Spelen met water

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Boet
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 sep 2023 21:51

Spelen met water

Bericht door Boet »

Onze kat (1 jaar) vind water geweldig. Nu is het schattig dat hij uit de kraan wil drinken en er met het pootje tegen wilt slaan alleen met drinkbakken is het lastig. We hebben alle varianten al getest maar alles weet hij kapot te krijgen of alles nat te maken. Nu hebben we een zware bak waar eerst een fontijn in zat maar die haalde hij er telkens vanaf of hij sloeg er tegen met zijn pootje waardoor heel de vloer nat werd. Nu hebben we de zware bak los neergezet zodat hij het niet om kan gooien maar nu gaat hij er met de voorpoten instaan en schept het water er uit... heeft iemand hier ervaring mee en tips?
Dobby
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Spelen met water

Bericht door cerna »

Ik heb het idee dat de kat zich verveelt en door 'stout' gedrag (plassen naast de bak, met water kliederen) jullie aandacht zoekt. Wanneer de vloer ertegen kan zou ik er niet zo'n probleem van maken en vind ik het wel grappig (onze jongste kat kliedert graag met een waterstraal), maar ik zou toch over de oorzaak na gaan denken want nu is het nog redelijk onschuldig (dat plassen naast de bak natuurlijk niet), maar wat is de volgende stap?

Is een vriendje geen optie?
Groetjes van Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6 en Yarah 2
ZL: Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
Miloe
Poema
Poema
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: Spelen met water

Bericht door Miloe »

Is een keramische drinkfontein geen optie? Die zijn erg stevig en zwaar https://miaustore.com/nl/

Verder denk ik dat hij gewoon wil spelen en wellicht zijn energie niet kwijt kan. Je kunt proberen af te leiden.
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina en Miyuki
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Spelen met water

Bericht door nellebel »

gijs is ook dol op water en schuift ook met de waterbakken om te spelen. als we douchen komt hij meteen de douche inrennen zodra de kraan uit staat. ik heb van die zware bloembakjes (accubakken noemen ze ze volgens mij) van glas als drinkbakjes. die krijgt hij niet omgegooid. we hebben een tegelvloer dus knoeien maakt niet veel uit. en na het douchen mag hij altijd spelen in het water. die natte pootjes op de vloer neem ik op de koop toe. in de zomer regelmatig op het balkon een grote plastic teil vol water en balletjes. vind hij geweldig.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Juliette0203
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 dec 2023 19:21

Re: Spelen met water

Bericht door Juliette0203 »

Miloe schreef: 11 mei 2024 09:36 Is een keramische drinkfontein geen optie? Die zijn erg stevig en zwaar https://miaustore.com/nl/

Verder denk ik dat hij gewoon wil spelen en wellicht zijn energie niet kwijt kan. Je kunt proberen af te leiden.
Ja deze hebben wij ook en die zijn top! Net iets zwaarder en meerdere naast elkaar waardoor de torentjes minder snel omvallen. Daaronder hebben wij een mat gelegd, mocht het toch een klieder boel worden (er heeft hier ook wel eens een of meerdere poten op gestaan).
Wat ik ook wel eens heb gedaan met onze poes die erg geïnteresseerd is in water is een kom met water met daarin een drijvend speeltje. Vond ze erg interessant om tegenaan te tikken. Wel in de badkamer gedaan uiteraard. :lol:
Gebruikersavatar
OMH
Panter
Panter
Berichten: 400
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Spelen met water

Bericht door OMH »

Zelfs een bak water - ergens waar het kan - met pingpongballetjes vinden ze hier al leuk. Ik ga nog zoeken naar bewegende visjes. Het wordt misschien weer zo'n lange hete zomer een mensmetpoezen moet toch wát! Naar die drinkfontein ga ik ook zoeken, dank voor de link!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Spelen met water

Bericht door cerna »

Yarah is ook gek op water en ik overweeg een minivijver met fonteintje: https://www.solaraqua.nl/a-58666522/min ... escription
Groetjes van Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6 en Yarah 2
ZL: Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
Guazala
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 jun 2023 17:27

Re: Spelen met water

Bericht door Guazala »

Hier liggen er van die schalen voor onder grote bloempotten onder de drinkkommen en fontein. Helpt niet voor het water dat tegen het plafond spettert, pootjes door het hele huis en zeiknatte, verdronken speelmuizen die gans het huis doorgedragen worden, maar het meeste speelwater ligt net naast de kom, dus wordt opgevangen. Daardoor is de laminaat toch een beetje beschermd tegen de grootste overstromingen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Spelen met water

Bericht door nellebel »

wij hebben sinds kort op het balkon een waterfontein. rare is dat guusje die juist geweldig vind en daaruit steeds wil drinken, terwijl gijs daar niet naar omkijkt. terwijl hij de waterrat/kat is. rare beestjes die katten hahaha ach ja, krijgt gijs toch gewoon zijn eigen bak water. misschien moet hij ook nog even wennen, alles wat nieuw is is spannend
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Miloe
Poema
Poema
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: Spelen met water

Bericht door Miloe »

Ik wil ook graag een vijvertje met fonteijn in de tuin, maar ben bang dat het als vogelbadje gebruikt wordt. Dus zie er vanaf :(
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina en Miyuki
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Spelen met water

Bericht door nellebel »

wij hebben er van die waterplantjes in mina, veel vogeltjes op het balkon maar nog niet in het fonteintje/ waterbakje geweest
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie