Kitten inboedel

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Miloe
Poema
Poema

Kitten inboedel

Bericht door Miloe »

Ik ben een beetje onzeker of ik alles wel in huis heb voor de komst van Sookie. Ik noem het maar de inboedel :lol:

Ik heb Royal Canin brokjes en natvoer voor kittens speciaal, verder Gourmet mousse, Cosma snackies mini versie en verder nog poezemelk van Catessy. Ze krijgt een uilehuisje waar Miyuki als kitten ook in geslapen heeft, nog een grote zachte mand en een doos met kleedje erin. Qua speeltjes heb ik pompom balletjes, de speelrails, knisperballetje, valeriaanspeeltje en 3 hengels met meerdere mogelijkheden. Krabben kan ook op verschillende plekken, misschien is ze wel stoer genoeg om de grote krabpaal te beklimmen. Miaustore drinkfontein, hopelijk gaat ze er ook grappig mee spelen. Kattenbak uiteraard met fijne Tigerino grint zonder geur.

Ik heb het gevoel dat ik iets mis, maar weet niet wat. Heb nu nog een week de tijd om alles voor te bereiden. Dus als jullie nog tips hebben wat ik in huis moet halen, graag! Alvast bedankt.

Dit wordt mijn 7e kat in mijn volwassen jaren en toch twijfel ik of ik het goed genoeg doe. Gek hè. Ben gewoon zenuwachtig denk ik :-P
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Miloe
Poema
Poema

Re: Kitten inboedel

Bericht door Miloe »

Bedankt Annet. Ik heb hem geapped en hij zei dat hij Bianco of Grandorf geeft en Almo Nature natvoer. Totaal anders dan wat ik heb! Goed dat je het benoemde. Moet ik maar maandag naar de dierenwinkel :lol:
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Zouden kittens al zoveel last hebben van voerwissels? Ik dacht dat die gevoeligheid pas later kwam na langere tijd op een bepaalde/dezelfde brok te hebben gestaan. Sookie staat hooguit 3 of 4 weken op dat voer want ze is nog geen 8 weken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Miloe
Poema
Poema

Bericht door Miloe »

Annet ik vind dit topic van toen Miyuki nog net bij ons was. Was weliswaar om een andere reden maar dan nog: https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... 88#p774688

Dus ik ga het zekere voor het onzeker nemen en morgen mijn vriend naar de Jumper sturen en daarna langzame overgang creëren :)
vondeling
Huiskat
Huiskat

Bericht door vondeling »

Om je onzekerheid wat in te dammen, wij hebben vorig jaar twee kittens op straat gevonden en hadden niks in huis en wisten niet eens dat we vanaf die dag katten zouden hebben. Ik heb om de hoek bij een winkel een doosje gehaald om ze in te doen en ben ermee naar de dierenarts gelopen. Daar heb ik alle uitleg gekregen en flesjes met melk e.d. voor de flesvoeding. Ook dat ging goed zonder enige vorm van katten inboedel. Een beetje voorbereiding was wel fijner geweest hoor dus dat kan ik alleen maar aanraden maar zoveel hebben ze niet nodig, vooral liefde, voeding en voor je eigen gemak is een kattenbak met grit ook wel lekker. Dus dat komt bij jou vast goed.

Dat je dan de ontworming bijvoorbeeld later nog moet kopen kan ook prima natuurlijk, je kunt nog gewoon naar de winkel of iets online bestellen als de kitten er al is, toch?
Miloe
Poema
Poema

Bericht door Miloe »

Hoi vondeling, ik heb met grote interesse je topic meegelezen. Super lief wat je hebt gedaan. Bedankt voor je reactie. Ik heb al ontworming in huis en met 9 weken mag ze haar eerste inenting :) Ja inderdaad, dingen in huis halen wat ik nog mis kan ook als de kitten er is. En liefde is natuurlijk het allerbelangrijkste. Mooi gezegd
crazycatladyP
Panter
Panter

Bericht door crazycatladyP »

Ach, het is ook gewoon deel van de voorpret, ik herken het wel.
Een extra (kleine) kattenbak in de ruimte waar ze als eerste gaat verblijven, misschien nog?
Ik weet natuurlijk niet hoe dapper ze gaat zijn, maar we hadden hier ook wel kittens die in een bepaald hoekje bleven zitten en dan zit een ongelukje in een klein....
(Flauw, ik weet het :roll: )
Mara, personeel van: Moira (6-2023) Bibi en Sami (5-2024)
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Nou Mina, dat klinkt nogal compleet!
Eerlijk gezegd heb ik nooit een punt gemaakt van eten voor een kitten. Kaya bij voorbeeld kreeg voor ze hier kwam gewoon wat de baasjes over hadden (incl. aardappelen en brood :shock: ), en kreeg hier RC om te beginnen. Het was wel makkelijk dat ze alles at en lustte, misschien omdat ze niet anders was gewend.
Je moet er niet aan denken, aardappelen (waarschijnlijk met zout gekookt) en stukjes oud brood... :roll:
Over die ene kattenbak met minstens zeven katten, voor zover we konden tellen, hebben we het maar niet...
Verder heb ik er ook nooit moeilijk over gedaan. Noek en Tika kregen bij hun eerdere baasje heel ander eten dan ze hier kregen en hoewel dat lastige eters zijn is er nooit een probleem geweest met wat wij aanvankelijk hebben aangeboden.
Toen zoon D hier nog woonde zijn we ook onze eigen gang gegaan met eten. Nooit een probleem geweest.
Het komt vast wel goed Mina! Hoeveel nachtjes slapen nog?
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Miloe
Poema
Poema

Bericht door Miloe »

precies een week!
crazycatladyP
Panter
Panter

Bericht door crazycatladyP »

Aftellen...
Leuk!
Mara, personeel van: Moira (6-2023) Bibi en Sami (5-2024)
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
Plaats reactie