Haha ja, ze was zo moe van het in de weg lopen dat ze uiteindelijk maar bovenop de ren in slaap viel. Mijn materiaal is nu helemaal op dus voor het laatste stukje moet ik nog wat bijkopen en dan kan ik verder met de inrichting.
Had je overigens niet de hele ruimte kunnen gebruiken en afsluiten? Of is het daar te open voor?
In theorie wel maar de gehele voorkant is open dus dat zou wel veel werk worden. We lopen er zelf ook veel in en uit en vaak met spullen, dus dat wordt voor ons ook een beetje onhandig als we dan steeds door een deur moeten.
Voor nu dus even zo en later kan ik altijd nog wat uitbouwen. Ik weet niet of ik het heel erg nodig ga vinden omdat ze er alleen in de nacht in gaat, overdag kan ze weer in bomen klimmen en zo...
De ren is zo goed als af en de afgelopen nacht heeft Piper er al voor het eerst in overnacht. Ze lijkt het wel prima te vinden en loopt er nu ook nog de hele tijd vrijwillig in dus ik denk dat het wel goed gaat komen als standaard nacht plek. Ze is sowieso een erg makkelijke kat dus dat scheelt denk ik veel.
De inrichting is nog niet echt heel spannend dus daar ga ik de komende tijd nog wat mee bezig. Ook wil ik nog een klein luikje maken waar ze overdag gebruik van kan maken zodat de gewone deur dan dicht kan blijven.
Als ze in het bovenste mandje ligt heeft ze in ieder geval mooi uitzicht.
Dankje, ik ben niet heel handig hoor maar ik probeer graag dingen, uiteindelijk lukt het dan vanzelf beter. Het is ook echt niet ingewikkeld of moeilijk om zelf zoiets te maken. Ik heb het net even op de bonnetjes nagekeken en totaal heb ik ongeveer €90 uitgegeven. De prijzen liggen hier wel lager maar bouwmaterialen zijn vaak niet veel goedkoper. Dus voor wie het ook wil proberen, het is zeker de moeite waard.
Piper komt zich elke ochtend en avond sowieso melden voor het eten en overdag komt ze ook altijd wel als ik even roep dan is ze ook nooit ver weg. Tot nu toe dus een heel lief en makkelijk poesje.
Dat is inderdaad heel fijn. Gisterenavond kwam ze weer enthousiast aangelopen en vannacht heeft ze weer veilig in de ren gezeten. In de ochtend miauwt de wel als ze hoort dat we naar buiten komen en dan wil ze er wel uit. Voordat ze ons hoort is ze wel gewoon stil. Als ik dan een paar minuten later haar voerbakje vul huppelt ze wel weer direct terug de ren in. De deur blijft overdag open. Gisteren heeft ze er ook overdag nog uit zichzelf ingezeten. Ze vindt het dus geen drama. Ze is denk ik liever vrij maar dat is dan een compromis tussen veiligheid en vrijheid. Zover vind ik het dus wel een succes en zelf slaap ik nu ook wat rustiger wetende dat ze veilig zit.