Kattenren met de nodige eisen
Re: Kattenren met de nodige eisen
Dank voor alle links, we zijn er nog steeds niet uit. Ook dat houten ding is prijzig als we moeten constateren dat N & T het buiten níet leuk vinden.
We zoeken verder en alle tips blijven welkom!
We zoeken verder en alle tips blijven welkom!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
De kans dat Noek en Tika het buitenleven in een veilige kattenren niet leuk zullen vinden, schat ik laag in 
Mijn eerste katten waren de eerste dagen ook best wel bang, maar na een weekje

Mijn eerste katten waren de eerste dagen ook best wel bang, maar na een weekje

Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Daarom zeg ik als je iets moois ziet. Laat het zien aan een timmerman. Die maakt het na voor een veel lagere prijs vaak.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Ik zoek al twee jaar een timmerman die een gewone rechttoe- rechtaankast kan maken voor in de bijkeuken en die vind ik niet.
Maar we zijn nog aan het studeren op jullie tips!
Maar we zijn nog aan het studeren op jullie tips!
The catter the better!
Voor de rechttoe-rechtaan kast : www.zoonliefbellen.nl
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
- crazycatladyP
- Panter
Misschien ben je intussen al voorzien, maar de eerste ren die Rik postte, is van omlet.
Die hebben wij ook, maar dan voor onze kippen.
Hij is uit en in elkaar te halen, maar wel met heel veel clipjes, dus daar ben je wel een tijdje zoet mee.
Je kan deze wel steeds verder uitbreiden, mocht je hem na verloop van tijd groter willen, hebben wij ook gedaan.
Die hebben wij ook, maar dan voor onze kippen.
Hij is uit en in elkaar te halen, maar wel met heel veel clipjes, dus daar ben je wel een tijdje zoet mee.
Je kan deze wel steeds verder uitbreiden, mocht je hem na verloop van tijd groter willen, hebben wij ook gedaan.
Mara, personeel van: Moira (6-2023) Bibi en Sami (5-2024)
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ja dat hebben wij ook gedaan, elk jaar een paar stukken kopen om hem langer te maken.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Juist. Intussen hebben we nog e.e.a. geprobeerd, maar ze wíllen gewoon niet naar buiten. Eng, bah, hoefikniet, en meer van hetzelfde. De deur die het meest geschikt is om naar buiten te gaan is de bijkeukendeur, daar zóu eventueel een kattenluikje in kunnen, maar als we die deur open zetten blijven ze allebei op de prullenbakken naar buiten kijken en rennen ze zo snel mogelijk weer naar binnen, waar ze nog een deur naar de keuken/kamer tegenkomen die dan ook open moet blijven.
Een uitbouw aan die kant kan niet, omdat wij die deur ook gebruiken om naar buiten te gaan. De voordeur is geen optie, gewoon niet, om div. redenen. Ik zou Noek en Tika zó graag een gezellig buitengebeurtentje gunnen, maar ze moeten het wel willen. We hebben in de kamer ook nog tuindeuren, maar ook dat kan om praktische redenen niet. Het gaat me te ver om alles op te noemen, geloof me maar gewoon.
Degene die dit huis heeft bedacht en laten bouwen was duidelijk geen kattenmens.
(Ik vrees dat dezelfde vraag in no time weer gaat kriebelen... en dat we dan toch weer.... enz....)
Een uitbouw aan die kant kan niet, omdat wij die deur ook gebruiken om naar buiten te gaan. De voordeur is geen optie, gewoon niet, om div. redenen. Ik zou Noek en Tika zó graag een gezellig buitengebeurtentje gunnen, maar ze moeten het wel willen. We hebben in de kamer ook nog tuindeuren, maar ook dat kan om praktische redenen niet. Het gaat me te ver om alles op te noemen, geloof me maar gewoon.
Degene die dit huis heeft bedacht en laten bouwen was duidelijk geen kattenmens.
(Ik vrees dat dezelfde vraag in no time weer gaat kriebelen... en dat we dan toch weer.... enz....)
The catter the better!
- crazycatladyP
- Panter
Haha als ze niet willen dan is het ook goed hè?
Ik heb hier ook een keer zo`n angsthaas gehad, die wilde alleen naar buiten als ik erbij was en de deur open bleef, anders kreeg ze het spaans benauwd.
Ik heb hier ook een keer zo`n angsthaas gehad, die wilde alleen naar buiten als ik erbij was en de deur open bleef, anders kreeg ze het spaans benauwd.
Ik ga met alle liefde mee naar buiten, maar kater Noek loeit als een koe als hij naar buiten moet (ook in een mandje) en eventueel dénk ik dat Tika het nog wel aardig zou vinden. Het is een hele toer, ik zou zo graag de tuindeuren open willen kunnen zetten maar die zitten intussen vastgeplakt, vrees ik. Nou, dan maar niet. Alles voor de kattenkindjes (en soms... toch...)crazycatladyP schreef: 01 jul 2024 16:45 Haha als ze niet willen dan is het ook goed hè?

The catter the better!
Jeetje wat kunnen kattenrennen duur zijn. Ik overweeg er een in de toekomst voor Sookie. Maar da's van latere zorg. Zal dit topic en de tips erin uitzoeken.
De kattendeskundige vorig jaar zei met wat gaas en wat palen heb je ook een ren. Heb ook op marktplaats gekeken, ook niet goedkoop zeg...
De kattendeskundige vorig jaar zei met wat gaas en wat palen heb je ook een ren. Heb ook op marktplaats gekeken, ook niet goedkoop zeg...
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Ik ben ook al een tijdje aan het kijken voor zoiets en dan het hele terras meepakken, maar bij mij wordt het een heel deuren gebeuren. Hij zou dan tegen de schuifpui moeten aansluiten maar ik moet langs buiten ook er dwars doorheen kunnen van m'n bijkeuken naar de compostbak en in het verlengde van de schuifpui iets van grote deuren om nog ooit een andere tuinset te kunnen plaatsen (die andere deuren komen op een smaller paadje uit... om het geheel samen te vatten ik zoek gaasdeuren met een dak 

... Denk dat ik zelf last heb van de zoomies ...
- crazycatladyP
- Panter
De mijne komt van kattenren.com en was inderdaad niet goedkoop, maar wel helemaal op maat.
Heb er 3 jaar voor moeten sparen, maar dat heb ik ervoor over.
Wij mogen bijvoorbeeld niet in de buitengevel boren (huurhuis) en de stoep loopt schuin af, dat was ons zelf nooit gelukt.
Die van omlet was voor de katten hier ook geen optie, omdat mijn achterdeur 2,5m hoog is en dan niet meer open had gekund
(die zie je overigens wel op de achtergrond, daar wonen onze 4 kipjes)
Er zit inderdaad een deur van 1m breed in naar de tuin, voor het geval er spullen in en uit moeten.
Had ik zelf helemaal niet aan gedacht
Als je zelf een beetje handig bent, kun je veel, maar aan mij is dat kluswerk niet besteed en ook niet haalbaar met mijn lijf.
Op Youtube staan ook wel filmpjes van mensen die zelf een ren bouwen, misschien heb je daar nog wat aan Mina?
En dan nog even wat foto`s van onze ren:

Heb er 3 jaar voor moeten sparen, maar dat heb ik ervoor over.
Wij mogen bijvoorbeeld niet in de buitengevel boren (huurhuis) en de stoep loopt schuin af, dat was ons zelf nooit gelukt.
Die van omlet was voor de katten hier ook geen optie, omdat mijn achterdeur 2,5m hoog is en dan niet meer open had gekund

(die zie je overigens wel op de achtergrond, daar wonen onze 4 kipjes)
Er zit inderdaad een deur van 1m breed in naar de tuin, voor het geval er spullen in en uit moeten.
Had ik zelf helemaal niet aan gedacht

Als je zelf een beetje handig bent, kun je veel, maar aan mij is dat kluswerk niet besteed en ook niet haalbaar met mijn lijf.
Op Youtube staan ook wel filmpjes van mensen die zelf een ren bouwen, misschien heb je daar nog wat aan Mina?
En dan nog even wat foto`s van onze ren:

Ik lees even mee omdat ik ook aan het overwegen ben om een kattenren te maken maar dan voor de nachten. Ik ben vooral ook wel benieuwd wat jullie een beetje een schappelijke afmeting vinden voor een ren? Ik wil de ren namelijk (gedeeltelijk) maken onder een overkapping en wil niet de gehele ruimte opvullen met een ren.
Voor onze lachduifjes heb ik al eens een soortgelijke ren gemaakt. Ik schrik wel van de prijzen van de kant en klare modellen. Ik vond het zelf heel erg meevallen om een ren te maken dus voor mensen die twijfelen zou ik het nogmaals overwegen om het zelf te doen.
Ik heb de vogelren gemaakt van aluminium profielen die normaal gebruikt worden voor gipsplaten. Deze zijn knipbaar en ik vind het makkelijk spul om mee te werken.

Voor onze lachduifjes heb ik al eens een soortgelijke ren gemaakt. Ik schrik wel van de prijzen van de kant en klare modellen. Ik vond het zelf heel erg meevallen om een ren te maken dus voor mensen die twijfelen zou ik het nogmaals overwegen om het zelf te doen.
Ik heb de vogelren gemaakt van aluminium profielen die normaal gebruikt worden voor gipsplaten. Deze zijn knipbaar en ik vind het makkelijk spul om mee te werken.

Yay die is ideaal voor Sookie in het begin. Top!Rik schreef: 15 mei 2024 09:59
Of een portable tent... van Amazon
https://www.amazon.nl/-/en/Tents-Large- ... B07G5BRGWT

Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)