Anti sproeitips en zindelijktips voor buitenkater buren die jaloers is sinds we binnenkatjes hebben

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
mellinda
Huiskat
Huiskat

Anti sproeitips en zindelijktips voor buitenkater buren die jaloers is sinds we binnenkatjes hebben

Bericht door mellinda »

Okee. Waar te beginnen.
Katten v buren lief en vriendelijk.
Onze tuin was voor de verhuis hun extra plaats.

1 kan het niet verdragen dat we sinds kort 2 binnenkittens hebben. Is een ouwe pestkop naar z'n andere nest en voormalige huisgenoten en agressief naar andere lotgenoten.
Wel relatief vaak lief naar ons al blaast ie vaak en echte vechtersbaas...

nu heeft ie laatste week doordat we hem vaker negeren owv hoop werk en de kleine katjes, uit razernij op de vuilnisbak gesprongen en gesproeid...

vandaag blies ie ook meer dan gemiddeld naar ons en ik vermoed da hij die jonge pimpelmees zo heeft gedood zonder een hapje te nemen of te begraven.... :evil: grrrr....

Loopt ook altijd binnen onze veranda in... wat hiertegen te doen??
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Anti sproeitips en zindelijktips voor buitenkater buren die jaloers is sinds we binnenkatjes hebben

Bericht door castratenkoor »

Het eerste wat dan bij me opkomt, is praten met de buren. Binnenhouden zullen ze echter vermoedelijk niet kunnen/willen.

Is het mogelijk een omheining om de tuin te maken, zodat hij niet meer in de tuin kan?
Later als jouw kittens groot zijn, zouden ze dan veilig buiten kunnen in jouw afgescheiden tuin.
Zonder de gevaren van los buiten op straat.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
mellinda
Huiskat
Huiskat

Re: Anti sproeitips en zindelijktips voor buitenkater buren die jaloers is sinds we binnenkatjes hebben

Bericht door mellinda »

Eventueel buiten een afgesloten kattenren maar dan riskeren ze vlooien en tekenplagen aangezien die buitenkatten ook altijd vol zitten ermee. Ook leven we op het platteland.

Tuin dicht maken lukt niet:die springen allen op de 1.5m hoge poorten.
En de andere brave v de buren zijn altijd welkom voor een aaitje.

Het baart me wel zorgen. Ofwel nog een jaar of 2 wachten, het probleemdier is stokoude en je kan z'n ribben voelen. Als hij de andere katten buiten stalkt en terroriseert negeren we hem ook. Hij haalt echt uit naar ander katten...

Mss moet ik die vuilbakken laten stinken met iets?
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Ja, praten met de buren is de eerste stap. Het zou niet moeten mogen dat je last hebt van dieren van anderen. Hopelijk kun je goed opschieten met je buren, want het kan snel ongezellig worden. Eigenlijk vind ik dat zij het moeten oplossen en niet jij,, maar ik weet uit ervaring dat het niet meevalt.
Het is makkelijk praten hoor, dat weet ik wel. Katten die buiten komen lopen nu meestal alle kanten op.

Er bestaat wel spul dat katten vies vinden, maar daar hebben je eigen katten dan ook last van.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Guazala
Lynx
Lynx

Bericht door Guazala »

Gezien jouw katten binnenkatten zijn, misschien toch tijdelijk de buitenomgeving behandelen?

Wij hebben hier een tijdje een kater gehad die tegen het houtwerk buiten kwam sproeien. Hebben dit 2 keer behandeld met zo een spray die onschadelijk is voor katten, maar waar ze wel last van hebben. Daarna is die hier nooit nog geweest.

Blijkbaar lopen veel katten ook niet graag over zo een metalen rooster. Een collega heeft dat rond zijn oprit gelegd omdat een buurkat daar zijn toilet had gemaakt. En die is dan blijkbaar toch een ander plekje gaan zoeken.
Zoiets dus: https://www.bol.com/be/nl/p/ckb-metalen ... 109753849/
Misschien helpt dat ook wel om hem van de plekken waar je hem niet wil te houden.
Plaats reactie