Patella luxatie en artrose
Re: Patella luxatie en artrose
Je hebt vandaag een afspraak (gehad) bij de da toch? Praat je ons daarna even bij? Ik ben wel benieuwd. Hoe dan ook sterkte!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
ben ook benieuwd hoe het was bij de DA. had dit onderwerp even gemist sorry. heb geen ervaring maar wil wel meedenken.
misschien doet het pijn om op de bak te gaan en associeert hij de bak met pijn en plast hij daarom erlangs. van die matjes er langs leggen voorkomt in ieder geval dat alles nat wordt. en hopelijk houdt het op als de pijn minder wordt.
misschien doet het pijn om op de bak te gaan en associeert hij de bak met pijn en plast hij daarom erlangs. van die matjes er langs leggen voorkomt in ieder geval dat alles nat wordt. en hopelijk houdt het op als de pijn minder wordt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Het staat er toch echt @cernacerna schreef: 29 mei 2024 15:54 Ik heb altijd lage instapbakken gehad (onderkanten van konijnenbinnenkooien) en naast vier poezen altijd een kater en nog nooit het probleem van over de rand plassen meegemaakt. Heb ik unieke katers?
Verder heb ik 6 jaar geleden een verwilderde kater gevangen met een vangkooi. Die kat was zo bang voor mensen dat je er maar naar hoefde te wijzen of hij schoot weg.
Omdat ze hier 'zijn' tuin overhoop zouden halen, kon hij hier echter niet blijven en verder was overal bebouwing zonder verstopplekjes. Het was dus niet katvriendelijk om hem aan zijn lot over te laten.
Het asiel stond niet te springen want een verwilderde kat in een klein hokje is een drama, maar hij moest toch echt de eerste 14 dagen in quarantaine. Toen bleek dat hij van alles mankeerde, werd deze periode zelfs met 2 weken verlengd.
Natuurlijk sputterde de kater, probeerde hij te vluchten, maar al snel had hij door dat hij zich beter kon onderwerpen. En toen onderging hij de 4 weken in opsluiting gedwee dwz slapend.
Ik vertel je dit omdat het zo ook wel eens kan gaan met Basje na de operatie.
De eerste paar dagen na de operatie zal hij te beroerd zijn en daarna kan het ook wel eens reuze meevallen. Dat weet je niet, maar je gaat er al van uit dat het stressvol zal worden (ja, de eerste paar dagen) en dat je daarom een operatie niet geschikt vindt terwijl dat natuurlijk op den duur (hij kan nog wel 18 worden) veel beter is dan zware NSAID (ik heb een kat verloren aan Metacamvergiftiging).
Nee, ik zou de operatie door laten gaan en samen met de dierenarts bekijken hoe dat op dat moment en in de 6 weken daarna zo comfortabel mogelijk kan voor Basje.
Dat zal voor jou een klus zijn, maar dat kan toch niet de reden zijn?
Voor de andere reacties, ik heb gister de afspraak afgezegd en ik heb novacam mogen halen. Het voelde niet goed om hem te laten gaan.
hou je ons op de hoogte hoe het met hem gaat? hoop dat je snel verbetering merkt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Ik zou graag dit topic willen sluiten en ook zeer graag willen dat iemand mij kan vertellen hoe ik toch dit account kan verwijderen
Ik ben even op de achtergrond gebleven, want ik zou dit topic graag overeind willen houden.
Er staat op deze site niet veel over patella luxatie en voor toekomstige gebruikers zou het een verrijking zijn als er meer ervaringen komen (als naslagwerk)
Daarnaast heb ik ook een kat die deze aandoening heeft (graad 2) en gelukkig niet geopereerd hoefde te worden. Bij mijn kat is het goed gekomen en dat gun ik jou en Basje ook.
Ik zou dan ook graag horen hoe het verdere traject met Basje gaat verlopen.
Edit: ik ken Annet (Cerna) al wat langer dan vandaag en ze bedoelt het beslist goed!
Het fijne van een forum is dat iedereen zijn mening, advies of ervaring kan geven en de TS kan er in alle rust datgene uitpakken wat hem/haar het beste past.
Er staat op deze site niet veel over patella luxatie en voor toekomstige gebruikers zou het een verrijking zijn als er meer ervaringen komen (als naslagwerk)
Daarnaast heb ik ook een kat die deze aandoening heeft (graad 2) en gelukkig niet geopereerd hoefde te worden. Bij mijn kat is het goed gekomen en dat gun ik jou en Basje ook.
Ik zou dan ook graag horen hoe het verdere traject met Basje gaat verlopen.
Edit: ik ken Annet (Cerna) al wat langer dan vandaag en ze bedoelt het beslist goed!
Het fijne van een forum is dat iedereen zijn mening, advies of ervaring kan geven en de TS kan er in alle rust datgene uitpakken wat hem/haar het beste past.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Eveliene, je kunt contact opnemen met de admin,
https://www.dekattensite.nl/phpBB2/memb ... file&u=235
Ik wens je veel sterkte.
En misschien heb je nog iets aan dit artikel:
https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl ... et-de-kat/
Ik hoop dat de novacam de pijn verlicht.
https://www.dekattensite.nl/phpBB2/memb ... file&u=235
Ik wens je veel sterkte.
En misschien heb je nog iets aan dit artikel:
https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl ... et-de-kat/
Ik hoop dat de novacam de pijn verlicht.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Eveliene, ik heb geen klap verstand van deze aandoening maar ik hoop eigenlijk ook dat je het goed vindt dat het blijft staan en dat je zelf ook blijft hier. Elke ervaringsdeskundige is er één. Uiteraard ligt de beslissing bij jou, maar ik moest het even kwijt.
Hoe dan ook sterkte!
Hoe dan ook sterkte!
The catter the better!