Ik ga geen milbemax meer gebruiken, katten hadden zowat allemaal rare klachten savonds, zoals wankel lopen, sloomheid
Ze leken wel dronken
Met de da overlegd en het moet binnen 24 uur weer over zijn. Gelukkig gaat het nu al weer een stuk beter
Verplicht ontvlooien/ontwormen?
Re: Verplicht ontvlooien/ontwormen?
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
Even een vraagje... wilde niet een nieuw topic voor aanmaken.
Ik heb op internet gelezen dat volwassen katten elke 3 maanden ontwormd zouden moeten worden. Kan dat kwaad? Vooral voor buitenkatten schijnt het belangrijk te zijn. Nou heb ik wel een schema bijgehouden voor Miyuki, maar elke 3 maanden lijkt me zoveel. Ik lees dat sommige van jullie grotere tijdsprong nemen. Wat is verstandig?
https://www.petsplace.nl/advies/ontworm ... en-katten/
Ik heb op internet gelezen dat volwassen katten elke 3 maanden ontwormd zouden moeten worden. Kan dat kwaad? Vooral voor buitenkatten schijnt het belangrijk te zijn. Nou heb ik wel een schema bijgehouden voor Miyuki, maar elke 3 maanden lijkt me zoveel. Ik lees dat sommige van jullie grotere tijdsprong nemen. Wat is verstandig?
https://www.petsplace.nl/advies/ontworm ... en-katten/
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
Feitelijk hoef je alleen te ontwormen op het moment dat er sprake is van een worm infectie. Op het moment dat er geen wormen zijn heeft het geen enkel nut om te ontwormen en is het eigenlijk onnodig gifstoffen in de kat stoppen. In hoeverre dat kwaad kan durf ik niet te zeggen.
Na een eventuele vlooienplaag is het wel verstandig ook te ontwormen, je ziet wormen niet altijd zo met het blote oog.
Maar preventief ontwormen? geen idee hoe dat zit met buitenkatten.
Maar preventief ontwormen? geen idee hoe dat zit met buitenkatten.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Kittens dienen ontwormt te worden nadat ze niet meer bij de moeder drinken (zodat eventuele wormen via die weg gekregen aangepakt worden).
Verder zou ik het inderdaad alleen op indicatie doen.
Moeten de katten buiten veel drinken uit plassen of in het wild vogeltjes en muizen eten, dan zou je het preventief kunnen doen. Maar mijn moto is om zo min mogelijk het lichaam te belasten met gif en chemische troep (tenzij het dus nodig is).
Op indicatie is dus wel dat je af en toe de ontlasting in de gaten moet houden en bij twijfel moet gaan wroeten
Verder zou ik het inderdaad alleen op indicatie doen.
Moeten de katten buiten veel drinken uit plassen of in het wild vogeltjes en muizen eten, dan zou je het preventief kunnen doen. Maar mijn moto is om zo min mogelijk het lichaam te belasten met gif en chemische troep (tenzij het dus nodig is).
Op indicatie is dus wel dat je af en toe de ontlasting in de gaten moet houden en bij twijfel moet gaan wroeten

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bedankt iedereen voor jullie reactie! Miyuki zegt ook dankjewel, want zo'n pil in de bek vindt ze niet zo leuk 

Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)