Noek valt man aan
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Noek valt man aan
Noek is gewoon een kat met gebruiksaanwijzing. Alleen werd die niet meegeleverd. Komt helemaal goed met standje dominantje.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Inderdaad, een kat met een gebruiksaanwijzing en daar gaan we erg ver in mee.
Dank voor je vertrouwen!
Dank voor je vertrouwen!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Ik heb niet echt iets zinnigs te zeggen, maar fijn dat je er wat meer vertrouwen in hebt.
Sommige katten hebben inderdaad een gebruiksaanwijzing
Sommige katten hebben inderdaad een gebruiksaanwijzing

Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Groetjes, Denise
Nog niet vaak gezien dat jij dingen schrijft die niet zinnig zijn Denise. Bedankt voor je reactie!
The catter the better!
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Wat je omschrijft aan zijn gedrag doet me erg aan Rik denken.
Bezoek moest ik altijd waarschuwen, de zwarte niet aanraken, ook niet aan je hand laten ruiken. Want dan haalde hij uit. Voor een dierenarts niks mee te beginnen, dan moest hij een roesje.
Hij besloop b.v. slapende katten om ze dan een ram te verkopen. Clarie pest graag de jongens, een keer heeft ze de fout gemaakt Rik te pesten. Hij heeft haar in een hoek gedreven en links en rechts om haar oren getimmerd. Dat deed ze dus nooit meer.
Toen ik in het ziekenhuis lag kwam een vriendin de katten aandacht geven. Ze was op de grond gaan zitten tegen de tafelpoot. En was druk katten aan het knuffelen. Rik had haar beslopen vanaf de tafel en uit het niets gaf hij haar een enorm knal op haar hoofd. Ze had het bloed in haar haar. Gelukkig was ze wel wat gewend en nam het hem niet kwalijk. Rik was gewoon Rik. En Noek is gewoon Noek.
Die is zo gebleven tot hij ziek werd. Daarna enorm veranderd, de laatste 2,5 jaar was hij super aanhankelijk, lag graag in mijn nek en viel geen katten meer aan.
Bezoek moest ik altijd waarschuwen, de zwarte niet aanraken, ook niet aan je hand laten ruiken. Want dan haalde hij uit. Voor een dierenarts niks mee te beginnen, dan moest hij een roesje.
Hij besloop b.v. slapende katten om ze dan een ram te verkopen. Clarie pest graag de jongens, een keer heeft ze de fout gemaakt Rik te pesten. Hij heeft haar in een hoek gedreven en links en rechts om haar oren getimmerd. Dat deed ze dus nooit meer.
Toen ik in het ziekenhuis lag kwam een vriendin de katten aandacht geven. Ze was op de grond gaan zitten tegen de tafelpoot. En was druk katten aan het knuffelen. Rik had haar beslopen vanaf de tafel en uit het niets gaf hij haar een enorm knal op haar hoofd. Ze had het bloed in haar haar. Gelukkig was ze wel wat gewend en nam het hem niet kwalijk. Rik was gewoon Rik. En Noek is gewoon Noek.
Die is zo gebleven tot hij ziek werd. Daarna enorm veranderd, de laatste 2,5 jaar was hij super aanhankelijk, lag graag in mijn nek en viel geen katten meer aan.
Op de een of andere manier is het prettig om te weten dat Noek niet de enige is die lastpakgedrag vertoont. Wat is het toch gek, dat zulk boos/agressief/zeghetmaar-gedrag kan voorkomen. Nou ja, wij mensen zijn ook niet allemaal hetzelfde, dat zal voor dieren ongetwijfeld ook gelden.
Bedankt voor het delen van je verhaal.
(Vandaag is het trouwens weer drie keer niks met Noek..., hij heeft Tika zelfs gepakt terwijl ze op de bak zat en is er daarna voor blijven zitten zodat ze niet weg kon. Weer wat nieuws.)
Bedankt voor het delen van je verhaal.
(Vandaag is het trouwens weer drie keer niks met Noek..., hij heeft Tika zelfs gepakt terwijl ze op de bak zat en is er daarna voor blijven zitten zodat ze niet weg kon. Weer wat nieuws.)
The catter the better!
Geen idee of dit mag, maar het vervolg staat hier:
https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... 21#p788621
https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... 21#p788621
The catter the better!
Ja als Tika er de dupe van wordt is het een wel een stuk lastiger.
Wat ellendig voor jullie.
Wij hebben dat hier ook een tijdje gehad, maar ik heb toen wel degene die blokkeerde steeds zelf weg gehaald, en 2 extra bakken geplaatst in verschillende ruimtes en dat heeft geholpen.
Maar goed qua gedrag heb je aan mij niet zoveel, ik ga af op mijn gevoel en het zal wat betreft het steeds weghalen van de kat die de boel blokkeert misschien wel niet de juiste oplossing zijn voor iedereen, maar het is iets wat ik hier echt niet wil hebben omdat je dan kans loopt dat de kat niet meer op de kattenbak durft en het op gaat houden.
Ik hoop dat er betere adviezen komen
Wat ellendig voor jullie.
Wij hebben dat hier ook een tijdje gehad, maar ik heb toen wel degene die blokkeerde steeds zelf weg gehaald, en 2 extra bakken geplaatst in verschillende ruimtes en dat heeft geholpen.
Maar goed qua gedrag heb je aan mij niet zoveel, ik ga af op mijn gevoel en het zal wat betreft het steeds weghalen van de kat die de boel blokkeert misschien wel niet de juiste oplossing zijn voor iedereen, maar het is iets wat ik hier echt niet wil hebben omdat je dan kans loopt dat de kat niet meer op de kattenbak durft en het op gaat houden.
Ik hoop dat er betere adviezen komen

Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Extra kattenbak(ken) kan zeker helpen. Probeer ook eens ipv een kattenbak een speciebak. Hier doen ze alles op speciebakken, de laatste "gewone" kattenbak opgeruimd, daar deden ze niks op.
Wat hoge plekjes aan een muur kan ook wonderen doen.
Wat hoge plekjes aan een muur kan ook wonderen doen.
We hebben vier kattenbakken. Een boven in de kattenkamer en drie beneden, dat lijkt me genoeg, toch? Die bakken worden ook gebruikt, alle vier. Wat gisteren gebeurde was nieuw en is daarna niet meer voorgekomen. Ik wil dat toch even afwachten, maar speciebakken houden we ook in gedachten.
Hoge plekjes aan muren hebben we ook... de nieuwe cactusklimpaal voorziet daarin en ze kunnen via via ook op de keukenkastjes komen.
Ik waardeer het enorm dat jullie blijven meedenken!
Hoge plekjes aan muren hebben we ook... de nieuwe cactusklimpaal voorziet daarin en ze kunnen via via ook op de keukenkastjes komen.
Ik waardeer het enorm dat jullie blijven meedenken!
The catter the better!
Heb je Noek overigens al eens de clicker aangeleerd? Misschien is dat een idee om hem zonder veel moeite uit zo'n 'state' te halen. Want op zo'n moment zit er in zijn breintje iets van 'pakken, pakken, pakken'. Je zou hem daar dan uit moeten snappen door afleiding, hoe sneller hoe beter.
Als ik hier boven gekrijs hoor (Bono op Yuna, wat gelukkig niet zo vaak meer voorkomt) hoef ik maar een of twee kliks te geven en ze komen allebei, saampjes naast elkaar, de trap af gestormd, en dan wachtend op een snoepje. Daarna even opletten dat de 'boosdoener' daadwerkelijk uit die state is en anders even moe maken met een hengel. Bono is hier de echte jager met oerinstinct, moeilijk spelen met een hengel want hij gaat in de sluipstand liggen i.p.v. achter het hengelspeeltje te jagen, maar zelfs dat maakt hem moe (want wel uiterste concentratie).
Als ik hier boven gekrijs hoor (Bono op Yuna, wat gelukkig niet zo vaak meer voorkomt) hoef ik maar een of twee kliks te geven en ze komen allebei, saampjes naast elkaar, de trap af gestormd, en dan wachtend op een snoepje. Daarna even opletten dat de 'boosdoener' daadwerkelijk uit die state is en anders even moe maken met een hengel. Bono is hier de echte jager met oerinstinct, moeilijk spelen met een hengel want hij gaat in de sluipstand liggen i.p.v. achter het hengelspeeltje te jagen, maar zelfs dat maakt hem moe (want wel uiterste concentratie).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gezien dat daar de nodige info over te vinden is middels dr. Google. Conditioneren, dat ga ik zeker proberen.
Dank voor de tip weer!
Dank voor de tip weer!
The catter the better!
Dat is ook een goede Rik, dat kan ik hier ook wel proberen als ze weer eens een dag hebben dat ze elkaar steeds achter na zitten met gekrijs.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
Rondgekeken, filmpjes gezien, boekje en clicker besteld. Nogmaals dank voor de tip!
Blijven hopen maar. Een keer zal het wel wennen en anders trek ik mijn zwaard
Wordt vervolgd
Blijven hopen maar. Een keer zal het wel wennen en anders trek ik mijn zwaard

Wordt vervolgd

The catter the better!
Ik ben benieuwd.
Groetjes, Denise