Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik geven?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5357
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik geven?

Bericht door Synemios »

Ik geef gewoon eerst een snoepje dan een pilletje en meteen een snoepje erachteraan en dat werkt 9 van de 10 keer goed.
Met water heb ik hetzelfde als Marina, dat komt er net zo hard weer uit.
En dierenartsen zijn veel handiger dan het gemiddelde personeel.
Luna & Lizzy(12) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Miloe
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik geven?

Bericht door Miloe »

Ik heb zonet de Voedingswijzer ingevuld van Royal Canin en daaruit kwam Active Life Outdoor, maar ik geef Miyuki nu Sterilised zodat ze niet aankomt. Heeft iemand ervaring met Active Life Outdoor? Ze komt veel buiten en is erg actief, dat wel. Heb ook Royal Canin aangeschreven voor advies. Wat vinden jullie? Moet ik overstappen en het een maandje proberen en aanzien? Of is dat geen goed idee?
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina en Miyuki
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik geven?

Bericht door cerna »

Ik heb goede ervaringen met Royal Canin (mijn katten worden er oud op) en ben geen fan van Sterilised (van welk merk dan ook) omdat katten dan óf constant honger hebben óf er zoveel van gaan eten totdat ze verzadigd zijn. In het eerste geval krijg je een stresskat (of één die vogeltjes gaat vangen om toch maar voldoende binnen te krijgen :-P ) en in het tweede geval heeft de Sterilised dan geen enkel effect.

RC Outdoor heb ik nooit gehad, maar Indoor ken ik wel en dat vonden de katten geloof ik wel lekker (het is al erg lang geleden), maar eigenlijk lusten ze alle brokjes van RC wel.
Ik geloof ook niet zo in al die verschillende soorten brokjes. Leuk voor de commercie, maar of het nou echt wat toevoegt? Wanneer je op de ingrediëntenlijsten kijkt achterop de verpakking, zit er eigenlijk overal wel bijna hetzelfde in.
Ze hebben ook speciaal voor raskatten. Maar wat geef je een gesteriliseerde, bejaarde Brits Korthaar die erg kieskeurig is en last heeft van huidproblemen en een gevoelige maag?
RC British Shorthair, Sterilised, Ageing, Exigent, Hair&Skin of Sensible?
Groetjes van Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6 en Yarah 2
ZL: Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
Miloe
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik geven?

Bericht door Miloe »

Goed punt Annet, bedankt voor je reactie. Daar kan ik wel wat mee :)
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina en Miyuki
Plaats reactie