GLU 12,87 mmol/L4.11 - 8.84HOOG
SDMA 19 μg/dL0 - 14HOOG
CREA 139 μmol/L71 - 212
UREA 9,6 mmol/L5.7 - 12.9
BUN/CREA 17
TP 78 g/L57 - 89
ALB 29 g/L22 - 40
GLOB 49 g/L28 - 51
ALB/GLOB 0,6
ALT 81 U/L12 - 130
ALKP 72 U/L14 - 111
SDMA:
SDMA is verhoogd, CREA binnen het referentie-interval: waarschijnlijk daling van de GFR en de
nierfunctie.
Chronische nierziekte en probiotica
-
- Huiskat
-
- Huiskat
Re: Chronische nierziekte en probiotica
Laatstw bericht is 2023
Ik begrijp er niets van. Ik zie in de uitslagen nog steeds niets wat op nierfalen zou wijzen.
SDMA alleen is geen indicatie voor nierfalen. Dat moet altijd in combinatie gezien worden met andere waardes. Dat zegt idexx zelf ook.
https://www.idexx.nl/nl/veterinary/refe ... a-results/
Er wordt dus verder ook niet (meer) gekeken naar de benauwdheid. Jammer.
Urine laten onderzoeken zolang er Semintra gegeven wordt heeft geen zin (omdat je dan niet weet of het e.v. ontbreken van eiwit aan de Semintra of goede nieren ligt).
Maar goed... Als het verder goed met hem gaat...

Gezonde kat zonder nierproblemen. Wel op nierdieet dus zorg ervoor dat je zijn gewicht regelmatig in de gaten houdt.
Hoe oud is hij?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
-
- Huiskat
Hi Rik,
Hij is nu als goed is 6 jaar. Volgens mij heeft er bij de allereerste keer wel een urine onderzoek plaatsgevonden en echo. Van daaruit bloedonderzoek. Waarden zijn wel gezakt sinds dieet en semintra. Het zijn echt drie onafhankelijke dierenklinieken geweest die de waarden hebben bekeken. (Eerste kliniek was puur om het gebit aan te pakken), tweede en derde kliniek onze vaste dierenartsen.
Hij is erg klein en weegt nu 4kg.
Hij is nu als goed is 6 jaar. Volgens mij heeft er bij de allereerste keer wel een urine onderzoek plaatsgevonden en echo. Van daaruit bloedonderzoek. Waarden zijn wel gezakt sinds dieet en semintra. Het zijn echt drie onafhankelijke dierenklinieken geweest die de waarden hebben bekeken. (Eerste kliniek was puur om het gebit aan te pakken), tweede en derde kliniek onze vaste dierenartsen.
Hij is erg klein en weegt nu 4kg.
-
- Huiskat
Maar goed argument om voor het onderzoek rekening te houden met medicatie. Voor nu laten we het even zo. Ivm hoge kosten afgelopen jaren (gebit).
-
- Huiskat
Lysine en probiotica lijkt hem meer benauwd te maken dan van te voren. Wij zijn nu gestopt met Semintra en binnenkort afspraak om het onderzoek te laten plaatsvinden.