Ik wil een krabton aanschaffen waar ik nog geen ervaring mee heb
Ik zie wel grote verschil in prijzen
Iemand tips? Het moet wel een tijdje mee gaan en tegen heel wat kattennagels kunnen
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
Mijn katten hebben niks met krabtonnen, wel met de hangmatjes aan de krabpaal.
Het diepe hangmatje (dan ligt de kat in een soort kuil) is favoriet, maar de plattere vinden ze ook geweldig. En is ook een mooie uitkijkpost.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
En zo willen ze allemaal weer iets anders...
Ik heb vaak zin om zo'n ton te kopen, maar da's meer voor mijn eigen lol geloof ik dan voor de katten. Onze krabpalen hebben ook huisjes, maar ze liggen er zelden of nooit in. Ja, soms, als ik valeriaan heb gedruppeld.
I'tuin heeft ook van die tonnen, ik ga er vrijdag weer heen - kijken of ik mezelf kan bedwingen.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
De wensen zijn ook van allemaal verschillend, krabpalen voor Y.T. moesten zo'n rol hebben van waaruit ze de boel in de gaten kon houden, krabben deed ze dan weer liever horizontaal (de rugleuning van de bank als ik niet keek en de kleine krabpaal met sisal bovenop) Grey daarentegen zat liever zo hoog mogelijk op de uitkijk dus toen er een iets nieuws moest komen voor haar en nieuwkomer Fabienne werd het een mooie hoge met plankjes en 2 hangmatten die ze beiden heerlijk vonden. Nu is het Fabienne en Rossi en die laatste heeft het gisteren pas aangedurfd om een hangmat te proberen. Overigens heb ik de oude krabpalen elders in huis gezet met het voornemen ze opnieuw te bekleden, maar dat is nog maar met een daadwerkelijk gebeurt ...
We hadden deze gekozen omdat onze kater nog niet volgroeid is en toch al naar de 10kg gaat. Dus in veel krabtonnen zijn de gaatjes te klein. In praktijk liggen ze er nooit in, maar bovenop is wel een gegeerd plekje.
Marion schreef:Misschien leuk om te laten zien welke krabpaal jullie hebben en welke jullie misschien in de toekomst graag willen hebben. Het gaat er niet om waar hij het goedkoopste is (dus geen commerciele topic, respecteer de forumregels). Liefst met een plaatje natuurlijk!
Ik heb deze zelf gemaakt. Ik vind de stoffe die je in de winkel koopt niet zo mooi.