Heb even zitten zoeken (heb je vast zelf ook al gedaan), maar ik vind weinig tot niets waar je iets aan hebt.
Doet mamapoes het verder wel goed met de kleintjes? En weten de ukjes mamapoes zelf ook te vinden intussen?
Wat een liefjes trouwens!
Ik vind het wel een boeiende vraag; als je er erg mee zit kun je misschien even een mailtje sturen naar een kattengedragsdeskundige, ik heb daar zelf prima ervaringen mee en had in no time antwoord.
Het zal allemaal best goed komen, maar ik zou ook de ruimte verkleinen als je kat stress ervaart als de kittens niet in de buurt zijn.
Kat bevallen
Re: Kat bevallen
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Je kunt het zelf een paar keer voordoen (hoe je de kittens zachtjes weer terug plaatst in het nest). Maar verder zal moeders het toch zelf moeten doen (en leren). Ik had eindelijk ook wel verwacht dat dat instinct zou zijn.
Vergeet ook niet dat die stress er (op een gegeven moment) een beetje bij hoort. Zo kan de moeder al een beetje wennen aan hoe het is als de kittens straks het nest uitvliegen.
Vergeet ook niet dat die stress er (op een gegeven moment) een beetje bij hoort. Zo kan de moeder al een beetje wennen aan hoe het is als de kittens straks het nest uitvliegen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Hè Rik, plaats even een filmpje waarin we kunnen zien hoe je dat voordoet? Maar dan net alsof je een mamapoes bent?

The catter the better!
Haha, ik bedoelde dan niet op de knietjes en je mond hoorOMH schreef: 31 mei 2024 16:15 Hè Rik, plaats even een filmpje waarin we kunnen zien hoe je dat voordoet? Maar dan net alsof je een mamapoes bent?
![]()
![]()

Maar gewoon met de hand voorzichtig in de nek(vel).
Ps. Een kat moet je normaal niet in de nekvel pakken (want dat doet pijn). Kittens zijn gelukkig en stuk lichter. Maar moederpoes pakt ze normaal ook niet in de nekvel maar in de volledige nek.
Grtz, Rik
Dat snapte ik (jammer wel), maar ik heb een levendige fantasie en ik zag het even voor meRik schreef: 31 mei 2024 16:23 Haha, ik bedoelde dan niet op de knietjes en je mond hoor![]()
Maar gewoon met de hand voorzichtig in de nek(vel).

The catter the better!