Gevonden kittens zonder moeder
Re: Gevonden kittens zonder moeder
Ze zijn inmiddels weer helemaal zichzelf en de wondjes zien er ook rustig uit. Ze rennen alweer twee dagen buiten rond aangezien ze binnen tegen de muren opkropen leek me dat het verstandigst. Al houd ik nu wel af en toe mijn hart vast als ik ze buiten los zie gaan, Piper viel net nog halfslachtig uit een boom bijvoorbeeld.
Helaas een vervelende update, Tikva is sinds gisterochtend vermist. We vrezen inmiddels het ergste aangezien hij zich altijd kwam melden voor het voeren en eigenlijk ook altijd in onze tuin zit. Wel gaat hij vaak met de hond mee als we gaan wandelen maar hij gaat, voor zover we weten niet/zelden alleen op stap. De routes die we met de honden lopen en die hij kent hebben we nu meerdere malen uitgekamd en helaas geen spoor van hem te ontdekken. Als hij mee ging met wandelen liep hij altijd luid te miauwen als we te hard gingen of wanneer er een watertje of tak op de route lag. Ik denk dus dat hij van zich zou laten horen als hij daar ergens vast zou zitten. De kans op een aanrijding is heel klein, we wonen aan een onverharde weg en de wegen in de buurt daar rijden mensen traag en er komt maar weinig verkeer overheen. Die kant zijn we ook bewust nooit opgelopen met hem. We vrezen dat hij 's nachts de tuin uit is gegaan en aangevallen is door een wild dier (marter, vos of jakhals o.i.d.). Voor nu blijven we nog maar hopen en zoeken. Piper is ook heel erg van slag aangezien ze heel close zijn, ze is onrustig en ook steeds aan het zoeken, ze is ook wat schichtiger en heel aanhankelijk naar ons toe.
Oh wat triest!
Halverwege je bericht dacht ik ook aan een wild dier. Maar het kan net zo goed dat hij ergens klem is komen te zitten of in een diepe kuil gevallen is. Dat kan ook in je eigen tuin zijn, of schuur en zelfs ergens in huis.
Die onzerheid is killing
Ik duim hard mee dat jullie Tikva vinden!
Halverwege je bericht dacht ik ook aan een wild dier. Maar het kan net zo goed dat hij ergens klem is komen te zitten of in een diepe kuil gevallen is. Dat kan ook in je eigen tuin zijn, of schuur en zelfs ergens in huis.
Die onzerheid is killing
Ik duim hard mee dat jullie Tikva vinden!
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
We hopen natuurlijk nog dat hij terugkomt en blijven zeker zoeken. Ons eigen terrein hebben we al helemaal doorzocht inclusief schuurtjes en allerlei plekken waar hij eigenlijk onmogelijk kan zitten. We hebben ook al heel vaak verschillende, maar ook dezelfde rondes gelopen. De honden hebben hen ook nog niet gevonden op die routes. Dat we hem ook nergens horen, terwijl hij normaal heel vocaal is stemt ons wat minder optimistisch. We hebben ook al veel rondgevraagd. Er staan rondom ons huis ook veel oude niet bewoonde gebouwen en huizen waar hij in zou kunnen zitten maar ik kan me niet voorstellen dat die gebouwen, vol gaten en kieren, geen uitgang voor hem bieden. Er zijn wel veel waterputten die iedereen in principe afdekt maar ik vrees er wel voor dat het zoiets kan zijn.
Die onzekerheid is inderdaad het moeilijkste er gaat nu steeds vanalles door mijn gedachten. Ik hoop ook, dat als hij wel dood is we hem dan nog gaan vinden, dan weten we in ieder geval wat er gebeurd is en heeft Piper ook duidelijkheid want die is ook steeds aan het zoeken en roepen.
Die onzekerheid is inderdaad het moeilijkste er gaat nu steeds vanalles door mijn gedachten. Ik hoop ook, dat als hij wel dood is we hem dan nog gaan vinden, dan weten we in ieder geval wat er gebeurd is en heeft Piper ook duidelijkheid want die is ook steeds aan het zoeken en roepen.
Een beloning gaan we even over nadenken. Ik weet niet of dat hier helemaal handig is. Er zijn natuurlijk meerdere oranje katten en veel mensen die wel wat extra's kunnen gebruiken. Ik zie het nu al voor me hoe mensen hier aan komen zetten met een doos vol oranje katten.
Zo zeg, dat zou me een potje vervelend zijn (het echte woord slik ik in). Zou je je kat herkennen? Heb je foto's ter vergelijking?vondeling schreef: 19 mei 2024 18:30 Een beloning gaan we even over nadenken. Ik weet niet of dat hier helemaal handig is. Er zijn natuurlijk meerdere oranje katten en veel mensen die wel wat extra's kunnen gebruiken. Ik zie het nu al voor me hoe mensen hier aan komen zetten met een doos vol oranje katten.
Onzekerheid is erg ja.... volhouden hoor!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Tikva is nog niet terecht...
Het is maar een gedachtekronkel hoor maar ik sluit het niet uit dat het kan gebeuren. Zo ken ik Engelsen in ons dorp die medelijden hadden met de verwaarloosde kettinghond van de overburen en vroegen of ze de hond over mochten nemen zodat hij niet steeds aan de ketting hoefde. Een dag later kwamen de buren met een andere waakhond aanzetten als cadeau omdat hij dacht dat zij ook zo'n goede waakhond wilden. Tijdens het rondvragen hebben we ook al een andere kitten aangeboden gekregen van een aardige man, allemaal goed bedoeld. Hij vond het zo sneu dat Piper nu alleen zit. Super aardig maar wij willen natuurlijk onze Tikva terug. Dan is er ook nog een groep die wellicht zal denken 'ik weet nog wel een oranje kat dan heb ik dat snel verdiend'. Het verschil in omgang met dieren is hier groot en ook onderling verschilt het heel erg. Sommigen behandelen ze heel westers en modern en andere zien ze als functioneel gebruiksobject en alles daartussenin. Een beloning bieden voelt ook niet helemaal eerlijk tegenover armere mensen die ook van hun dieren houden en dat niet kunnen bij vermissing. In Nederland had ik het zeker gedaan maar ik vind het hier niet helemaal passend en een beetje een risico.
Levend weet ik gelukkig 100% zeker dat ik hem zal herkennen, als hij overleden is wordt dat misschien lastiger. Ik heb inderdaad ook foto's.
Het is maar een gedachtekronkel hoor maar ik sluit het niet uit dat het kan gebeuren. Zo ken ik Engelsen in ons dorp die medelijden hadden met de verwaarloosde kettinghond van de overburen en vroegen of ze de hond over mochten nemen zodat hij niet steeds aan de ketting hoefde. Een dag later kwamen de buren met een andere waakhond aanzetten als cadeau omdat hij dacht dat zij ook zo'n goede waakhond wilden. Tijdens het rondvragen hebben we ook al een andere kitten aangeboden gekregen van een aardige man, allemaal goed bedoeld. Hij vond het zo sneu dat Piper nu alleen zit. Super aardig maar wij willen natuurlijk onze Tikva terug. Dan is er ook nog een groep die wellicht zal denken 'ik weet nog wel een oranje kat dan heb ik dat snel verdiend'. Het verschil in omgang met dieren is hier groot en ook onderling verschilt het heel erg. Sommigen behandelen ze heel westers en modern en andere zien ze als functioneel gebruiksobject en alles daartussenin. Een beloning bieden voelt ook niet helemaal eerlijk tegenover armere mensen die ook van hun dieren houden en dat niet kunnen bij vermissing. In Nederland had ik het zeker gedaan maar ik vind het hier niet helemaal passend en een beetje een risico.
Levend weet ik gelukkig 100% zeker dat ik hem zal herkennen, als hij overleden is wordt dat misschien lastiger. Ik heb inderdaad ook foto's.
Een andere gedachte die mij ook te binnenschoot: toerist ziet klein katje langs de weg en denk 'ach gossie, een zwervertje, helemaal alleen, die nemen we mee en geven wij een forever home'.
Het is er nu nog te vroeg voor, maar als Tikva binnen een week niet terug is, helpt die gedachte je misschien.
Het is er nu nog te vroeg voor, maar als Tikva binnen een week niet terug is, helpt die gedachte je misschien.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Nog geen nieuws over Tikva neem ik aan? Anders had je het wel genoemd?
Ik duim...
@Marina, dat zou best wel eens gebeurd kunnen zijn. Zo zijn wij ook ooit aan twee HTK'tjes gekomen. In ons geval weet ik zeker dat een doos met kittens aan de kant van de weg niet zomaar een zwervertje kon zijn, maar ik kan me iets voorstellen bij wat je denkt.
Ik duim...
@Marina, dat zou best wel eens gebeurd kunnen zijn. Zo zijn wij ook ooit aan twee HTK'tjes gekomen. In ons geval weet ik zeker dat een doos met kittens aan de kant van de weg niet zomaar een zwervertje kon zijn, maar ik kan me iets voorstellen bij wat je denkt.
The catter the better!
Nog geen spoor van Tikva, Piper zoekt inmiddels niet meer zo veel maar ze is wel een stuk aanhankelijker.
Asse-poes, het is een sympathieke gedachte maar die kans is wel heel klein hier. We wonen redelijk afgelegen aan de rand van een klein dorp waar maar zelden toeristen passeren.
Ik blijf toch het meest neigen naar een wild dier aangezien die hier helaas veel zitten en we eerder ook al drie eenden en een kip verloren zijn door een marter of vos. Om die reden hadden we al besloten om geen kippen en eenden meer te kopen. De overgebleven kippen en eend mogen uiteraard blijven voor hopelijk een lange tijd. Het voorjaar is ook de tijd dat deze dieren jongen hebben en nog brutaler worden. We waren er mentaal wel op ingesteld dat we misschien weer een kip of eend zouden verliezen maar de katten hadden we niet verwacht.
Ik hoop nog steeds dat dat niet klopt en dat hij bijvoorbeeld alleen opgejaagd en verdwaald is, maar ik houd er wel rekening mee dat hij misschien die nacht al overleden is. Ik moet zeggen dat ik op den duur elk scenario wel door mijn hoofd heb gehaald.
Voor nu blijven we naar hem uitkijken en knuffelen we Piper nog meer dan voorheen.
Asse-poes, het is een sympathieke gedachte maar die kans is wel heel klein hier. We wonen redelijk afgelegen aan de rand van een klein dorp waar maar zelden toeristen passeren.
Ik blijf toch het meest neigen naar een wild dier aangezien die hier helaas veel zitten en we eerder ook al drie eenden en een kip verloren zijn door een marter of vos. Om die reden hadden we al besloten om geen kippen en eenden meer te kopen. De overgebleven kippen en eend mogen uiteraard blijven voor hopelijk een lange tijd. Het voorjaar is ook de tijd dat deze dieren jongen hebben en nog brutaler worden. We waren er mentaal wel op ingesteld dat we misschien weer een kip of eend zouden verliezen maar de katten hadden we niet verwacht.
Ik hoop nog steeds dat dat niet klopt en dat hij bijvoorbeeld alleen opgejaagd en verdwaald is, maar ik houd er wel rekening mee dat hij misschien die nacht al overleden is. Ik moet zeggen dat ik op den duur elk scenario wel door mijn hoofd heb gehaald.
Voor nu blijven we naar hem uitkijken en knuffelen we Piper nog meer dan voorheen.
Ik krijg niets anders meer bedacht dan: sterkte en succes. Hopelijk komt hij nog een keer zomaar aanlopen..
We duimen nog even door.
We duimen nog even door.
The catter the better!
Bedankt voor de lieve berichtjes en steun. Nog steeds geen nieuws helaas.
We hopen dat het net zo zal gaan als in jouw verhaal Cerna. Piper doet het wel goed, zo in haar eentje. Vandaag heeft ze heel veel geslapen, net als wij denk ik moe van het zoeken.
We hopen dat het net zo zal gaan als in jouw verhaal Cerna. Piper doet het wel goed, zo in haar eentje. Vandaag heeft ze heel veel geslapen, net als wij denk ik moe van het zoeken.
Vanmorgen heb ik Tikva gevonden, hij is overleden.
Ik kon Piper vanmorgen niet direct vinden en ben meteen overal gaan zoeken. Er was één plek waar ik nog niet naar Tikva gezocht had en dat is het terrein van onze inmiddels overleden buurman. Ik voelde me een beetje bezwaard om daar in te breken en als Tikva zou leven had hij ook gereageerd op ons geroep. Het was al een aantal keer door mijn hoofd gegaan om zijn waterput te checken, maar op de één of andere manier had ik dit nog niet gedaan. Vanmorgen ben ik daar accuut heengegaan en toen zag ik eerst niet zo goed waar ik naar keek maar toen ik beter keek zag ik duidelijk een oranje vlek met de contouren van een kat. Een verschrikkelijk gevoel, zeker omdat ik Piper nog niet gevonden had en bang was dat zij er ook in kon liggen maar dieper en onzichtbaar. Ik heb de put direct provisorisch afgedekt. Toen ik weer terug in onze tuin was zat Piper gelukkig miauwend bij haar eetbak.
Ik vind het een vreselijk idee dat hij daar gevochten heeft tegen de verdrinking. Wel ben ik blij dat we nu in ieder geval duidelijkheid hebben over wat er gebeurd is. Hij heeft maar 7 maanden oud mogen worden. Na zijn gevecht om de eerste maanden door te komen heeft hij de andere maanden wel volop genoten van het leven.
Ik kon Piper vanmorgen niet direct vinden en ben meteen overal gaan zoeken. Er was één plek waar ik nog niet naar Tikva gezocht had en dat is het terrein van onze inmiddels overleden buurman. Ik voelde me een beetje bezwaard om daar in te breken en als Tikva zou leven had hij ook gereageerd op ons geroep. Het was al een aantal keer door mijn hoofd gegaan om zijn waterput te checken, maar op de één of andere manier had ik dit nog niet gedaan. Vanmorgen ben ik daar accuut heengegaan en toen zag ik eerst niet zo goed waar ik naar keek maar toen ik beter keek zag ik duidelijk een oranje vlek met de contouren van een kat. Een verschrikkelijk gevoel, zeker omdat ik Piper nog niet gevonden had en bang was dat zij er ook in kon liggen maar dieper en onzichtbaar. Ik heb de put direct provisorisch afgedekt. Toen ik weer terug in onze tuin was zat Piper gelukkig miauwend bij haar eetbak.
Ik vind het een vreselijk idee dat hij daar gevochten heeft tegen de verdrinking. Wel ben ik blij dat we nu in ieder geval duidelijkheid hebben over wat er gebeurd is. Hij heeft maar 7 maanden oud mogen worden. Na zijn gevecht om de eerste maanden door te komen heeft hij de andere maanden wel volop genoten van het leven.
Dankje. Om eerlijk te zijn weet ik het niet zo goed. Ze kan niet binnen in huis in verband met een heftige katten allergie van mijn vriend. Anders zou ik binnen met een buitenren wel een optie vinden. Alleen een buitenren vind ik wel een beetje sneu denk ik. Ik heb wel zitten denken om een ren te maken voor de nachten, dat zal misschien ook al iets schelen. Toch geniet ze ook wel heel erg van de vrijheid dus ik vind dat wel een beetje een dilemma.
Voor onze vogels heb ik deze constructie gemaakt, zoiets zou ik ook voor Piper kunnen maken.

Voor onze vogels heb ik deze constructie gemaakt, zoiets zou ik ook voor Piper kunnen maken.