Ik ben eind van de middag door mijn dierenarts doorverwezen naar een oogspeciliast voor onze ex-kater van bijna 11 maanden. De assistente van de dierenarts heeft meteen voor mij naar Drachten gebeld, maar daar bleek pas 25 juli plek, terwijl het z.s.m. zou moeten volgens de dierenarts. Ze heeft ook naar Wageningen en Utrecht gebeld, maar daar werd al niet meer opgenomen, dus die moet ik morgen zelf bellen. En nu ben ik thuis, en denk ik, zou dat echt niet dichterbij kunnen? Ik woon zelf in Groningen (stad). Heeft iemand een idee voor een oogarts voor een kat die een onderzoek kan doen dieper in het oog?
Even kort wat er aan de hand is. Donderdagavond zag ik een rare gloed in zijn rechteroog. Anders dan normaal en anders dan links. Oog was gewoon open. Pupil reageert normaal. Hij eet en drinkt ook goed, geen koorts. Gedroeg zich normaal. Dat was vrijdag ook bij daglicht zichtbaar, dus toen ben ik meteen naar de dierenarts geweest. Oordeel was klein krasje op het oog. Slijmvliezen waren niet rood of geïrriteerd. Moet met een paar dagen over zijn met vitamine A zalf voor het oog. Maar sinds we daar geweest zijn, blijft hij maar knijpen met zijn oogje. Oog is nooit helemaal open sinds we bij de dierenarts zijn geweest. Hij sliep veel dit weekend, eet en drinkt normaal en speelt ook wel met zijn zusje. Vandaag weer gebeld. Rare gloed is er nog steeds. Dus weer naar dierenarts. Krasje op het oog is niet meer te zien. Dierenarts vond rare gloed als er licht ik het oog valt ook beter dan vrijdag. Lens was goed en voorste oogkamer ook. Pupil reageert normaal. Maar de slijmvliezen in het oog zijn heel rood en geïrriteerd en het oog ook volgens de dierenarts. Daarom ben ik doorverwezen. Ik dacht nog heel optimistisch misschien kan hij niet tegen de zalf of contrastvloeistof (ik heb zelf allerlei allergieën), maar de dierenarts wist zeker van niet en was best somber en erg serieus maar wilde niet zeggen wat het kan zijn. Iemand die dit ook meegemaakt heeft? En vooral die weet waar ik naar toe kan bellen voor een onderzoek iets dichtbij? Ik heb nu Novacam gekregen ter overbrugging tot we weten wat er is. Alvast heel erg bedankt!