Hoe veilig zijn kattenspeeltjes?
Hoe veilig zijn kattenspeeltjes?
Al een paar keer heb ik gemerkt dat kattenspeeltjes met veertjes gemakkelijk kapot gaan. Die veertjes zijn dan nergens meer, dus ik vraag me af waar die blijven, ik kan er niet 24/7 naar blijven kijken,
Wel weet ik dat die sliertjes, die lijken op lintjes van verpakkingen, niet worden verteerd. Helaas heb ik er al tot twee keer toe stukjes van gevonden in een haarbal. Dat was één keer te veel, maar zo leert een mens.
Hebben jullie ervaringen met kattenspeeltjes die je beter niet kunt kopen?
Ik hoor graag en alvast bedankt!
Wel weet ik dat die sliertjes, die lijken op lintjes van verpakkingen, niet worden verteerd. Helaas heb ik er al tot twee keer toe stukjes van gevonden in een haarbal. Dat was één keer te veel, maar zo leert een mens.
Hebben jullie ervaringen met kattenspeeltjes die je beter niet kunt kopen?
Ik hoor graag en alvast bedankt!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Re: Hoe veilig zijn kattenspeeltjes?
Dit is een leuk Jackson filmpje
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Dank je Mina, dat ken ik. Ik kijk alles van JG, al vind ik niet alles even logisch, maar dat zal wel aan mij liggen.
Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen, van jou en van anderen.
The catter the better!
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Kattenspeeltjes met slierten en veren dat haal ik er meteen af. Had een keer met fotowedstrijd wat gewonnen, Teun is er bijna in gestikt.
Ook krabpalen en tonnen hangen vaak balletjes aan elasticjes aan, bloedlink.
Ik knip aller er meteen af.
Ook krabpalen en tonnen hangen vaak balletjes aan elasticjes aan, bloedlink.
Ik knip aller er meteen af.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Bij ons zijn vooral knuffeltjes met catnip favoriet. Voor de rest kijk ik liever naar Kinder speelgoed. Echt katten speelgoed laat ik niet zomaar liggen. Berg ik weer op na het spelen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- crazycatladyP
- Panter
Heel veel dingen zijn niet veilig, zeker niet voor mijn kat(ten) die bedenken en slopen altijd van alles
Zelfs die folie knisper propjes vond ik een keer uit elkaar op de grond, zit blijkbaar gewoon een touwtje om
Ik ruim `s avonds ook zoveel mogelijk op, in ieder geval hengeltjes enzo.
En alles met sliertjes of van die nepveren knip ik er meteen af, of ik koop het niet.
Ze spelen hier altijd nog wel graag `s avonds, als ik naar bed ga, wat ik laat liggen zijn meestal pingpongballetjes, of van die rammelballetjes of muisjes, maar dan zonder staart (die knip ik er allemaal af zodra er een setje binnen komt).

Zelfs die folie knisper propjes vond ik een keer uit elkaar op de grond, zit blijkbaar gewoon een touwtje om

Ik ruim `s avonds ook zoveel mogelijk op, in ieder geval hengeltjes enzo.
En alles met sliertjes of van die nepveren knip ik er meteen af, of ik koop het niet.
Ze spelen hier altijd nog wel graag `s avonds, als ik naar bed ga, wat ik laat liggen zijn meestal pingpongballetjes, of van die rammelballetjes of muisjes, maar dan zonder staart (die knip ik er allemaal af zodra er een setje binnen komt).
Mara, personeel van: Moira (6-2023) Bibi en Sami (5-2024)
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik kreeg een keer van iemand metalen bijtjes die zelf konden bewegen. Eén van de katten nam het in de bek en nam het mee de ren in. Kloof het in 1000 stukjes. Hele ren vol metalen deeltjes. De andere bijtjes uiteraard niet meer gegeven.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
Kijk, ik ben niet de enige die sliertjes knipt. Metalen dingetjes zou ik geloof ik eng vinden.
Veertjes vinden ze hier geweldig, en ik hoop dat het waar is dat fabrikanten geen onveilige veertjes aan speeltjes hangen. Ze eten ze trouwens niet, maar kauwen er wel op. Vandaar o.a. mijn vraag. Ik knip ook altijd staarten van speelmuisjes, dan vinden ze ze ook leuker. Dank voor de reacties!
Veertjes vinden ze hier geweldig, en ik hoop dat het waar is dat fabrikanten geen onveilige veertjes aan speeltjes hangen. Ze eten ze trouwens niet, maar kauwen er wel op. Vandaar o.a. mijn vraag. Ik knip ook altijd staarten van speelmuisjes, dan vinden ze ze ook leuker. Dank voor de reacties!
The catter the better!
- crazycatladyP
- Panter
Ja nou, die goedkope veren hengeltjes koop ik dus bijvoorbeeld niet meer, ik had hier een kat die ze dus echt wel gewoon opat. En of het kwaad kan weet ik niet, maar het zijn wel kunststof veertjes dus echt vertrouwen had ik er ook niet in...
Mara, personeel van: Moira (6-2023) Bibi en Sami (5-2024)
Ik heb nooit speeltjes gekocht. Wel heb ik er een aantal gemaakt van sisaltouw en natuurlijke veren. Bijvoorbeeld een gehaakt balletje en een gehaakte muis en een hengeltje met echte veren. In het balletje en de muis had ik kattenkruid gedaan. Toen ze eenmaal buitenkat werden was de echte wereld toch wel interessanter dus daarna heb ik niks meer gemaakt. Nu het idee is om onze kat in de nachten in de ren te doen kan ik wel weer eens wat maken ter vermaak.
Dank voor jullie reacties. Sinds dat gekots van sliertjes ben ik nog voorzichtiger geworden dan ik al was.
Morgen hopelijk weer mijn slag slaan bij I’tuin (en hopen dat er nog bloeiende planten zijn voor de tuin, nog niet aan toegekomen maar dat heeft met speeltjes niets te maken
)
Morgen hopelijk weer mijn slag slaan bij I’tuin (en hopen dat er nog bloeiende planten zijn voor de tuin, nog niet aan toegekomen maar dat heeft met speeltjes niets te maken

The catter the better!