Kitten introduceren bij 1 jarige kat

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Miloe
Poema
Poema

Re: Kitten introduceren bij 1 jarige kat

Bericht door Miloe »

Haha mijn katten in het verleden luisterden goed naar hun naam en MIyuki heb ik erop 'getraind' dat ze het herkent als ik haar bedoel. En altijd handig als ik ze allebei wil roepen, komen ze beide naar me toe. Maar jullie hebben wel gelijk inderdaad, het klinkt hetzelfde bijna. Heeft ook met de toon te maken denk ik. Ik heb een 'poezeroepstem', jullie waarschijnlijk ook :D

Ik kan altijd een koosnaampje voor Sookie verzinnen. Paloenkie noemden we ook altijd Moenkie. Komt wel goed! Bedankt voor het meedenken :)
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

bij ons luisteren ze zeker wel naar hun naam. vanmorgen lag guusje nog buiten op de tuinstoelen toen ik moest gaan werken. riep ik per ongeluk pannekoekie (koosnaampje voor gijs) staat gijs ineens naast me te piepen. ach sorry jongen ik bedoelde guziepuzie. komt het koppie boven de leuning uit. kom je meissie? vrouwtje moet gaan werken. vanmiddag gaan we weer buiten spelen. en ze komt netjes naar binnen toe. godzijdank, anders moet de hele buitenjaloezie omhoog om haar te halen en is het hele complex wakker. en dat zonder snoepje. heb ik nou echt zo'n brave katjes????
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Stef71
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Bericht door Stef71 »

Moet ik weer denken aan toen wijlen Grey Fabienne een standje gaf omdat ze mij totaal negeerde. Ik stond al even te roepen en toen gaf grey een geluidje naar Fabienne toe alsof ze wilde zeggen 'he joh kijk eens ze roept naar je' en Fabienne keek vervolgens wel naar me op. Al mijn poezen tot nu toe reageerden op hun naam, alleen kiezen ze er soms voor om me te negeren, maar dan zie je wel die oren draaien ...
... Denk dat ik zelf last heb van de zoomies ...
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Kletstopic of niet, veel beterschap Annet! Je zo beroerd voelen is drie keer niks.
Een beetje witte rijst is een goed idee en omdat het zo heftig was: hapje voor hapje, maar dat bedenk je zelf wel.
En omdat ik het niet kan laten: water drinken. Een paar ijsblokjes erin zorgen vaak ook voor het rustiger maken van je binnenkant. HTK-middeltje.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Miloe
Poema
Poema

Bericht door Miloe »

Heel veel beterschap Annet!
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Guazala
Lynx
Lynx

Bericht door Guazala »

Stef71 schreef: 04 jul 2024 08:01 Moet ik weer denken aan toen wijlen Grey Fabienne een standje gaf omdat ze mij totaal negeerde. Ik stond al even te roepen en toen gaf grey een geluidje naar Fabienne toe alsof ze wilde zeggen 'he joh kijk eens ze roept naar je' en Fabienne keek vervolgens wel naar me op. Al mijn poezen tot nu toe reageerden op hun naam, alleen kiezen ze er soms voor om me te negeren, maar dan zie je wel die oren draaien ...
Hier kennen ze ook duidelijk hun naam. Pixel is nogal vocaal en als je haar naam roept, dan roept ze meestal wel iets terug. Filou is ook goed in doen alsof hij niets hoort. Maar als je dan zijn naam zegt, zie je de oortjes draaien, dus hij weet duidelijk heel goed dat hij dat is. :lol:
Plaats reactie