Natvoer fijn maken

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
evelineroos
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2024 14:06

Natvoer fijn maken

Bericht door evelineroos »

De kat van mijn moeder eet vooral natvoer (Royal Canin Veterinary Feline Renal with fish). Dit wil de kat vooral fijn gemaakt eten... En eigenlijk vooral vers en in diverse porties aangeboden. Staat het voer te lang... Dan hoeft meneer het niet meer... We prakken het nu met 'n vork. Maar heeft iemand misschien een andere tip? Staafmixer kan maar is meteen zo'n groot ding... Misschien heeft iemand hier een tip!

Alvast bedankt!
Juliette0203
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 dec 2023 19:21

Re: Natvoer fijn maken

Bericht door Juliette0203 »

Vraagje ter info: is zijn gebit al nagekeken? Of weten jullie de reden hiervan al?
Ik zou verwachten dat fijn geprakt natvoer normaal gesproken toch zacht genoeg zou moeten zijn?..
Juliette0203
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 dec 2023 19:21

Re: Natvoer fijn maken

Bericht door Juliette0203 »

Overigens heeft Trovet qua dieetvoeding naar mijn ervaring vrij veel keuze in smaakjes/ natvoer.
Zij hebben ook een Renal variant in Mousse/ Paté, dat is natuurlijk al iets zachter. :-) Misschien het proberen waard?:

https://www.medpets.nl/trovet-renal-oxa ... _6EALw_wcB

Maar bij wisselen van dieetvoeding zou ik natuurlijk altijd goed opletten, en indien nodig dierenarts raadplegen.
evelineroos
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2024 14:06

Re: Natvoer fijn maken

Bericht door evelineroos »

We hebben echt elke smaak geprobeerd met Ollie. Gebit is in orde. Deze heer van stand wil dus geprakt voer zonder stukjes… naja dit werkt. Nu nog even hopen dat ie aan de voedingsautomaat kan wennen. Dan eet z’n zus niet meer alles op.
Juliette0203
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 dec 2023 19:21

Re: Natvoer fijn maken

Bericht door Juliette0203 »

evelineroos schreef: 26 mei 2024 22:48 We hebben echt elke smaak geprobeerd met Ollie. Gebit is in orde. Deze heer van stand wil dus geprakt voer zonder stukjes… naja dit werkt. Nu nog even hopen dat ie aan de voedingsautomaat kan wennen. Dan eet z’n zus niet meer alles op.
Gewoon een beetje kieskeurig dus, maar fijn dat hij verder niks mankeert! Lastig wel, gecombineerd met dieetvoeding, de zeer kieskeurige kater van mijn ouders eet wel zeer enthousiast de riverwood blikjes. Maar dat is natuurlijk geen Renal..
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5358
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Natvoer fijn maken

Bericht door Synemios »

Je hebt van die portable blenders, is dat een idee? die zijn niet groot.
Of een mini blender waar je ook baby voeding mee fijn kunt maken.

Ik heb er hier 1 die kan niet switchen van voer en daar gooi ik regelmatig haar brokjes in een mini blender met water, zeker als ze ziek is.
Luna & Lizzy(12) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Miloe
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: Natvoer fijn maken

Bericht door Miloe »

(Gourmet) mousse al geprobeerd?
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina en Miyuki
Gebruikersavatar
Guazala
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 19 jun 2023 17:27

Re: Natvoer fijn maken

Bericht door Guazala »

Mengen met wat warm water?

Hier eentje die best kieskeurig is en om de een of andere reden eet ze makkelijker als haar natvoer geprakt is met warm water er onder. Ik denk dat het bij haar vooral omwille van de geur is, maar ik merk ook dat het daardoor veel fijner wordt dan bij gewoon prakken, het valt allemaal wat makkelijker uit elkaar.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5517
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Natvoer fijn maken

Bericht door nellebel »

guusje eet ook alleen het sausje of wat mina schrijft de mousse van gourmet. en die leng ik aan met water zodat het een soepje wordt. elk stukje erin laat zij ook liggen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie