Omdat dit een toch wel (vind ik) bijzonder geval is plaats ik het als een apart topic en niet in het algemene topic over sproeien op ongewenste plaatsen.
Wij hebben 3 binnen katten, (2 katers en 1 poes) allen geholpen. Ze zijn 6, 5 en 4 jaar oud. De oudste is bij ons gekomen met 7 maanden de rest als jonge kitten.
Sinds enige tijd viel ons op dat er soms ergens een plas lag, Daar de 5 jarige een blaasgruis verleden heeft verdachten we hem erop en maakte ons er niet al te veel zorgen over. Helaas kwamen we er na een tijdje achter dat het de 6 jarige kat is die het doet. Hij plaste toen ook bloed (daardoor dat het ons op viel dat het die kat was).
We zijn hier uiteraard meteen mee naar de dierenarts gegaan, hier kwam helemaal niks uit. Geen gruis, geen ontsteking niks. Daarna nog eens geweest, urine op kweek gezet, kwam ook niks uit. Hij is dus gewoon gezond zoals het lijkt met alle onderzoeken.
Het word alleen helaas erger en erger en vooral daarmee ook vervelender en vervelender. Hij is namelijk van soms ergens plassen, overgegaan op sproeien en dat nog best veel ook. Hierbij ben ik, mijn schoenen, sloffen, mijn kant van het bed, mijn plekje op de bank, mijn pc enz. erg vaak het slachtoffer. Hij sproeit ook regelmatig gewoon in het midden van de kamer ofzo dus ook niet persee ergens tegenaan.
Vandaag voor mij een beetje een druppel toen ik zag dat hij tegen de eieren (staan in een rekje op het aanrecht), keukenrol en de broodtrommel aan gesproeid had.
We zijn dus langzaam echt heel erg hopeloos aan het worden en zitten echt met de handen in het haar. We hebben al meerdere urineweg supplementen geprobeerd en hij is nu aan het einde van een proeftijd met een phyto therapie drankje, zonder enig verschil helaas. Ik lees veel over Sylkene als een optie, zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?
Even nog een thuis schets, de 3 katten zijn enorm hecht en slapen bijna altijd samen, hebben echt geen ruzie of niks. Het beste vriendje van de 6 jarige( kater) is de andere kater. Ik ben 90% van de tijd die de katten voert, mijn vriend is verder ook niet het doelwit van de kater om te sproeien.
We hebben 5 kattenbakken staan op verschillende plekken, ruim voldoende slaap plekjes, spelen dagelijks met ze enz..
We wonen ook al sinds ze bij ons gekomen zijn in hetzelfde huis en buiten nieuwe apparaten zoals een nieuwe tv of bank is er nauwelijks iets veranderd in huis.
de 3e kat die wij hebben is eind maart gediagnostiseerd met zware nierfalen, zij krijgt dus apart (speciaal) voer en medicatie (hierna krijgen ze alle 3 ook altijd een paar snoepjes).
We willen hem echt niet herplaatsen maar het moet wel leuk voor iedereen blijven en dat is op het moment ver te zoeken