sterilisatie zwerfkatten

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Dinky
Tijger
Tijger

Re: sterilisatie zwerfkatten

Bericht door Dinky »

Hier was ontstekingsremmende pijnstiller novacam een vloeistof die zo werd opgepikt door onze vorige poes. Die kon je ook geen tablet geven of onder dwang maar voor de pijnstiller kwam ze aanlopen om het op te likken ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Synemios schreef: 17 jun 2024 14:23 Ik ben het ook eens met Rik en Annet, straks kan er niet eens geopereerd worden want dat slechte eten duurt nu al te lang.
Daarbij sluit ik me graag en volledig aan. Soms denk ik dat je een beetje té positief denkt, of doet.
Met positiviteit is helemaal niets mis, maar er speelt hier meer. Alsjeblieft, niet te lang wachten!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
dutchy
Lynx
Lynx

Bericht door dutchy »

bedankt, jullie bedoelen het goed. Ik volg gewoon mijn DA en mijn eigen beste gevoel. Mijn poes heeft dus al een antibiotica gekregen via een spuit die werkzaam is voor 10 dagen. Dus dat is een ontstekingsremmer.

Het gaat de goede kant op. Ze eet weer behoorlijk. Nu nog 1 week en 1 dag voordat ze wordt geholpen (donderdag de 27-ste). Gaat ze wel halen. Ze heeft vandaag aardig wat gegeten. Vanmorgen 1/3 blikje Atlantische tonijn, Toen later bijna half blikje Gourmet en nu zit ze van de Pacifische tonijn te eten :) 1/3 blikje en het ging helemaal op!!
https://www.brekz.be/almo-nature-nat-ka ... cific.html

die gaat nog wel een week halen. Daarna kan ze weer 2 a 3 jaar mee tot de volgende tandreiniging denk ik.

poes aan de Pacifische tonijn:
Afbeelding

ik laat na de 27-ste nog wel weten of ze weer helemaal opknapt.
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

dutchy schreef: 19 jun 2024 15:27 bedankt, jullie bedoelen het goed. Ik volg gewoon mijn DA en mijn eigen beste gevoel. Mijn poes heeft dus al een antibiotica gekregen via een spuit die werkzaam is voor 10 dagen. Dus dat is een ontstekingsremmer.

Het gaat de goede kant op. Ze eet weer behoorlijk. Nu nog 1 week en 1 dag voordat ze wordt geholpen (donderdag de 27-ste). Gaat ze wel halen. Ze heeft vandaag aardig wat gegeten. Vanmorgen 1/3 blikje Atlantische tonijn, Toen later bijna half blikje Gourmet en nu zit ze van de Pacifische tonijn te eten :) 1/3 blikje en het ging helemaal op!!
https://www.brekz.be/almo-nature-nat-ka ... cific.html

die gaat nog wel een week halen. Daarna kan ze weer 2 a 3 jaar mee tot de volgende tandreiniging denk ik.

ik laat na de 27-ste nog wel weten of ze weer helemaal opknapt.
Heel graag. Ik vind wel dat je heel veel voor deze poes doet, ik vind ook wel dat je soms te lang wacht, en verder houd ik me in.
Maar ik weet ook niet alles en ik hoop enorm dat je gelijk hebt. En ja, we bedoelen het allemaal goed hier! :grin:
Leuke foto trouwens!
The catter the better!
dutchy
Lynx
Lynx

Bericht door dutchy »

ja bedankt. Alles is goed gegaan maar ik zit momenteel in de stress. Daarom schrijf ik even :) Ik moet om 10u bij de DA zijn om haar tandjes te laten schoonmaken maar mijn poes doet HEEL erg moeilijk. Zit maar te zeuren dat ze naar buiten wil. Normaal ligt ze nu gewoon te snurken. Ik had gehoopt haar te kunnen oppakken (om in de carrier te stooppen) als ze lag te slapen. Maar normaal geef ik de katten al tussen 6 en 7 eten. Dan gaat ze naar buiten. Nu met dit mooie weer wil ze naar buiten.

Ze houd echt niet op met zeuren. Ik probeer het te negeren maar vind het altijd een rot gevoel als ze zo klaagt en ik haar niet kan helpen. Vanaf 9u maar proberen haar in de carrier te stoppen. Hopelijk houd ze op met zeuren op en gaat liggen slapen. Gisteren heeft ze heel goed gegeten en vannacht was ze van 3 tot 5 ongeveer buiten. Dus echt honger heeft ze niet. Water heeft ze maar ze mag nu dus niet eten. Ik heb haar uitgelegd dat we zo naar de DA moeten maar ze is niet voor rede vatbaar :)

Ze blijft maar zeuren. Precies waar ik altijd tegen opzie. Daarom ben ik altijd gestressed voor DA bezoek. Denk dat het nu gewoon het mooie weer is dat ze naar buiten wil. Ze zit nu op de trap en maar zeuren. Dit poesje is gewend om op haar wenken te worden bediend. Wat ik graag doe maar momenteel een vervelend gevoel dat ik dat niet kan doen. Ook gaat het zo lastig worden haar in de carrier te krijgen. Ze voert nu het zeuren nog even op .... gaat maar door met klagen al meer dan een uur nu djeeez

hier het zeurpoesje. Hopelijk krijg ik haar straks in de carrier en dan schrijf ik nog wel even of ze het allemaal goed heeft doorstaan.

Afbeelding
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Ja, niet leuk wanneer je hard moet zijn voor je lieverd voor hun eigen bestwil.
Sterkte nog even en ik duim dat alles voorspoedig mag verlopen bij de da
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

heel veel succes straks. en tja ken het. zielig gemiep, grote oogjes die smeken en dat moet je allemaal weerstaan voor het goede doel. en kon je het maar uitleggen. nog effe volhouden!!!!! je kunt het
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
dutchy
Lynx
Lynx

Bericht door dutchy »

ja mijn zus zegt dat katten meer begrijpen dan je denkt maar ik weet dat niet zo zeker :) ja ze weet wel dat er nu iets mis is maar dat het voor haar eigen bestwil is dat kan ze dan weer niet zien. Denk dat honden wat dit betreft makkelijker zijn en misschien zijn honden ook wel slimmer.

2 weken terug toen ik met haar heenging was ze erg ziek en toen lag ze op haar kussentje. Toen was het makkelijk haar te hanteren. Nu is ze inmiddels weer helemaal beter. Maar ja haar tandjes moeten schoongemaakt worden anders is het over 2 weken weer mis. Maar om haar nu te hanteren gaat een klus worden. Het is echt een heel fel katje. Zou erg vervelend zijn als het mij niet lukt haar in die carrier te krijgen want de DA heeft speciaal tijd voor haar gereserveerd.

hier zit ze tegen me aan te zeuren op de trap. Het gaat maar door. Ze raakt bijna door het dolle heen momenteel.

Afbeelding
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

ze is dus heel erg slim want ze heeft echt wel in de gaten dat er iets staat te gebeuren. en probeert jou te bespelen dat je haar naar buiten laat. niet doen want die komt echt niet op tijd terug. katten zijn echt super slim.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
dutchy
Lynx
Lynx

Bericht door dutchy »

loeders zijn het :) Om 08:55 ga ik het proberen haar in de carrier te krijgen. Is wel wat vroeg (on 10u is de afspraak) maar ja dan moet ze daar maar een uur in liggen. Ze is nu al 15min stil en volgens mij ligt ze boven op haar kussen. Dus probeer haar zo te verassen. Ik leg een zachte doek om haar heen en probeer haar snel in de carrier te plaatsen. Dat is het plan :)
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

pas op wat je typt hier, sommige katten lezen mee hier hahahaha. om 8:54 is ze verdwenen en heeft ze zich in huis verstopt hahahaha
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Oervervelend, katten voelen inderdaad heel veel aan; er hoeft maar even iets anders te gaan dan anders (ze mag niet naar buiten) en dan worden ze dwars of onzeker.
Herkenbaar: ik heb ooit een persje gehad dat zo aan het klitten was dat ik een buurmeisje vroeg om even te helpen. Poes daarna zoek en nergens te vinden. Buurmeisje weer naar huis - na een hele tijd samen alles te hebben uitgepluisd - zat ze doodstil achter het gordijn... :grin:
Hopelijk kreeg je haar op tijd te pakken!
The catter the better!
dutchy
Lynx
Lynx

Bericht door dutchy »

ja ze was gekalmeerd. Ze lag in haar super relaxte pose op het kussentje en ik heb haar toen kunnen pakken. Ze heeft wel een uur in die carrier gezeten (omdat de afspraak om 10u was). Ik heb zo'n carrier met boven ingang en dat is wel noodzakelijk met deze kat. Als ik een doek om haar leg dan kan ze niet krabben en dan kan ik haar snel via de boveningang in de carrier leggen.

Om 16u kan ik haar weer ophalen. Als ze eerder goed wakker is dan belt ze mij dat ik eerder kan komen. Ik laat nog wel even weten of ze het heeft overleeft. Is toch niet zonder risico zo'n narcose. Ik doe het liever niet maar ze heeft geen keus in dit geval.
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

nu even chillen voor jou.
dutchy
Lynx
Lynx

Bericht door dutchy »

ja ze is weer thuis. Maar is erg wankel en erg zielig nog. Ze kwijlt momenteel helemaal. Heb haar even opgesloten in de slaapkamer. Want ze wil naar buiten en naar de trap en dat is gevaarlijk. Ik houd het in de gaten. Het is gewoon erg rot zo'n narcose. En dat voor wat tandsteen weghalen. Maar ja het kan niet anders. En over 2 a 3 jaar weer :(

Maar ze heeft het overleeft en hopelijk is ze snel weer de oude

O ja en haar tandjes waren nog perfect in orde zoals de vorige keer. Enkel vrij ernstige tandsteen. Het is vreemd dat dit zo snel alweer erop zit.
Plaats reactie