na twee jaar sproeit onze kater
na twee jaar sproeit onze kater
onze kater is 2 jaar en gecastreerd. de laatste 6 maand sproeit hij soms, dat kan 1 keer per maand zijn. We hadden vorige maand een verdamper met feromonen in de living geplaatste en vorige week hem een extra stress bandje van beaphar omgedaan. nu zien we vandaag dat hij terug gesproeid heeft . Iedere keer op dezelfde plaats.
Eerst dachten we dat het rond stress was, er is hier in huis wel redelijk wat beweging. Maar vandaag was hij dus alleen, was er niemand thuis.
Onze kater gaat niet buiten, maar ziet wel regelmatig rondzwervende katten passeren waar hij onrustig van wordt. Loopt door het huis om de buitenkatten te volgen via de verschillen kamers op de beneden verdieping.
We zijn wat wanhopig....
Eerst dachten we dat het rond stress was, er is hier in huis wel redelijk wat beweging. Maar vandaag was hij dus alleen, was er niemand thuis.
Onze kater gaat niet buiten, maar ziet wel regelmatig rondzwervende katten passeren waar hij onrustig van wordt. Loopt door het huis om de buitenkatten te volgen via de verschillen kamers op de beneden verdieping.
We zijn wat wanhopig....
Re: na twee jaar sproeit onze kater
Tja, afwijkend gedrag bij onze katten hebben wij hier ook gezien toen we veel met ons huis bezig waren (o.a. dunne ontlasting, bij hetzelfde voer). Ik weet niet wat voor soort beweging je bedoelt - en dat hoef je ook niet te vertellen als je dat niet wilt. Die rondzwervende katers zullen hem ook niet rustiger maken. Meestal heeft het wel te maken met stress, heb ik hier en daar gevonden.
Er zijn hier geheid mensen die betere oplossingen hebben, maar het is het eerste waar ik aan denk, ook qua onrust in huis.
Zie je het hem doen? Kun je hem op zo'n moment afleiden? Ik ben een fan geworden van de clickertraining, maar dat gaat in mijn geval over iets anders (kat pest zusje), misschien kan dat ook iets zijn?
In het vakje "zoek" rechtsbovenin kun je ook je zoekterm invullen en dan kom je heel wat tegen. Misschien helpt dat ook verder.
Sterkte!
Er zijn hier geheid mensen die betere oplossingen hebben, maar het is het eerste waar ik aan denk, ook qua onrust in huis.
Zie je het hem doen? Kun je hem op zo'n moment afleiden? Ik ben een fan geworden van de clickertraining, maar dat gaat in mijn geval over iets anders (kat pest zusje), misschien kan dat ook iets zijn?
In het vakje "zoek" rechtsbovenin kun je ook je zoekterm invullen en dan kom je heel wat tegen. Misschien helpt dat ook verder.
Sterkte!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Heb je zijn urine al laten na kijken bij de da?
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
Is het geen optie om lichtdoorlatende folie op de ramen kleven, zodat hij de buitenkatten niet meer kan zien? Of de buitenomgeving behandelen met zo een spray (van die onschadelijke uiteraard, met een geur die katten weg houdt), zodat de buurtkatten niet meer dichtbij komen?
Hoe maak je die plek schoon?
Het enige wat echt helpt is biotex groen, dat breekt de enzymen af.
Zolang de kat urine ruikt, blijft hij daar sproeien.
Daarnaast kan het ook een optie zijn om de kattenbak (tijdelijk) op die plek te zetten.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
IK zou ook zoals Anne al aangeeft eerst de urine laten checken als dat nog niet gebeurd is.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Groetjes, Denise
Behalve bij een van de katten van zoon D. Ik wil niet eng doen, maar biotex helpt niet altijd. De kattenbak er neer zetten is volgens mij een strakker plan... Wat hij er ook neerzet aan meubilair, ze plast er. Sorry, ik wil de boel niet verknallen hoor! De urine is al -tig keer onderzocht en dan gaat het weer een poosje goed, qua urine dan, maar ze blijft er plassen. Wie het snapt mag het zeggen. Bovendien sorry, dit is niet mijn topic. Ik haak alleen even in.Asse-Poes schreef: 15 jul 2024 14:44 Hoe maak je die plek schoon?
Het enige wat echt helpt is biotex groen, dat breekt de enzymen af.
Zolang de kat urine ruikt, blijft hij daar sproeien.
Daarnaast kan het ook een optie zijn om de kattenbak (tijdelijk) op die plek te zetten.
The catter the better!
Hier heeft het wel geholpen biotex, en er komt niet altijd iets uit urine onderzoek, maar voor hetzelfde geldt is er wel iets aan de hand vandaar de vraag of dat al gecontroleerd is aan de TS van deze kat.
Bij de katten van jou zoon is dat al gebeurd.
Nog even een aanvulling:
In mijn vorige woning hadden wij buurtkatten die tegen de deuren aan bleven sproeien en helaas begonnen mijn katten dus ook te sproeien maar dan binnen tegen die deur aan, echt heel vies.
uiteindelijk was de oplossing om 1x per week dat hele gedeelte buiten schoon te maken met biotex, en binnen was het toen volledig verholpen.
Bij de katten van jou zoon is dat al gebeurd.
Nog even een aanvulling:
In mijn vorige woning hadden wij buurtkatten die tegen de deuren aan bleven sproeien en helaas begonnen mijn katten dus ook te sproeien maar dan binnen tegen die deur aan, echt heel vies.
uiteindelijk was de oplossing om 1x per week dat hele gedeelte buiten schoon te maken met biotex, en binnen was het toen volledig verholpen.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
Soms is de plek waar ze plassen ook ongunstig, als het bijv in beton trekt of in vloerbedekking dan is biotex groen niet afdoende
Zelf spuit ik het dan in met UF 2000 van Ecodor, echt een goede urinegeur verwijderaar
Dus dat kan ook helpen
Zelf spuit ik het dan in met UF 2000 van Ecodor, echt een goede urinegeur verwijderaar

Dus dat kan ook helpen
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy