mirelle
Kattenmama van Vlekkie, Nino & Poekie
En sterren kattenkindjes Mickey,Tijger & Boots
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Nee ik zou pas enten als hij 100% ok is.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

kattenvrouwtje04 schreef: 14 jul 2024 11:26 Beste Olga,

Hij gaat zienderogen iets vooruit. Is op het moment op en aan het eten. De kleine boef stond voor het kattenluik en wilde/wilt dolgraag naar buiten. Gelukkig heb ik 'm op slot zitten en alle ramen ook dicht, want hij zat al te kijken hoe hij naar buiten kon komen. Uiteraard is het voorlopig nog lang niet ok om hem naar buiten te doen.
Woensdag staat zijn controle afspraak, dan gaan ze hem bekijken. Dat was in eerste instantie voor dat oogje en entingen. Maar lijkt me niet verstandig nu te enten toch?

Mirelle
Dat klinkt veel beter. Nee, ik zou niet laten enten voor hij volledig oké is, maar dat staat bij de vorige reactie ook al. Binnenhouden is een goed plan, je weet niet wie hij buiten weer besmet. Woensdag hè? Mocht hij intussen toch weer achteruit gaan, trek daar dan aan de bel. We horen graag hoe het verder is gegaan! Sterkte...
The catter the better!
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Ik heb ook goede ervaringen met de kruidentabletten vd huisdierendokter

Er wonen hier 2 katten met niesziekte en eind 2022 brak hier ook het virus uit
Ik heb alle katten op liseng gezet en de katten met ontstoken ogen kregen coiiledaal zilver druppels. En ze kwamen er allemaal vanaf!

Sindsdien doe ik nog meer mijn best om de weerstand van onze chronische niezerds op peil te houden

Wat fijn om te lezen dat hij is verbeterd!

Enten is weer een aanslag op zijn immuunsysteem
Beter dat doen als hij 100% is hersteld
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Het lijkt gelukkig wat beter te gaan.
Die oogjes was hier ook drama, zo zielig.
Nee enten zeker nu niet doen.

Ik heb geen goede ervaringen met de huisdierendokter, maar daar ga ik verder geen discussie over aan meer hier.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
kattenvrouwtje04
Huiskat
Huiskat

Dank voor jullie reacties.
Gister had Poekie echt een top dag vanaf dat hij lekker gegeten had. Zijn oog zag er toch best beter uit. Heb ook goed kunnen zalven, ondanks zijn weerstand ertegen. Ook de 2x 2 tabletten Liseng erbij gekregen.

Vanochtend moest ik zelf weer werken. Ik kon hem er niet toe aanzetten te gaan eten voordat ik weg ging. Hij vertikten het, klonk ook echt vol slijm/snot. Denk dat dat echt te vergelijken is met ons mensen als we ziek zijn de ochtenden zijn dan ook echt ruk, dan zit je gewoon vol met snot.
Mijn zoon heeft hem gelukkig aan het eten gekregen.
Toen ik van werk was heb ik hem gelukkig zijn antibiotica gemengd met liquid snack via een spuit kunnen geven.
Daarna zijn oog bekeken en die vond ik toch wel weer achteruit gegaan. Wel kunnen zalven. Maar ik heb het idee dat hij toch pijn heeft. Ik heb de dierenarts gebeld en ze zouden overleggen over de pijnstiller/ontstekingsremmer. Bij optillen gromt en blaast hij. En hij was het oog aan het wassen en zelfs daar gromde hij nu bij.
Het gaat allemaal met ups en downs. Hopelijk komt het goed met zijn oog.
Mirelle
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Dat grommen en blazen bij optillen herken ik niet van onze chronische niezerds
Ik vind dat wel zorgelijk
Misschien even met je da overleggen?
Sterkte!
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

Hij kan dat grommen ook doen omdat hij de behandeling niet fijn vind. Of omdat hij benauwd is en dat erger wordt als je hem vast hebt. Guusje heeft astma en krijgt daar druppels voor. Zij wordt ook niet graag vast gehouden. Ze gromt niet maar vind het niet fijn

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Naar de DA toch maar? Het blijft een beetje aantobben zo.... Sterkte!
The catter the better!
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Ik heb het wel met Tommy gehad, die had het limping kitten syndroom. ( Daar hoeven ze niet perse mank voor te lopen al doet de naam anders vermoeden)

En dat kan weer veroorzaakt worden door het niesziekte virus.
Ik ben benieuwd wat de dierenarts zegt.

https://www.dierenkliniektiel.nl/dierzi ... iesziekte/
Groetjes, Denise
kattenvrouwtje04
Huiskat
Huiskat

De assistente heeft met de dierenarts overlegd en advies wad direct een kap te gaan omdoen, omdat zijn oog door het wassen geïrriteerd blijft en de zalf weg wast.
Dus arme Poekie is extra zielig met die kap om. En voor de pijn dat kan inderdaad van meerdere dingen komen, het optillen dat geassocieerd wordt met hem vasthouden om die zalf in zijn oog te doen en medicatie via spuit in zijn bekkie te krijgen. Of het komt echt door de niesziekte.
Ik heb dus ook metacam opgehaald.
Kap zometeen af, wat voer en dan de pijnstiller. Woensdag 2 uur op controle.
Mirelle
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

ach wat sneu, maar ja als hij het steeds weg haalt...
Hopelijk gaat de metacam erbij er voor zorgen dat hij zich toch wat beter gaat voelen.
Groetjes, Denise
kattenvrouwtje04
Huiskat
Huiskat

Synemios schreef: 15 jul 2024 20:52 ach wat sneu, maar ja als hij het steeds weg haalt...
Hopelijk gaat de metacam erbij er voor zorgen dat hij zich toch wat beter gaat voelen.
Ja het is naar om te zien, want hij kan niet heel lekker liggen ofzo. Maar het is even doorbijten.
Enige waar ik me hart nu echt voor vasthou is dat één van mijn andere katten sinds een uur is gaan niezen.
Meteen 2 tabletten Liseng gegeven.
Morgen maar weer bellen wat nu verstandig is. Nino is degene die het meeste in aanraking komt met Poekie omdat hij vaak binnen is en in zijn buurt komt. Vlekkie is een buitenkat die komt binnen om te eten te drinken en even te slapen, maar vaak als hij zijn buikje vol gegeten heeft gaat hij weer op pad.
Er is denk ik geen ontkomen aan, dat virus hangt hier nu gewoon rond in huis :( :( :( :( :-(
Mirelle
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Wat sneu die kap maar wel beter voor zijn oog en het herstel
Sterkte!

Ik zou ze allemaal nu even liseng geven. Klinkt inderdaad als een uitbarsting :-(
en kipjes Kayla en Lucy

Plaats reactie