Kaal plekje

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Sushi2021
Kitten

Kaal plekje

Bericht door Sushi2021 »

Hallo Allemaal,

Onze kat is ongeveer 8 weken geleden aangereden. Zij had een heupfractuur en een tail pull injury. Hiervoor heeft zij 6 weken bench rust gehad en is haar staart geamputeerd. Ze is gelukkig weer helemaal de oude en is ook alweer buiten. De drang naar buiten was te groot, en we kregen groen licht van de DA.
Na de tweede dag dat zij buiten was geweest viel mij op dat ze erg aan het likken was ter hoogte van de staart aanhechting. Ik dacht eerst toch misschien pijn vanuit de heup door springen etc maar later zag ik dat er een plekje zat. Het leek een schaafwondje ofzo. Zie foto.
DA gebeld en ik moest er betadine op doen, ook voor het likken omdat ze dat niet lekker vinden. Nou die van mij likt het gewoon weg :roll:
Ik vind persoonlijk het plekje er nu rustiger uitzien maar toch voor de zekerheid weer even de DA gebeld of ze misschien een foto kon beoordelen ipv meteen weer langs gaan, omdat ze toch nog wel geregeld eraan likt. Dit doen ze niet helaas.
Nu mijn vraag:
Zal het een schaafwondje zijn of toch een reactie op iets? Vlooien ampul heeft ze vorige week nog gehad met de juiste tijd tussen de vorige.
En vinden jullie het er ook beter uitzien? Nog even een paar dagen afwachten? En mocht het niet verbeteren ga ik toch maar heen.

Vorige week vrijdag:
Afbeelding

Vanmorgen:

Afbeelding

Alvast bedankt!
Synemios
Tijger
Tijger

Re: Kaal plekje

Bericht door Synemios »

Wat heftig,
Ik vind het er wel rustiger uit zien, de vraag is alleen waarom ze blijft likken en of daar niet iets mee moet gebeuren, of dat er nog iets onderzocht moet worden.

Als het alleen om het wondje zou gaan dan zou ik als advies geven het af te wachten, maar er is wel een ongeluk aan vooraf gegaan en we weten natuurlijk niet of dit een gevolg daar van is.

Wat je ook kunt doen is deze foto met je vragen en het volledige verhaal sturen naar app de dierenarts.

https://appdedierenarts.nl/
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Sushi2021
Kitten

Bericht door Sushi2021 »

Dank je wel voor je reactie!
Ik ga toch maar morgen even naar de DA. Heb een beetje zitten googlen maar als ik sommige foto’s bekijk van ringworm plekjes ben ik een beetje bang dat het dat ook nog wel eens zou kunnen zijn😪 wat ik echt niet hoop.
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Ja uiteindelijk is dat wel het verstandigste.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie