Wilde steriliseren, maar dieren arts denkt..

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Johannafayen
Kitten

Wilde steriliseren, maar dieren arts denkt..

Bericht door Johannafayen »

Goeien avond!

Ik had een afspraak staan om mijn poes te laten steriliseren. Nou vermoed de dierenarts op dracht??? Ik hem mijn deur open gehad met de mooie dagen, maar kan me niet herinneren dat ze de hort op is gegaan (of überhaupt naar buiten)

Hierbij een foto, wat denken jullie? Het lijkt me sterk :eshifty: ..

En als jullie denken dat er spraken is van dracht, hoeveel weken dan? Het lijkt me zo sterk.. maar ze heeft er verstand van

Afbeelding
OMH
Cheetah
Cheetah

Re: Wilde steriliseren, maar dieren arts denkt..

Bericht door OMH »

Eh, ik heb er ook geen verstand van (pas één keer een nestje gehad), maar die tepeltjes?

Kun je niet een echo laten maken? Dan heb je meer duidelijkheid.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

De dierenarts denkt dat op basis van de tepels?
Wanneer je duidelijkheid wil over hoe lang ze drachtig zou zijn dan moet je een echo laten maken, dat is aan de buitenkant niet te zien (ook bij mensen niet).

Hier voor de zekerheid de baarmoeder weg laten halen bij sterilisatie omdat de kater een week voor de afspraak wel op haar had gezeten. Maar daar wisten we dus wanneer kater er bovenop had gezeten (waarbij het de vraag is of hij al vruchtbaar was, zijn beide met 5 maanden onvruchtbaar gemaakt).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Is er een reden waarom de dierenarts dan niet gelijk de castratie toch gedaan heeft (en ook gelijk de baarmoeder weggehaald heeft)?

Of is de dierenarts niet kundig om een castratie te doen bij dracht (want het is wel mogelijk en dan worden de kittens ook weggehaald).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Miloe
Poema
Poema

Bericht door Miloe »

Dat heb ik een keer meegemaakt met mijn vorige kat. Toen werd inderdaad haar baarmoeder inclusief foetussen weggehaald
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

@Johannafayen: zou je eventueel een nestje willen? Indien nee, dan zou ik acuut naar de DA gaan en vragen om a. een echo en b. sterilisatie, maar dat zeggen we hierboven al.
Indien wel, dan ook een echo. Je kunt het maar beter weten.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Johannafayen
Kitten

Bericht door Johannafayen »

Hi!

Sorry voor mijn late reactie, was de kids naar bed brengen, die zorgen er wel voor dat sportschool niet nodig is🤣

En ik zou het niet erg vinden, ze zouden dan zoiezo binnen de familie blijven. Maar dierenarts heeft indd niks gezegd over dat ze der wel kon laten helpen ook al zou ze wel in verwachting zijn.

Het is meer dat ik verbijsterd ben dat ze zo snel heen en weer zou kunnen zonder dat ik het überhaupt heb opgemerkt !

Ik morgen inderdaad maar even bellen voor een echo. Denk dat dat het slimst is, dan weten we gelijk waar we aan toe zijn.

Ik hou jullie op de hoogte, super bedankt voor de reacties.
Plaats reactie