Ik heb even een account gemaakt hier in de hoop dat jullie misschien nog een idee hebben. Er zijn meerdere dingen aan de hand met mijn kat dus ik heb maar 1 van de onderwerpen gekozen, mocht ik in het verkeerde topic zitten dan mag het verplaatst worden

Ik heb een kat van 14 jaar oud. Hij is altijd gezond en blij geweest.
Een paar maanden geleden merkte ik dat hij minder ging eten. Ik ben toen naar de dierenarts gegaan en daar hebben ze een seniorencheck gedaan (bloedtesten) en zijn gebit nagekeken. Zijn schildklier bleek niet goed dus daar medicatie voor gekregen en zijn tanden waren ook niet goed dus daar afspraak voor gemaakt voor gebitreiniging en er was een afgebroken kies. Het gebit zou twee weken later aan de beurt zijn, de kat at inmiddels helemaal niet meer was enorm snel afgevallen en zwak.
Na paar telefoontjes heeft de dierenarts mijn kat gelukkig stuk sneller geholpen en zijn er in totaal 7 tanden en kiezen getrokken en de rest is schoongemaakt. Toen ik thuis kwam ging hij gelijk met zijn kop in zijn etensbak en at hij een heel blik natvoer-mouse op dus ik was enorm blij! De komende paar dagen at hij 3 blikken natvoer per dag want hij weigert brokjes maar dat leek mij niet vreemd want brokjes zijn hard.
Na een maand is zijn schildklier weer getest, die waarde is nu weer normaal dus de medicatie werkt.
Nu is dit het probleem: hij eet geen brokken en natvoer is ook van 3 blikken per dag voor een paar dagen naar bijna niets meer gegaan. Ik heb kip voor hem gekookt en dan klein gemaakt, dan eet hij twee dagen goed en enthousiast en dan is het ook weer klaar. Meerdere merken voer geprobeerd, maar helaas. Al het natvoer waar stukjes in zitten neemt hij alleen de saus de rest laat hij liggen. Ik heb zelfs barf voer geprobeerd wat ook drie dagen een hit was en goed eten, en dan stopt hij weer. Hij eet nu mini beetjes van zijn oude natvoer waar ik beetje met water aanmeng zodat het minder plakt maar er gaat bijna niets in.
Inmiddels heeft hij ook een echo gehad van de buik, hij heeft 1 normale nier en 1 kleine nier maar hij plast verder goed, ze konden verder niets raars zien. Tijdens de controle van schildklier en bij deze echo hebben ze wederom zijn bekje nagekeken en alles lijkt in orde.
De dierenarts denkt dat hij ook dement aan het worden is en gaf aan dat ze verder niets meer voor hem kunnen doen, en de volgende stap is inslapen.
Hier wat dingen die nog bij t verhaal horen
- Hij zeurt om eten maar eet dan eventjes en loopt weg, is snel afgeleid bij eten
- Als ik het bakje weer oppak en voor hem neerzet eet hij weer even en loopt weer weg
- Kat is onrustig vaak, gaat van ene bedje naar andere bedje en dan weer op de grond
- Is nog erg aanhankelijk wilt lekker gekroeld worden en speelt nog (wel kort maar mept wel balletje door kamer)
- Kat is nog steeds spraakzaam
- Hij gaat wel opeens uit het niets bij buren naar binnen (de weg kwijt?) normaal is hij bang voor ze maar nu als ze hem aanspreken rent hij niet weg
- Kat heeft meds tegen diarree maar heeft het alsnog beetje
- Hij heeft wel honger dus eet mini beetjes door de dag heen maar schreeuwt mij dus wel 1 a 2 keer per nacht wakker voor beetje voer wat mij echt begint op te breken
- Kat geeft regelmatig over
De volgende stap is dus inslapen en ik ben het ermee eens dat we een beestje niet mogen laten lijden maar hij lijkt nog zo opgewekt dat ik het even niet weet. Wordt hij echt dement? Soms denk ik ja het dan maar andere dingen weet hij nog precies alles. Zou zijn bek toch niet goed zijn na zoveel controles?
Ik weet even niet wat de beste beslissing is nu en hoop dat jullie misschien nog wat tips hebben wat ik kan proberen want ik wil er wel alles aan gedaan hebben
Bedankt!