Radeloos, niet eten en drinken

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Dinky
Tijger
Tijger

Re: Radeloos, niet eten en drinken

Bericht door Dinky »

Wat fijn om te lezen dat het nu al zoveel beter gaat! Hopelijk houdt ze deze stijgende lijn vast
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
crazycatladyP
Panter
Panter

Bericht door crazycatladyP »

We zijn er nog niet, maar het lijkt wel de goede kant op te gaan.
Vanmiddag geen bupaq meer gegeven en dat lijkt goed te gaan, ze geeft geen pijn aan, maar ligt gewoon lekker ontspannen. Eten wilde ze net niet, na haar middagslaap, maar de cerenia was ook uitgewerkt.
Halve gegeven, maar dat was net zo erg, qua kwijlen, dus ga nu capsules bestellen.
Nadat de Cerenia was ingewerkt, heb ik haar net weer een spuitje gegeven en daarna ging ze zich wassen, ze ligt nu weer te slapen.
Eens kijken wat de DA morgen zegt.
Mara, personeel van: Moira (6-2023) Bibi en Sami (5-2024)
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
crazycatladyP
Panter
Panter

Haha, na een uurtje gaf ik nog een spuitje en toen begon ze het spuitje af te likken.
dus ik dacht: ik maak er nog een!
Nou die ging er ook goed in en toen het op was, ging ze zoeken.
Dus ik heb een portie van de Trovet "vla" op een schoteltje gedaan en madame heeft het keurig allemaal opgelikt.
Daarna ging ze zich lekker zitten wassen.
Dat gaan we straks nog een keer proberen.
Ik was al bang dat het weer over was met eten, maar ze moest gewoon weer even op gang worden geholpen nadat ze weer even misselijk was.
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

Dat klinkt goed!!!
Go Moira, go girl :pdtla: :patat:
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Ah dat zijn al betere geluiden :smile:
Fijn dat ze zich weer wat beter voelt!

Toen ik cerenia voor het eerst meekreeg zei de da tegen mij dat ik het op nuchtere maag moest geven. Hier op het forum leerde ik dat dat juist niet moest, op nuchtere maag kunnen ze er juist flink last van krijgen :-(

Het zou mooi zijn als die misselijkheid verdween
Hopelijk verdwijnt dat met de gastro voeding🙏

Mocht je interesse hebben, ik heb hier nog een pas aangebroken pot puur stomac staan. Die had ik voor onze hond aangeschaft vanwege het vele gras eten. Ik wist toen nog niet dat ze een voedselintolerantie had
Nu ze op het juiste voer staat heeft ze de puur stomac niet meer nodig
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

dat klinkt alweer een stuk positiever
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Beter nieuws, fijn!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
crazycatladyP
Panter
Panter

Vanmorgen overleg gehad met de DA, ze vindt het positief en we mogen een weekje doorgaan met de Cerenia en ook Zitac, kijken of ze dan wel zelf gaat eten.
Gisteravond voordat ik naar bed ging, moest ik haar wel eerst nog een spuitje geven, daarna at ze de rest weer van het schoteltje.
Vanmorgen at ze zelf wel een klein beetje van het schoteltje, maar echt maar heel weinig, dus inmiddels al 2 spuiten erachteraan gegeven, met een uurtje ertussen.
Ze "rimpelt" wel even met haar rug na het eten, dus ze heeft nog wel ergens last van na het eten, maar als ze eenmaal eet, is het blijkbaar wel lekker, ze likt de gemorste druppels van de handdoek af en likt ook het spuitje af.
Ze sprong vanmorgen ook weer bovenop mijn kledingkast, sinds een week en kwam me begroeten toen ze hoorde dat ik wakker was, dat had ze de laatste dagen ook niet meer gedaan.
Ook ging ze vanmorgen weer even spelen, nog niet wat het was, maar wel positief, denk ik.

Ik merk wel dat ik het allemaal erg spannend vind en als het even wat minder gaat, meteen denk: "oh jee..."
@Anne, dank je voor het aanbod, ik ben nu een beetje huiverig om te wisselen en houd het deze week even bij de Cerenia en Zitac, anders weten we straks nog niet wat werkt, maar ik houd het in gedachten!
Oh en bedankt voor de tip over de Cerenia, ik had het gisteren inderdaad op een lege maag gegeven!
Donderdag weer overleg met de DA, zodat we voor het weekend nog kunnen bijsturen waar nodig.
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Ik heb weinig verstand van dit soort zaken, maar ik wens je toch veel sterkte. Nooit leuk, dit soort dingen.
The catter the better!
crazycatladyP
Panter
Panter

Wie het snapt mag het zeggen:
Als ik met het spuitje aan komen lopen, rekt ze zich uit, likt haar lippen af en gaat ervoor zitten.
Net was ik even weggeweest en zat er wat langer tussen en ging ze zelfs op de keukenmat zitten mauwen terwijl ik het klaarmaakte. Als er een druppel valt, likt ze die van de grond/handdoek, maar zelf eten van een schoteltje of bakje wil mevrouw niet...
Alleen brokjes, die eet ze `s nachts, zo`n 10g en tussendoor war snackjes, die worden wel gegeten.
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Nogmaals. met mijn weinige verstand van dit soort problemen: dat klinkt niet verkeerd toch?
The catter the better!
crazycatladyP
Panter
Panter

Nee ik vind het ook positief hoor Olga, maar wel weer typische kattenlogica ;-)
Ik was net te laat met de Cerenia, we moesten naar de HA en dat duurde veel langer dan ik had gedacht, dus toen we thuis kwamen had ze zeg maar, drie kwartier daarvoor de Cerenia moeten hebben.
Maar mevrouw at zo 25ml uit het spuitje en ging daarna spelen!
Ik heb de Cerenia dus maar niet meer gegeven, wel spannend of het nu goed blijft gaan....
Werkt de zitac eigenlijk ook tegen misselijkheid, weet iemand dat?
crazycatladyP
Panter
Panter

Hahahaha Annet, ben blij dat ze in ieder geval niet de enige kat is die zo denkt ;-)
En brandend maagzuur remmen is dan misschien genoeg, als dat het inderdaad is, ze kwam net weer om eten vragen en at weer 20ml, daarna kwam ze kroelen, dus van misselijkheid lijkt geen sprake (meer).
Ik duim dat het zo blijft en we het met de Zitac kunnen redden.
Helaas was de postbode met de gastro ook net aan de deur geweest terwijl we bij de HA waren, maar als het goed is komt het nu morgen.

Edit: ik heb naar de puur stomac zitten kijken, maar er zit pepermunt in...
Sommige sites beweren dat pepermunt giftig is voor katten, ik weet dat een aantal van jullie het (al langere tijd) geven, maar ik vind het toch een beetje eng.
(Ik ben echt panisch geworden voor alles wat ook maar enigszins slecht kan zijn, na *Niamh. Ook al bleek dat achteraf niet te liggen aan iets wat ze gegeten had, maar dat werd ons eerst wel verweten in het dierenziekehuis in waalwijk, dus ik heb me toen suf gezocht en gepiekerd).
crazycatladyP
Panter
Panter

Moira lijkt het ontzettend goed te doen op de zZtac.
Gisteren met de Cerenia gestopt (eigenlijk per ongeluk dus) en ze kwam ook gisteravond laat weer om eten vragen.
Ze begint nu ook zelf aan te geven wanneer ze meer wil (op het spuitje blijven knagen) en als ze wegloopt wil ze niet meer.
Ik laat het haar maar aangeven.
Ook begint ze weer een beetje ondeugend te worden ;-)

Nog even over mijn bovenstaande bericht: het is niet mijn bedoeling om iemand voor het hoofd te stoten, ik twijfel ook niet aan jullie beoordelingsvermogen, het is puur mijn eigen paranoia en paniek.
Die is er helaas nu eenmaal ingeslagen na alles wat er gebeurd is, sorry....
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

crazycatladyP schreef: 03 jul 2024 09:31
Nog even over mijn bovenstaande bericht: het is niet mijn bedoeling om iemand voor het hoofd te stoten, ik twijfel ook niet aan jullie beoordelingsvermogen, het is puur mijn eigen paranoia en paniek.
Die is er helaas nu eenmaal ingeslagen na alles wat er gebeurd is, sorry....
Adem in, adem uit, ik heb het zo niet gelezen en ik kan niet voor een ander praten, maar ik zie niets hoofdstoterigs.
The catter the better!
Plaats reactie