Kitten voor man van 69 ??

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
OMH
Cheetah
Cheetah

Re: Kitten voor man van 69 ??

Bericht door OMH »

Oh jee, zal ik dan maar vertellen dat ik boven de 70 ben? Nou, hier komt 'ie dan: ik ben boven de 70 en zowel man P en ik kunnen prima zorgen voor Noek en Tika, die we intussen drie jaar hebben. En ik hoop dat ik op mijn 80e nog steeds voor hen kan zorgen.
Vandaar mijn eerdere reactie.

Ik zal ook helpen zoeken.

@ Annet: wat een mooierd!!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Ik ben 56 en mijn katten zijn nu 8. Dus over 12 jaar... Nou, dan komen er echt nog wel nieuwe katten (dan ben ik 68). Uiteraard wel afhankelijk van hoe ik dan ben maar ik kan mijn leven zonder katten niet voorstellen. Wel is het zaak om te kijken dat ze goed terecht kunnen komen als er wat gebeurd.

(Maar iedereen kan daar uiteraard een eigen mening over hebben.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

@Annet: ja deze Siamees had ik ook al gevonden, maar ik kan niets vinden over de aanbieder/cattery.
Op verhuisdieren.nl staat ook een 2 jarige half-siamees (Mimi).
Bellow is nu 14 en gedraagt zich nog als een jonge kat, maar het leeftijdsverschil (14 vs 2 jaar) is wel groot.
Als Bellow er tzt niet meer is, komt er geen nieuwe meer bij. Daarom is een half-Siamees ook verstandiger, die hoeven niet persé een soortgenootje.

En ja, ik wil als het even kan mijn katten overleven. Voordat ik lid werd hier, had ik nooit dit soort enge ziektes of problemen meegemaakt. Nu ben ik nog redelijk gezond, maar ook ik kan een heup breken...
Ik vind het dapper van Annet en Olga om nog aan kittens te beginnen, maar ik wil het risico niet lopen dat ik mijn katten moet laten herplaatsen omdat ik de zorg niet meer aankan.

Dus een minimumleeftijd van 5 jaar zou prachtig zijn. En graag een poes, geen kater meer! 😀

@Olga: welkom bij de seniorenclub :lol: Ik had je jonger geschat!
@Rik: precies! Een leven zonder kat kan ik me ook niet voorstellen. Wel een leven zonder kittens :grin:
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Nee, ik zie mezelf dat ook niet doen op mijn 80e inderdaad Annet.

Net als Rik ga ik er ook vanuit dat ze ( de 8 jarigen) 20 worden ;-)
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Nou, even een toevoeging en dankjewel Marina voor de aardige schatting van mijn leeftijd, maar zoon D en wij hebben een afspraak. Die mag dan vrij luguber klinken, maar mocht hij morgen onder de tram komen (bij wijze van spreken), dan gaan wij ervoor zorgen dat zijn drietal een goed huisje krijgt. Dat is dan misschien niet makkelijk, maar dan geven we ook niet op.
Mocht ons iets overkomen, dan geldt de afspraak in het andersomme. Dan zorgt hij dat, enz.

Misschien is dat ook iets om mee te laten wegen: vind iemand, als dat lukt, die de zorg wil overnemen voor het geval dát.
The catter the better!
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

cerna schreef: 11 jun 2024 17:21 Olga: zolang ze niets mankeren kun je op je 90ste nog wel voor katten zorgen, maar dat weet je niet van tevoren.
En wanneer ik mijn laatste 14 jaar na ga: eerst 4,5 jaar spuitjevoeren bij Noa, daarna 5 jaar rust en kon ik ook weer eens andere dingen doen zoals een paar daagjes naar Praag, in 2020 werd Amber ziek om 2 jaar later te overlijden en 3 maanden daarna kreeg Milka nierfalen.
En ik merk dat het ieder jaar zwaarder wordt. En dan mag ik nog van geluk spreken dat de andere 3 katten kerngezond zijn.

Ik ook niet, maar eens komt wel zo'n moment vrees ik. En 12 jaar kan heel veel uitmaken op deze leeftijd.
Annet, je hebt natuurlijk gelijk. Zo lang je katten niets hebben is het makkelijk praten. Het alternatief is géén katten en dat is voor ons geen optie. We zijn allebei - op een enkel ouderdomskwaaltje na - hartstikke gezond. Overigens begrijp ik al je overwegingen hoor!

Dat wij zoon D op de achtergrond hebben is voor ons ook een reden geweest om het (weer) aan te durven. Ik weet ook niet of we het anders gedaan zouden hebben, eerlijk is eerlijk.
The catter the better!
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

Wat lieffff!

Wij gaan donderdag terug naar NL en ik had met mezelf afgesproken dat ik alle cattery's volgende week ga mailen.

@Olga: die afspraak heb ik ook met mijn zoon. Ook heb ik een en ander testamentair vastgelegd, maar dan nog... ik ben zo'n eigenwijze muts die denkt dat niemand beter voor mijn katjes zorgt dan ik...
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Uiteindelijk is dat wel een beetje of nog meer beetjes waar. Je kent je kat als geen ander, hoezeer je ook probeert over te dragen of te laten zien hoe en wat, en ik moet er verder maar even niet over nadenken. Dat wil zeggen: dat heb ik uitgebreid gedaan.
Ik vind het leuk om te denken dat ik nog jong ben.
En dat zegt ook niets...
The catter the better!
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

OMH schreef: 11 jun 2024 17:18
Misschien is dat ook iets om mee te laten wegen: vind iemand, als dat lukt, die de zorg wil overnemen voor het geval dát.
Voor Tommy, Timmy en Indy is het geen probleem iemand te vinden, en dat is allang geregeld.
Maar katten zoals Luna en Lizzy die wil niemand hebben, die zorg is voor veel mensen te zwaar.
Dat klinkt heel hard maar het is wel de realiteit.

Die waren in het 1e jaar al steeds ziek of onderweg.
En dan zijn dat wel extreme voorbeelden, maar iedere kat kan iets chronisch krijgen.
Diabetes, ik draai er mijn hand niet voor om, maar er zijn er heel veel die daar dus al een kat voor in laten slapen.
Gelukkig is daar sinds kort een drankje voor maar ja die kosten...
Nierfalen, maag-darm lever problemen, allergieën dat zijn dingen waarbij je regelmatig je kat zal moeten spuitjesvoeren
Dat moet je wel op kunnen brengen.

allergieën voor huisstof dan moet je echt vaak je huis stoffen, zuigen etc

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dan even praktisch gezien, stel je kunt geen auto rijden of je mag geen auto meer rijden, en je moet net als wij regelmatig toch aankloppen bij een spoeddienst?
Dat zit hier niet om de hoek en de enigen die dat in de regio bij ons nog doen zijn anicura en evidensia.
Dan moet je dus een taxi regelen want ov rijdt vaak niet meer op die tijden of de reis is te lang voor een doodzieke kat, en dan nog de kosten van die klinieken.

En dan heb ik de zorgen en stress die er steeds bij komen kijken nog niet genoemd.

Maar goed er zijn wel stichtingen zoals kansarme dieren maar die zitten vaak ook al te vol.

Ik hou ook van katten en ik zorg met alle liefde voor Luna en Lizzy maar als ik straks ver in de 60 ben dan zie ik het mezelf niet nog eens doen.
Groetjes, Denise
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Ik snap wat je zegt. Het is met tot nu toe gezonde katten gemakkelijker om dingen te regelen. Als er al oplossingen zijn, dan weet jij ze wel te vinden, daar twijfel ik niet aan.
The catter the better!
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

weet je wat het mooie is..... dat wij oudjes hier (hahahahaha) juist allemaal zo goed hebben nagedacht over wat als er iets met ons gebeurt... en daarmee zorgen dat onze katjes allemaal goed verzorgd achterblijven.
en daarom durf ik ook wel te stellen dat wij oudjes hier best nog met 69 of welke leeftijd dan ook kunnen inschatten of wij nog de zorg van katjes aan kunnen. als ik nog gezond ben neem ik er ook nog wel met 69 hoor. want ik zorg ook dat het goed geregeld is.
ik denk dat onze katjes die bij ons komen met 69 (om maar een leeftijd te noemen)het beter hebben dan in menig gezin waar ze maar neer worden gezet zonder er zoveel over na te denken. ik denk dat er meer katten herplaatst worden vanuit jonge gezinnen (allergie, toch te weinig tijd, vakantie!!!!!, valse kat, niet goed over nagedacht enz) dan vanwege oude mensen en kat blijft achter. ik mocht hopen dat iedereen er zo goed over na zou denken als wij.
Dus respect voor ieders keuze hier, en voor die katjes van ons allemaal ben ik helemaal niet bang. (die van ons gaan ook naar een opvang, zullen nooit herplaatst worden maar altijd daar mogen blijven en onze hele erfenis gaat mee voor hun onderhoud)

trouwens bij ons 2 hele fijne hulpmogelijkheden. beide DA assistentes die als extra baan hulp bieden bij het verzorgen van je dieren. medicatie, verzorging (kattenbak, maar ook medisch) transport voor DA bezoek, alles doen ze voor je. kan elke dag zijn (hond uitlaten) of tijdens vakantie. ze komen bij ons voor guusje haar med tijdens de vakantie
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik ben 69 en heb 5 katten. Als ik niks had zou ik niet aan één kitten beginnen, maar er OF 2 nemen OF een jong volwassen solo-kat.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Daar heb je wel ook een punt Wendy.
En ik zeg nu dat ik er geen meer neem, maar een leven zonder katten lijkt mij ook niks eigenlijk.
Maar als ik dan voor katjes kies dan worden het wel raskatten van een goede fokker en geen 5 meer maar max 2.
Niet dat dat een garantie is dat ze gezond zijn en lang blijven, maar we willen toch wel graag een raskat,

Ja en inderdaad meteen alles goed regelen voor het geval dat.
Bij Edwin op het werk mogen ze dieren mee nemen als ze daar gaan wonen, soms help ik daar ook wel eens mensen met het verzorgen van de dieren.
Eigenlijk zou je zoiets overal moeten hebben, een soort van vrijwilligers die zich inzetten voor de verzorging van dieren als iemand dat niet kan of niet meer volledig kan.
Groetjes, Denise
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Geweldig dat die DA-assistentes dat doen. Ik ga het hier ook eens navragen; wij hebben een geweldige DA-praktijk met -tig assistentes, vragen kan altijd.
The catter the better!
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

Zij doen het niet vanuit de da maar zijn dit privé begonnen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie